Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Hästhantering Är i dagnes läge på jakt efter min första häst. Men skulle behöva lite hjälp på vad man behöver, som är nödvändigt. Foder, foder och...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Praefatio
·
Ridning För en "ny metod" att arbeta sin häst på. Vad skulle ni vilja ha med? Teorier bakom, grunderna i arbetssättet, övningar...? Vad mer?
Svar
13
· Visningar
867
Senast: psychogrrl
·
Träning Jag och min häst har haft några dåliga månader men nu är vi på g igen! http://www.youtube.com/watch?v=2n6EhvyP0h8 Behöver hjälp...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 700
Senast: Merwen
·
Ridning Tjeena! Jag behöver råd om avstånd mellan hinder! Jag har ett storgalopperat halvblod. Jag undrar nu avståndet om jag ska hoppa med 2...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: KillerQueen
·
Träning Jag har ett sto som är riden sedan febrauri i år. Hon reds in två månader av tränare och sen har jag tagit över. Hon reds ingenting...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Qvistis
·
L
Hästhantering En tjej i ett stall som jag känner till blev översprungen av en häst när den hade blivit trängd av en annan häst. Jag anser att en häst...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 228
Senast: axel
·
Träning Jag har hört ett sätt att träna galoppombyten, men nu undrar jag om det verkligen är bra, eller om det stör hästen. Då skulle man...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: axel
·
Hästhantering Jag kommer snart att få ta hem min nya häst från Finland och det blir båt. Har försökt att få fram om man ska köra själv eller anlita en...
Svar
15
· Visningar
1 646
Senast: Eme_liie
·
P
Ridning Kan man tävla i AR/Barock/KR? Vad gör man då isåfall, i själva tävlingsgrenen? :)
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: svea
·
H
Ridning Hej! Just nu är det så att jag styr min medryttarhäst MYCKET med tyglar + lite skänklar. Försöker mig på vikthjälper men hon reagerar...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: HallonDoft
·
H
Ridning Hej! jag har en häst som är väldigt stark i munnen, just nu har jag ett pelham betet och jag får inte riktgt tag i han i alla fall...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Svalina
·
A
Ridning Jag rider montè. Får jämt ridsår av sömmarna vid knäna på ridbyxorna. vad göra? :confused:
Svar
15
· Visningar
1 347
T
Hästhantering Vår kära lille unghingst kommer snart göra mig helt tokig! Grabben kan inte stå still i boxen! Det är en tvåårshingst, och han går...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Praefatio
·
Ridning Ja lite spinoff på travtråden. Själv har jag sett hemska saker både i verklighet och på nätet. Innan jag skriver fakta vill jag...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: annie_cool
·
C
Hästhantering Pratade med en kund idag med skillnaden på rid och trav hästar. Travhästarna är ofta väldigt mycket mer väluppfostrade än ridhästar...
Svar
12
· Visningar
1 447
Senast: jassica
·
E
Träning Jag gör något helt fel när jag ska rida i galopp i dressyren men jag vet inte vad jag gör för fel. Min häst Elton bara galopperar på...
Svar
4
· Visningar
1 119
Senast: NotlikeI
·
Ridning har läst lite om detta, men vet egentligen inte alls vad det är. någon som vill förklara?
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Cinora
·
A
Träning Hej! Jag har haft uppehåll med ridningen en sisådär 10 år och börjat rida för ett år sen igen. Jag har ett äldre halvblod som har...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Anna-halvblod
·
Ridning Någon som har koll på den? Hur den är i storleken. Har hittat en beg i 16/vid bom. Tror ni att den kan fungera till en 7-åring som...
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: ponnymamma
·
B
Hästhantering Ska transportera min häst till en träningshelg. Hästen är transporterad två gånger & det har gått bra men sparkar i väggarna innan man...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Evolve