ÅÅHH, vad bra det gick!

Sv: ÅÅHH, vad bra det gick!

Vad kul att de går så bra med alla varmblod.
Var i dag ute på en timmes promenad.Med lite trav, det är så skönt när man kan jogga sakta och hästen försöker springa i samma tempo, där stärker man nog mycket också.Fast sen när han märkte att nu börjar det gå hemåt då hade han lite svårt att trava långsamt.Slut nu och dags för sängen!

Jag har inte kommit i närheten av galoppen än. Håller fortfarande på att bygga muskler på henne. Jag vet inte riktigt hur jag lyckats. Trår starkt på det jag skrev innan. Men jag jobbar jätte mycket med övergångar från trav till skritt och så tbx igen när jag longerar och rider henne. Jag tycker att du ska börja där. Kör övergångar när du rider och lägg till en lugnande röst när du saktar av. Longera sedan honom och lugna honom med samma röst som vid ridningen, skulle han bara sakta av och stanna så får man smacka på lite precis när han bryter av och se till så att han förstår att han ska framåt.

Hoppas att det hjälper lite, alla är ju olika. Är så nöjd med min prinsessa.

Kan ge dig ett tips :idea: När jag byggde upp muskler på mitt varmblod, då longerade jag honom med inspänningstyglar, sånna där med gummiringar för att det skulle kännas bättre, fick det tipset från en mycket kunnig person. H*n ska då arbeta i lång och låg form , alltså arbeta fritt med ryggen, på så vis kommer det vara mycket enklare senare när du ska börja med galopp. + att h*n kommer att vara mycket lugnare:) Tänk också på att ha dom väldigt slapp så du inte drar in hästen utan att du får den till att söka sig, det tog 3-4 gånger innan Min pålle gjorde det, nu när jag longerar honom går han i låg form ett helt pass och man riktigt ser hur han jobbar:) ÅHH guud vilka nack muskler dom får (kan ju behövas på travare då dom oftast har ganska så tunn hals) Så testa det:D

Var hittar man dom inspänningstyglarna med gummiring?
Eller är det halsförlängare du menar? :eek:

Vad roligt för er grattis :D man lever länge när det börjar släppa och man märker hur långt man kommit :D

Tror hon menar vanliga inspänningstyglar som finns att köpa på både hööks och börjes, under namnet Inspänningstyglar.

KL

Kul att det är så många som verkar ha så mkt framgångar med sina hästar :)

Idag har mina grabbar fått backträna i skritt, även jag eftersom jag har promenixat med dom. Jaag kommer att va stel imorn vill jag lova :D

BTW, ingen som har några fina bilder då?

Var hittar man dom inspänningstyglarna med gummiring?
Eller är det halsförlängare du menar? :eek:

Jag köpte mina på hööks för 169 kr, dom var bra, lätta att ställa in och mjuka i lädret.
Sedan behöver du ju en longergjord med om du inte redan har det;) annars går det bra med vanlig sadel också. Spänn inspänningstyglarna under magen mellan frambenen, och minsta lilla hästen söker sig ner då berömmer du:D ett jätte bra sätt att sätta bra och fina muskler på sina travare, ja tänkte lägga in en före och efterbild på min, efter jag longerat honom mycket, men jag vet inte hur man gör :angel:

jag har lite före och efter bilder.Märkte att jag måste ta lite nya uppställningsbilder!
Just kommit till mig i nov 08
DSCF4364.jpg

juli 09
DSCF5637.jpg

Jag tycker det är storskillnad nu när man ser kort!

Liknande trådar

Hästvård Jag blir så ledsen och dyster när jag googlar på hovledsinflammationer och läser om alla dessa hästar som behandlas i ett år eller mer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
19 305
Senast: Gullan86
·
Träning Började för kanske 6 månader sedan rida ett sto, 9 år, som inte "kunde" galoppera vanligt längre (efter hon fick föl blev det såhär, ca...
Svar
9
· Visningar
5 115
Senast: nangiialaa
·
Dressyr Har ett halvblods sto som haft problem med galoppen under många år. I samarbete med min tränare har vi skyndat lååångsamt. Idag kan hon...
2
Svar
36
· Visningar
4 891
Senast: Cha9
·
K
Ridning Hejsan, nu när jag skriver detta är jag rätt så desperat. Så döm mig inte ! :angel: Jag har en medryttarponny som jag rider och tar...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Jeenny914
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar