Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag skulle behöva lite kreativa och fantasifulla lekar/övningar som man kan arbeta med från marken, för att uppnå mer tillit, förtroende...
Svar
15
· Visningar
4 122
Senast: Cissi94
·
Träning Tänkte kolla om det är någon som ska visa sina unghingstar på rådgivande till hösten! Hur långt har ni kommit i träningen mm... Jag...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Em_E_liE
·
J
Hästhantering Hej! Där jag rider håller vi som bäst på med en 3åring och har väldiga problem med tränsningen då han totalvägrar när bettet närmar...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: martha
·
P
Hästhantering Hej Ursäkta om jag skapar onödig tråd, men jag orkade inte kolla om det fanns nåfon liknande:D Jag undrar om man kan lära en äldre...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: vildros
·
Ridning Har ett jätteproblem när det gäller min sits..:( Det känns ALLTID som att vänster stigläder är kortare än höger, trots att jag är...
2
Svar
22
· Visningar
2 780
Senast: Sal
·
R
Ridning Jag undrar vad det är för skillnad på tvådelat och tredelat bett? Jag har köpt en ponny ganska precis, hon är 6 år och jag red idag...
Svar
10
· Visningar
3 321
Senast: Lillfi
·
Ridning Hej, vet inte om det här hamnade rätt. Jag är halvfodervärd på ett 7- årigt sto. Jag gillar hästen skarpt, hon är något att jobba med...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: lizzette
·
H
Ridning Min häst får endast longeras/gå ut och gå med i ca 3 veckor. Men har hört att de inte är bra att longera för mkt?. Hur ofta kan man...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: Hairspray
·
Ridning måste få skryta och skriva av mig lite....:D Mitt varmblod har börjat fatta vad det med att bära upp sig hela tiden betyder, nog har...
2
Svar
27
· Visningar
2 095
Senast: lovehorses
·
K
Ridning Hej! Det är så att jag har ett 22 årigt halvblod. Han blir riden ca 1-2 dagar i veckan. Han älskar att få komma ut och är alltid lika...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: Kixet
·
S
Träning Jag hoppas att tråden blir rätt placerad nu.. Jag har letat ganska länge efter min drömhäst, och har letat i åldrarna 6-8 år, tyvärr...
Svar
13
· Visningar
1 506
Senast: __Stilett__
·
A
Träning hej:) När ska man rida in en häst? vissa säger att de ska ridas in när de är exakt 3 år och vissa säger att de ska ridas in vid...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Havregryn
·
S
Hästhantering Fick hem världens goaste kille igår, en kallblodstravare på 16 år, som bott på samma ställe i hela sitt liv. Han är hur go och snäll...
2
Svar
21
· Visningar
1 893
Senast: Hairspray
·
B
Ridning Jag var varit med hästar sen jag var 2år men då bara suttit på hästen så det röknar jag inte med började på ridskola vid 3-4års åldern...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Neinor
·
M
Hästhantering Har haft båda killarna länge och jobbar mkt allt möjligt med dom. Även mkt NH m.m. Båda är väldigt snälla och öppna individer både mot...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: skuggi
·
H
Hästhantering hejhej :) vet inte om detta är rätt forum men jag testar :D ingen speciell fråga precis & inte nödvändigt viktigt heller för den...
Svar
17
· Visningar
2 269
Senast: svampbobbis
·
Träning Hur förberedd bör man vara inför rådgivande bedömningen?? Får hem min nya stjärna,en 2årig hingst, i slutet av augusti och närmaste...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: AlinaT
·
Hästhantering En fråga jag har funderat på väldigt länge är när är man egentligen redo att hantera hingstar? Vilken ålder ska man ha, och hur mycket...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: flashlight
·
B
Hästhantering Ja, som rubriken avslöjar så vill jag ha er åsikt om hur man bäst hanterar en sådan. Jag har ett hingstföl som i dag är 6 dagar gammal...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 301
Senast: axel
·
M
Ridning Hej. Jag fattar inte riktigt vad som menas med att man har "starka" hjälper eller "mjuka" hjälper? Min ridlärare är jättebra, jag har...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?

Hund, Katt, Andra Djur