Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hur länge brukar du rida/per pass? På ett ungefär, ge gärna exempel på vad du rider, uteritt, dressyr, fö tranare, hoppning osv...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 367
Senast: -Lilla My-
·
C
Ridning Jag skulle behöva lite hjälp om hur långt avstånd det ska vara mellan bommar/hinder olika övningar och sånt. Vill tömköra och rida...
Svar
5
· Visningar
2 728
Senast: Fredag
·
S
Hästhantering Jag har en vallack på foder som är 19 år och har börjat bete sig som en hingt. Han går ihop med ett sto och han *hoppar* på henne. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: sussiwe
·
H
Hästhantering :cool:vet inte om tråden kom rätt medn får flytta den annars PRecis fått hem min häst. Hon bits och drar bak öronen när man ska rykta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Hairspray
·
B
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som exploderar när man sätter foten i stigbygeln det är precis som han är öm där? Är det någon som har varit med...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: disel
·
W
Hästhantering Min ungponny, 5 årigt sto. Är otroligt rädd för vatten. Att svampa av henne lite lätt är en hel dagsuppgift, och att spola med slang är...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Rhodugune
·
Hästhantering Vi ska i vinter dela upp vår flock av två anledningar. Dels finns det ett litet föl, och ägaren vill inte att de ska gå med hela...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Chili
·
Hästhantering Jag ska rida in svärfars ponny. Den är tre år och har gått länge på hingsbete. Ponnyn lär sig fort och är snäll - så länge han är lugn...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Cizma
·
S
Ridning Jag har fått en helt galen idé att rida in min häst i sidepull... Finns det någon som har gjort det här innan? Hur har det gått för...
2
Svar
29
· Visningar
3 048
Senast: Stopek
·
E
Hästhantering Jag har ett sto som inte längre kan gå som ridponny, hon får inte ridas längre pga sjukdom men får jobbas från marken. Planerar att ta...
Svar
5
· Visningar
919
Hästhantering Jag tittar ofta på Djurpolisen Houston osv på Animal Planet. De har ju såna där gooseneck trailers (ungefär) med öppna sidor...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 761
Senast: Explosiv_ox
·
S
Hästhantering Jag har ett litet problem, kanske inte så stort, men det blir lite kaos varje gång jag kommer till stallet nu på sommaren. Hästen jag...
Svar
16
· Visningar
1 682
W
  • Låst
Ridning Frågan kvarstår, när är man egentligen för stor för sin häst?:confused: Den ena säger si, den andra så. Så jag undrar, min ena kompis...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: IngelaH
·
S
Träning Någon här som redan börjat skritta på sina 07: or? Såg precis en annons på en häst som var född 07 som redan var skrittad och travad...
2
Svar
28
· Visningar
2 441
Senast: zanque
·
I
Hästhantering Har en fråga, om ponnyn står skriven som ponny. I tex passet osv. Och passet är gjort som 1åring, men sen visar sig vid 3-4 års ålder...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: Energi
·
Träning Tänke skapa en positiv tråd om där vi kan berätta om våra hästar som vi själva och många andra trodde att det inte skulle bli nått av...
Svar
10
· Visningar
1 272
Senast: proxyma
·
Träning Jag har en 4 åring som är jätte seg när man rider på bannan. När man rider ut är han piggare mer egen motor vilken inte fins på banan...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Wildiz
·
B
Ridning hej!... är ny här ute och vet inte om jag kanske skulle gå direkt till avelsforumet. Men då det är ni här ute som vet vilken häst som...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
29 193
Senast: Immer
·
H
Träning Hur gör man för att lära en häst att gå skänkelvikning? Ej tillgång till ridhus. Paddock kan ja gå till.
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: Hairspray
·
F
Ridning Eh, jag visste inte vart jag skulle lägga tråden men någon snäll moderator får flytta på den om det behövs :) Jo nu till saken, det...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Flubb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama