Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning har börjat hjälpa till med att motionera boxgrannens valack då de ej hinner. han är ca 12 år (vet ej exakt) har bara hunnit rida...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Blandrastik
·
H
Ridning Hej allesammans! Jag har nyligen fått hem en 18-årig gammal dressyrhäst på foder. Han är tävlad MSV:B dressyr med placering. Det jag...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering I september ska jag och pålle på en liten roadtrip söderöver för att prova sadlar. Jag har aldrig åkt med min häst, annat än kortare...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: phie
·
Hästhantering Behöver tips och ideer till att få min 6 åring att gå in från hagen. Har testat allt man kan komma på men den senste tiden har slutat...
2
Svar
27
· Visningar
2 205
Senast: _0_1_2_3_
·
D
Hästhantering ;)Hej vet inte om jag är i rätt forum men chansar :P Är det någon som testat någon av dessa foderatomater...
Svar
4
· Visningar
5 670
Senast: Draksus
·
N
Ridning Hoppas jag lagt tråden rätt ! :) Men nu till min fråga, jag rider en liten tinker som är überkänslig i munnen och har tjocka "läppar"...
Svar
16
· Visningar
1 453
Senast: Elie
·
Ridning (lånat användarnamn) Jag har en valack född -03 som jag tränar och tävlar i hoppning. Mitt problem är inte att hoppa själva hinderna...
Svar
7
· Visningar
2 230
Senast: Myzan87
·
T
Träning Jag tittar på filmsnuttar på mig och min häst. Han gapar jättemycket, sträcker ut tungan, drar upp överläppen och tuggar och har sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Toscanova
·
Hästhantering Har nyss fått hem han, ska ha han på prov innan jag bestämmer mig för om jag vill behålla han eller ej. Nu till problemen, han stegrar...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 415
Senast: Masse
·
W
Ridning Har redan börjat kolla lite täcken inför vintern åt min ponny.. :angel: Kanske lite tidigt men känns bra att vara väl rustad när kylan...
Svar
9
· Visningar
2 460
Senast: Wildiz
·
R
Träning det stog i en annons att hästen var pigg ute i skogen, är det posetivt eller negativt?? Vad anser du ? :) Jag vill gärna ha denna...
2
Svar
23
· Visningar
2 091
Senast: Stopek
·
I
Hästhantering Hur tränar ni era 1åringar ? Tog hem en 1åring i tisdag. Har mest tagit in henne i stallet och borstat henne. Lyft hovar osv. Ska...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 697
Senast: Mauthoria
·
M
Ridning Ja,,jag har precis börjat jobba med AR och tycker det är jätte kul. Den stora hästen alskar det och att skritta på volter och smått...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: Sombre
·
M
Ridning Hej, Jag är 15 år och har 2 egna hästar, ett varmblodsto och Svensk ridponny sto(B. Båda 14 år. Jag bor på landet och har eget stall...
2
Svar
23
· Visningar
9 276
Senast: moontje
·
C
Ridning Hej!:bump: Jag rider en travvalack som heter Doc carre som har lite svårt i ena varvet , han viker sig och sånt vill bara svänga ...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Hoppas tråden ligger rätt, försökte hitta den som bäst stämde in. Som rubriken lyder, kan hästar säga förlåt? Finns det sådant tänk hos...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 962
Senast: -Lilla My-
·
D
Hästhantering Skulle behöva lite tips. Jag har tre hästar för tillfället, nu under sommaren har två fått gått i samma hage och en ensam men nu till...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Hovis
·
T
Hästhantering Jag har en fråga som jag vill att du gärna ska svara på :laugh: Det är: varför andvänder du (om du gör det..) nosgrimma?? Svara...
2
Svar
37
· Visningar
2 647
Senast: Draksus
·
C
Ridning Hej! Har ett föredetta vbltravare på 5 år, valack. Har blivit travtränad men ej startad. Har haft honom på foder i 10 dagar nu. Sisu är...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: IzabelGonzalez
·
V
Hästhantering igår flyttade vi våra beteshagar och jag kom på en briljant ide att vi bygger hagen så att hästarna måste gå över ett dike för att komma...
Svar
5
· Visningar
1 390
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama