Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hej :D Jag har en hispanoarab, alltså arab och p.r.e. När tycker ni att ja ska rida in honom? Jag har fått lite olika bud och är nyfikna...
Svar
12
· Visningar
3 443
Senast: Salasolen
·
Hästhantering Har funderat och diskuterat detta med flera personer men vill fråga er kloka bukemänskor om ett beteende som min häst har. När vi är ute...
Svar
6
· Visningar
1 898
Senast: skuggi
·
Träning Min pålla har utvecklats bra på 1 år. Från att vara ett nervöst darrande vrak som fick panikattacker när hon såg en annan häst (för...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: lizzie
·
Träning Jag ska till några släktingar onsdag till fredag och hade tänkt att ta med mig en av mina hästar. Dock visar det sig att det inte finns...
Svar
9
· Visningar
1 311
Senast: Xoya
·
Ridning Min häst är helt otrolig. Hon gnisslar tänder och gnager sig fast i bettet hela tiden. Har testat det mesta. Har ridit med nosgrimma...
Svar
5
· Visningar
2 431
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Såg en Parelli dvd om en LB introvert hästs markträning/lek och det var ju så himla bra men jag skulle vilja se hur man ska vara kring...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Hej! Jag rider en 16 årig finnhäst, som vi nu skall börja lastträna igen så vi kan åka på tävlingar och sånt.:) Men problemet är att...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Det är en 2årig nsv valack som är jättesnäll, social och cool av sig men lite dominant, så som jag och andra tolkar det. Om ni är...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: milly
·
T
Ridning Var på djursjukhuset i Helsingborg tidigare i våras då mitt sto som fick föl 08 kändes lite ojämn när jag skulle sätta igång henne igen...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: EmmaPrahl
·
T
Ridning Jag har en 17årig halvblodsvalack som under de senaste månaderna blivit stel i bakbenen. Inte vinglig eller har svårt att böja dem på...
Svar
7
· Visningar
8 943
Senast: Grinch
·
G
  • Låst
Träning Era 06:or har kanske gått treårs testet i våras och kanske vilat sig hela sommaren, vilket min har gjort:) När sätter ni i gång dom...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: IngelaH
·
A
Hästhantering Hej! Vet ej om denna tråden har kommit rätt & vet att det finns många sånna här men hittar ingen med riktigt svar. Jag undrar när...
Svar
7
· Visningar
12 238
Senast: alskarminponny
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 984
Senast: Cornelius
·
Hästhantering Vart inget av med hästen från finland men har dock fått ett alternativ om att ta ett föl sen i slutet av året. har haft häst i 8 år han...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Eme_liie
·
E
Träning hej. har fått problem med min 05:a som jag ridit in själv, allt har gått bra under inridningen och vi har kommit till inhoppning, har...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 694
Senast: Mauthoria
·
O
Ridning Jo, faktiskt! Mina tankar kring detta började när jag funderade på att sätta igång igen- vilket jag helst vill. Jag bor delvis på fel...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Cizma
·
P
Hästhantering Hejsan! Har mitt 8 åriga sto ute på foder hos en tjej som nyligen fått föl (en annan hästs föl).. allt har funkat kanon ända tills...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Grazila
·
C
  • Låst
Träning Hej... Jag har en P.R.E Hingst.....och jag vill gärna veta vilka P.R.E..hästar ni har ...jag är lite nyfiken..! Jag hoppas att ni ta...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Constance
·
S
Träning Jag har ett jättestort problem som jag verkligen behöver hjälp med, tips på hur man kan lösa det osv. Jag har en foderhäst, en...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: sexmusik
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en häst på foder. Hon kanske blir till salu så småningom. Hon är bara 5 år och knappt riden. Vackrare westernhäst finns...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: Hairspray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.