Testande unghäst?

Sv: Testande unghäst?

Min unghäst började också "testa" för ett par månader sen, började stanna och trilskas!? Allt har gått toppen innan. Första tanken var växtperiod, så hon fick vila i ett par veckor och ta det lugnt. Försökte igen och ingen direkt förbättring, ringde då både vet. och ET. (Visst, det kostar pengar men jag blir så orolig och måste veta säkert att det ej är ngt fel!) Ingen fann ngt problem, hon var i toppskick. Men bestämde för att låta henne vila ytterligare ett par veckor. Provade igen för ett par veckor sen och hon gick jättebra! Hann köra tre ggr innan hon började halta!? Inflammation i frambenet på stackaren, jösses tänkte jag, mycket bekymmer nu. Men ändå väldigt tacksam att det ej var en senskada som tar minst ett år att läka. Fick medicin kur och blev bra :) Provkörde igår och hon gick som en stjärna, hoppas vi slipper problem ett tag nu!

Som alla andra säger, hästar börjar oftast inte "bråka" om det ej är ngt fel. Min tjej hade nog bara lite växtvärk/trots/bus?? Vem vet? Men kändes väldigt bra att veta att hon var i bra skick både av vet och ET. Hoppas allt går bra med din och att ni får reda på vad som står på.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 870
Senast: Roheryn
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama