Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
uppdatering.
Red i går för min duktiga unghästtränare, och innan vi började rida så kände hon igenom hela hästen, Hon menar att problemet sitter i att han har börjat ta över ledarskapet, när vi red i går så red vi på volt och inte en gång försökte han att "komma undan" utan när min sists är rätt, blicken och att jag verkligen håller han på ytter så är det inga som helst problem. Han var dock något seg eftersom det var ganska varmt i går på fm.
men jag red mellan 19 -20.
dessutom har han när min pappa har gått in till dem för att öka betet sprungit ikapp honom och vänt sig om och kickat!!
Dock har han aldrig gjort så med mej, men tränaren rekomenderade att ta med långspö ifall han skulle göra så igen! och då sa hon till mej att då ska man slå dem!! det är enda gången man får slå en häst, då den medvetet biter, kickar eller slänger av med flit.
så nu gäller det att få tillbaka ledarskapet!
Hon sa det också att eftersom kiropraktorn sa att han hade "suttit fast" i över ett år så har tror han fortfarande att det ska göra ont vid en ex galopp fattning.
vill inte ha några som helst påhopp nu, men vill veta vad ni tycker!
Kanske är det en kostnadsfråga?
Vad jag tycker är att jag förstår inte varför det finns sånt motstånd att åka och kolla upp hästen. Det är väl klart att man som hästägare hoppas att det inte är något, men jag tycker din tränares råd är oerhört ignoranta att ge till ngn annans häst. Åk och kolla hästen en gång för alla, så kan du utesluta möjligheten att det är ngt fel på den sen och isåfall fokusera på vad som gått snett i träningen.
jag köper inte att hästen bara är dum och testar så gravt bara i ENA varvet.
jag kan ge dig exempel på hästar som reagaret mycket kraftigt ibland, och andra gånger accepterat ridning, för att sen bli helt galna igen nästa gång vid ridning, eller helt plötsligt under ridning. När dessa hästar har rygg röntkats så har det visat sig att det funnits pålagringar i ryggen som växt ner som en "tagg" och sakta blivit större och större. I vissa lägen, vissa dagar, har då denna tagg påverkat mer än andra, och utlöst reaktionerna hos hästarna.
Ska ringa klinik i morgon. och kolla upp honom.
nej, han har inte reagerat igen, men vill hellre vara på den säkra sidan innan jag pressar honom.