Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! I år hade jag tänkt ha täcke på min 3-åring. Fast igentligen ska man kanske inte täcka så unga ponnyer :P Men hon blir så väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: incognito
·
L
Träning Hejsan Jag undrar vilka böcker ni kan tipsa om som rör unghästar. Jag har hittat en som heter just Unghästar, från fölstadiet till fem...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: Martenix
·
Ridning HEJ, Jag behöver er HJÄLP OMGÅENDE!! Jag har 1 st dressyrhäst som jag tävlar upp till LA dressyr. Vi har bara tävlat i 2 säsonger...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: MaRomer
·
J
Hästhantering Min dam gillar INTE & stå trångt och det blev ett jäkla liv och skrubbsår när vi åkte sist. (första gången vi åkte transport hon och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 787
Senast: Stopek
·
N
Hästhantering Hejsan! Jag har lite frågor kring två punkter. 1. Broddar. När broddar man? När man ska hoppa på gräsunderlag? Kan man absolut inte...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Hej, imorrn kommer jag åka och hämta min sommarhäst som ska vara hos mig i 2 veckor. Hon är ett 16-årigt sto, rätt lugn, har ridit...
Svar
6
· Visningar
2 907
Senast: zenta
·
Ridning Nu är man återigen fast i den ändlösa bett-djungeln och som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska köpa för något. Ska försöka hitta...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: theresesandberg
·
K
Ridning Hej :D Har du också varit med om att gå omkull med en häst du rider för första gången? Det va jag med om i vintras och efter det har...
Svar
16
· Visningar
1 238
Senast: Klariiisss
·
Ridning Vi har en paint hemma som vi rider i bosal. Men de senaste månadena har vi haft en tjej hemma som rider hästen åt oss. Hon har ritid...
Svar
12
· Visningar
1 700
Senast: Glimfeather
·
S
Träning Anser ni att hästen borde ha kondition för att man ska löshoppa? Man löshoppar ju t.ex 1 åringar. De har väl ingen direkt kondition...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Stopek
·
Ridning Hejsan! Jag har världens underbaraste och finaste 4 -åring. Han är tilltänkt som min påläggskalv i dressyr och har hitills visat...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Baddy96
·
Ridning Suck, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Min ponny har varit skadad sen i april, så han vilar just nu vilket innebär att jag...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: castle_bar
·
M
Träning hur skulle ni göra om ni skulle rida in en 5 årig häst? hur ofta skulle ni träna och hur långa pass? hur skulle ni börja bygga muskler...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Sinfonie
·
H
Ridning Hur mycket stöd har du/ni på yttersidans hand när du/ni böjer för inner tygel? Med vanligt bett är ju tanken/målet att man ska få...
Svar
6
· Visningar
4 622
Senast: Totola
·
Hästhantering Hejsan, Jag har ett islandssto på 17 år. Vi brukar övar lite (jättenkel) nh tillsammans, bara sånt där att hon ska stanna när jag...
Svar
11
· Visningar
7 814
Senast: Doremi
·
H
Träning Jag har en Vallack på 7 år som jag och min syster håller på att utbilda, nu är det så som dom flesta hästägarna dyker upp för, jo...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Eve
·
A
Träning Hej :D Jag har en hispanoarab, alltså arab och p.r.e. När tycker ni att ja ska rida in honom? Jag har fått lite olika bud och är nyfikna...
Svar
12
· Visningar
3 437
Senast: Salasolen
·
Hästhantering Har funderat och diskuterat detta med flera personer men vill fråga er kloka bukemänskor om ett beteende som min häst har. När vi är ute...
Svar
6
· Visningar
1 894
Senast: skuggi
·
Träning Min pålla har utvecklats bra på 1 år. Från att vara ett nervöst darrande vrak som fick panikattacker när hon såg en annan häst (för...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: lizzie
·
Träning Jag ska till några släktingar onsdag till fredag och hade tänkt att ta med mig en av mina hästar. Dock visar det sig att det inte finns...
Svar
9
· Visningar
1 311
Senast: Xoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama