Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har ett problem med min medryttarhäst. Det är nämligen så att jag hjälper en familj med tre hästar; en valack och två ston. När jag...
Svar
7
· Visningar
1 290
Ridning Jag läste i hästfocus (augustinr) att man inte ska prata med sin häst. Då menar jag babbla på om ditten och datten.:o Det stod att...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 321
Senast: flashlight
·
S
Hästhantering Hur översätter man "jag skall rida in en häst" på engelska ...? Nån som vet?
Svar
5
· Visningar
8 078
J
Träning Jag har en häst på 6år. Han är jättesnäll att rida på alla sätt och vis, men det är ett litet problem. Han har fokus på allt annat...
Svar
3
· Visningar
1 425
Senast: Deimion
·
Träning Hej tänkte kolla om nån har tips på hur man snabbt får en häst att tappa hull, minskad mat ökad träning visst. Men vilken typ av...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: pinky
·
Ridning När ser man treårs testernas resultat på ASVH´s sida under BLUP? Där finns ju fina kolumner som gapar tomma... Ska man själv göra...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Sickan
·
S
  • Låst
Ridning Det är så att jag tidigare ridit många år, ungefär sen jag var 6 år på ridskola, när jag va 13 fick jag en egen häst men slutade sen...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: IngelaH
·
Träning På vägen in till stan finns den en stor hage där det bara går en ensam häst. Jag har inte sett den hästen med sällskap det senaste...
Svar
15
· Visningar
1 627
Senast: Skogstroll
·
Ridning vad anser ni att är uppvärming? är de skritt på lång tygel i 10 min. ett par varv i skritt, lite joggningtrav o en galopp innan ni...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: TAphoto
·
Z
Ridning Hej här kommer en fråga från en som inte har någon aning om akademisk ridning. Vi har just köpt en 3 åring som är inriden i skritt trav...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Immer
·
Hästhantering Trick, steg för steg. Det finns så mycket tricksbildtrådar överallt. Varför inte en tråd där du personligen beskriver hur man steg...
2
Svar
31
· Visningar
4 324
Senast: Abbeponnyn
·
F
Ridning halloj alla bukare! undrar hur många här som broddar vid ridning på gräs? jag är så fruktansvärt rädd för att gå omkull när jag rider på...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: Eme_liie
·
P
Hästhantering Hej. jag har ett welsh cob sto som är 16 år gammal. I vintras fick hon kvickdrag, hade svårt att andas och hade grova hostningar, vi...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: LiitenPrinsessa
·
S
Hästhantering Jag har en ettåring som nu är 1,54 cm i mankhöjd och är lite nyfiken på hur stor ni tror att han kanske kommer bli ? Jag vet att det är...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Claudia2
·
Träning Finns det några knep för att få hästen att fatta rätt galopp? Min är just nu inte så vältränad och det är väll därför han fattar den...
2
Svar
23
· Visningar
3 769
Senast: Cheval_Elin
·
Q
Ridning Hej! Jag undrar bara vad ni egentligen tycker om att rida två på en häst?:cool: Mvh Ida / QuaiRider
Svar
11
· Visningar
1 104
·
S
Ridning Hur vet man om ens häst är för svår? Kanske en dum fråga, men jag menar när är hästen för svår i ridningen? Är det när man inte kan...
Svar
6
· Visningar
2 192
·
S
Hästhantering vet ej om jag lyckades sätta tråden rätt, men men.... vill ha snabba svar! ska ut och åka med hästen för första gången idag (har haft...
Svar
5
· Visningar
1 074
·
Ridning Är det någon som har bra tips på detta? Min polle böjer sig bra genom ganachen och hanlsen i vänster varv, men fuskar med ganachen i...
Svar
18
· Visningar
2 457
Senast: rebeckasff
·
J
Träning - Har fått svaret intervallträning varje gång när jag frågat hur man får bra kondis på hästen men kan ni då istället hjälpa mig att...
Svar
11
· Visningar
2 456
Senast: jqsefin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama