Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hejsan!:) Jag är lite ny här..så ni får rätta mig ifall jag lagt in tråden fel elr dylikt...:angel: Nu till ämnet. Jag och en kompis ska...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
Senast: lliissaa
·
S
Träning Äger för första gången ett halvblod, två år - men med gråa papper och en valack. Det är alltid roligt att ha mål med sin träning av...
Svar
1
· Visningar
744
Ridning Har en 13-årig dressyrhäst. Han rids 4 dagar i veckan dressyr (varierande bana och skog och mark) Men, hur skulle ni lagt upp de...
Svar
12
· Visningar
991
Hästhantering Råder delade meningar i stallet. Om en häst kommer lös när den har kedjan fast i grimman och trampar på grimskaftet (nu säger vi att...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
16 407
Senast: Raderad medlem 68338
·
J
Hästhantering Hej, skulle behöva tips på hur man går vidare i transportträning. Min häst går snällt in i transporten och kan stå där ett tag. Inga...
Svar
12
· Visningar
4 189
Senast: willy
·
M
Träning Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp med vad alla dessa rid - ord betyder xD Och med det menar jag, vad heter det t.ex när man går...
Svar
7
· Visningar
2 690
Senast: ponnie91
·
V
Träning ja ungdomar och vänner ni ska som vanligt få hjälpa mig och ge mig lite tips :rofl: om lite övningar/ alt olika ridvägar som ni...
Svar
9
· Visningar
6 222
Senast: wingdings
·
T
Ridning Osäker på om det här är rätt forum-medryttarfråga --------------------------------------------------------------------------------...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: wingdings
·
Ridning Jag har varit här inne och snokat en hel del det sista och blir bara mer och mer nyfiken på denna vackra ridkonst! Tyvärr känns det inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 673
H
Träning Har för två månader sedan köpt mig en oinriden 3 åring. I början av juli skrittade jag o travade på henne ca 6-7 ggr. Har sedan vilat...
2
Svar
21
· Visningar
2 679
Senast: Breccia_
·
E
Ridning Låter du din häst vila? Hur ofta låter du din häst vila från ridning? Vad anser du är vila? Helvila, bortstning, skritt för hand...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 074
Senast: Gimlan
·
H
Ridning Jag har en liten stor häst som jag har haft en ca 1 år nu, det är en häst som är lite grövre och han kan bli väldigt stark i skogen och...
2
Svar
34
· Visningar
2 121
Senast: Hiilda
·
L
Träning Hej! Jag undrar om man kan lära en 13 årig ponny att fatta galopp eller är det liksom försent? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Andorra
·
Hästhantering Jag vill bada med min häst - hon är mer skeptisk. Grejen är att jag tror hon skulle tycka det var kul om hon fattade vad en sjö är. Hon...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Gimlan
·
A
Ridning Ja kom att tänka på en grej - ridskole hästar har nästan alltid padd, medan privathästar mer sällan har det. Är det så att en padd gör...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: theresesandberg
·
Träning Jag är inte så jättevan att transportera hästar och har inte riktigt tänkt på det här tidigare... Hur gör ni om det är mörkt ute och kör...
Svar
18
· Visningar
3 165
Senast: fluffig
·
Träning Har nyss flyttat ner min häst till Skåne från Linköping. I nya stallet fick han gå i en separat hage, för de hade det så, dock gränsar...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: Emuliiaa
·
E
Ridning Har en 15åring som är otroligt het, stressar lätt upp sig i olika situationer och är otroigt känslig för hjälperna. Hur gör man för...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 981
Senast: Em_E_liE
·
N
Träning vet inte om tråden hamnar rätt men jag provar. är det någon här på forumet som verkar eller skor själva på sina kusar? som saknar...
Svar
4
· Visningar
1 186
Hästhantering Har ett litet problem med min ponny. Hon är svårlastad och förknippar transporten med något som jag inte har kommit på ännu, hon har...
Svar
13
· Visningar
1 365
Senast: B070715
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama