Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Jag undrar vad hästen egentligen vill förmedla när den blåser ut luft genom näsborrarna. Jag menar inte det som hästen gör när den är...
Svar
7
· Visningar
2 787
Senast: Siggelina
·
J
Ridning Hejsan jag hoppas jag har kommit till rätt tråd. Det är så att jag valde att ta av skorna på min häst i söndags då han för tredje...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Neinor
·
D
Hästhantering Hej! Någon som erfarenhet av "headshaking"? Symptom? Börjar nämlingen misstänka att min vägrande häst lider av detta :(
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Ragnhild
·
S
Ridning En nyinköpt häst lägger tungan över bettet, och har enligt förra ägaren gjort det i flera år också. Har ridit med tungfelsbett, men han...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Anna Lilja
·
L
Hästhantering Jag ska snart flytta min häst och skulle behöva lite bra råd. Jag har aldrig flyttat en häst innan så jag behöva veta hur länge det...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Yrja
·
M
Ridning Hej jag har en ponny som för tillfället sätts igång lite försiktigt på lina och arbete från mark/vid hand, eftersom han en tid gått i...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: moa_92
·
M
Ridning Hejsan! Jag rider en varmblodig travare på 25 år och hon är väldigt väl riden i skritt och trav och jobbar bra i båda gångarterna och...
2
Svar
23
· Visningar
2 555
Senast: timme
·
A
Ridning Visste inte var jag skulle lägga tråden, flytta den om de "behövs" :p Funderar eventuellt på att skaffa mig en foderhäst i 1-2 år...
Svar
18
· Visningar
1 653
Senast: theresesandberg
·
Ridning 3+1 tygelfattning: Beskriv gärna denna med ord och bilder. Kör nu 2+2 men tycker inte det känns bra, rider på stång+fast kapson.
Svar
14
· Visningar
1 894
Senast: Kookaburra
·
J
Ridning Hej! Har en liten fråga här... Rider du med säkerhetsväst? Och vad har du för slags häst och vilken ridning utför du? Skulle även...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 655
Senast: Belleriet
·
C
Träning Jag har en häst som vägrar att backa! I våras backa hon jätte bra och kunde typ backa hur mycket som helst men nu bara drar hon typ fram...
Svar
19
· Visningar
2 275
Senast: LinaOlssonL
·
C
Träning Hej :) Jag har en medryttarponny som jag haft i 2 månader nu. Hon är helt underbar! pigg, framåt, positiv, uppmärksam och...
2
Svar
30
· Visningar
2 323
Senast: moa_92
·
A
Hästhantering Är det nån som har nåt bra råd när hästen sliter sej vid uppbindning, t.ex. när man rastar under uteritt? Min häst har tydligen "lärt"...
Svar
9
· Visningar
2 190
Senast: Banana Breeze
·
Q
Träning Hej:) Kanske fel kategori... moderator får flytta isf... HJÄLP!!! Har frågat förut.... men inget hjälper.... Min häst...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 516
Senast: Yrja
·
B
Ridning Hejsan, det är nämligen så att jag har ingen fantasi kvar när det gäller ridning, när jag rider i paddocken är det ofta på stora volter...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: timme
·
K
Träning Undrar om man verkligen ska ge pollen godis/Morötter/Äpplen eller annat gott efter ridturen i Paddocken/Ridhuset ur händerna? Vissa blir...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 714
Senast: Hallonglass
·
E
Träning Hör alltid att. om du förväntar dig att nåt är farligt så blir hästen rädd. Men detta stämmer ganska sällan för mig. Tar några...
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: Elin5
·
J
Ridning Hej! Är det någon som har lite tips och ideer på övningar man kan göra när man ska ingång med ridningen efter en skada, på ryttaren...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: lliissaa
·
Hästhantering Skulle ta in ponnyn från sommar hagen, som jag gjort flera gånger denna sommaren utan problem. Helt utan föraning flyger ponnyn fram och...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 183
Senast: yennork
·
M
Hästhantering Har en häst som har en tendens att sparka i boxdörrar och väggar hela tiden. Efter ett tag blir detta väldigt jobbigt att lyssna på...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: hallonsaft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur