Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag vet inte riktigt hur en fin musklad överlinje ser ut? Lägg gärna ut bilder som visar skillnader mellan omusklad och musklad...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
44 335
Senast: Mumlan82
·
Hästhantering Jag vill skapa en tråd för oss som börjat transportträna sin unghäst eller har en häst som behöver "läras om", där vi kan ge varandra...
Svar
10
· Visningar
1 594
Senast: Joyride
·
B
Ridning Nu är det dags för en tråd om våra sitsar! :bump: Lägg in bilder på er när ni rider och vi kan hjälpas åt att analysera och tipsa om...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 885
Senast: angel76
·
Ridning Hästen jag rider har en tendens till o börja slå med huvudet när man rider.. han slår huvudet upp o ner så att säga vilket får mig och...
2 3
Svar
58
· Visningar
15 593
Senast: moa_92
·
Ridning Ja, jag undrar helt enkelt, hur rider man med sätet? Hur arbetar man med hästen. Jag behöver konkreta svar och tips på det tack, då...
Svar
6
· Visningar
6 082
H
  • Låst
Ridning Hej hej! Jag har bara en liten fråga men har förstått att man inte får nämna tränar-namn såhär på forumet (?), men iaf, jag står helt...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag undrar om någon har något bra tips på hur man lär sin shettis att där är el i staketet. har precis köpt en shettishingst på 1 år och...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Monna
·
M
Ridning Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp, jag rider en C-ponny * tror jag att han klassas som* i alla fall ägaren till ponnyn har kört...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Maskrosor
·
I
Hästhantering ja rubriken säger allt.. min shettis som är 15 år!!! håller på att slita sig när man ska leda henne. Det värsta är att när man har...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: LitenSomEnSockerbit
·
Ridning Jag har totalt tappat ALL insperation man kan tänkas ha. Har verkligen inte lust att rida alls, och jag vill inte att min häst ska känna...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Nu har min dam stått i flera månader nästan, pga hälta och sen har jag varit sjuk etc etc. Nu när vi rider så måste alltid någon vara...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Gimlan
·
E
Ridning Hur viktig är träningsplaneringen för er? Vad tycker ni är viktigt att ha med i sin träningsplanering?
Svar
3
· Visningar
949
Senast: noble art
·
Ridning Jag har en liten fråga som ja typ funderat på i två år x) Iallafall; jag har tidigare letat lite efter en dressyr tränare (men ändrade...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Hollister
·
Träning Hej! En liten tjej på 11 år i grannområdet vill börja rida min ponny någon dag i veckan för att lära sig rida. Självklart kommer jag...
Svar
19
· Visningar
1 193
Senast: Nila
·
Ridning Hej! Har nu sökt medryttare under längre tid men det verkar vara mest unga tjejer med dålig erfarenhet som söker medryttare häst. Hur...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 379
Senast: NotlikeI
·
Ridning I december var jag med i en ridolycka där jag blev medvetslös, hjärnskakning och total minnesförlust, nästan. Efter det har jag inte...
Svar
13
· Visningar
3 931
Senast: Cizma
·
Ridning Där min medryttarhäst står finns en liten ridbana på gården. Jag skulle gärna vara mer på ridbanan än jag varit, men jag tycker inte om...
Svar
13
· Visningar
1 819
Senast: Laguna
·
D
Hästhantering Hej! Jag fick hem min häst för en vecka sedan och då hon blivit misshandlad tidigare får man inte ta på hennes ben. Jag har läst och...
Svar
17
· Visningar
1 431
Senast: Pinto
·
Träning Jag har provridit en treåring som reste sig vid ett par tillfällen på banan. Det var en annan häst på banan som hästen jag red ville...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: __Stilett__
·
L
Hästhantering Jag har ett ganska vanligt problem här hemma i form av en 4-åring som älskar att leka och därmed riva sönder de andra hästarnas täcken...
Svar
15
· Visningar
1 392
Senast: lindner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka