Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hästen jag rider har en tendens till o börja slå med huvudet när man rider.. han slår huvudet upp o ner så att säga vilket får mig och...
2 3
Svar
58
· Visningar
15 455
Senast: moa_92
·
Ridning Ja, jag undrar helt enkelt, hur rider man med sätet? Hur arbetar man med hästen. Jag behöver konkreta svar och tips på det tack, då...
Svar
6
· Visningar
6 078
H
  • Låst
Ridning Hej hej! Jag har bara en liten fråga men har förstått att man inte får nämna tränar-namn såhär på forumet (?), men iaf, jag står helt...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag undrar om någon har något bra tips på hur man lär sin shettis att där är el i staketet. har precis köpt en shettishingst på 1 år och...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Monna
·
M
Ridning Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp, jag rider en C-ponny * tror jag att han klassas som* i alla fall ägaren till ponnyn har kört...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Maskrosor
·
I
Hästhantering ja rubriken säger allt.. min shettis som är 15 år!!! håller på att slita sig när man ska leda henne. Det värsta är att när man har...
2
Svar
25
· Visningar
2 857
Senast: LitenSomEnSockerbit
·
Ridning Jag har totalt tappat ALL insperation man kan tänkas ha. Har verkligen inte lust att rida alls, och jag vill inte att min häst ska känna...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Nu har min dam stått i flera månader nästan, pga hälta och sen har jag varit sjuk etc etc. Nu när vi rider så måste alltid någon vara...
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: Gimlan
·
E
Ridning Hur viktig är träningsplaneringen för er? Vad tycker ni är viktigt att ha med i sin träningsplanering?
Svar
3
· Visningar
949
Senast: noble art
·
Ridning Jag har en liten fråga som ja typ funderat på i två år x) Iallafall; jag har tidigare letat lite efter en dressyr tränare (men ändrade...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Hollister
·
Träning Hej! En liten tjej på 11 år i grannområdet vill börja rida min ponny någon dag i veckan för att lära sig rida. Självklart kommer jag...
Svar
19
· Visningar
1 193
Senast: Nila
·
Ridning Hej! Har nu sökt medryttare under längre tid men det verkar vara mest unga tjejer med dålig erfarenhet som söker medryttare häst. Hur...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 376
Senast: NotlikeI
·
Ridning I december var jag med i en ridolycka där jag blev medvetslös, hjärnskakning och total minnesförlust, nästan. Efter det har jag inte...
Svar
13
· Visningar
3 920
Senast: Cizma
·
Ridning Där min medryttarhäst står finns en liten ridbana på gården. Jag skulle gärna vara mer på ridbanan än jag varit, men jag tycker inte om...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Laguna
·
D
Hästhantering Hej! Jag fick hem min häst för en vecka sedan och då hon blivit misshandlad tidigare får man inte ta på hennes ben. Jag har läst och...
Svar
17
· Visningar
1 428
Senast: Pinto
·
Träning Jag har provridit en treåring som reste sig vid ett par tillfällen på banan. Det var en annan häst på banan som hästen jag red ville...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: __Stilett__
·
L
Hästhantering Jag har ett ganska vanligt problem här hemma i form av en 4-åring som älskar att leka och därmed riva sönder de andra hästarnas täcken...
Svar
15
· Visningar
1 383
Senast: lindner
·
M
Hästhantering Hej ! Har en stor nordsvensk som är 3 år i dec , har precis ridit in honom , rider i skogen , två ggr per vecka , ej galoperat än...
Svar
8
· Visningar
1 292
Senast: lindner
·
M
Hästhantering hur brukar / har ni gjort första dagarna med ny häst? jag får hem min nya häst på lördag hur skulle ni planera de första dagarna...
Svar
5
· Visningar
3 128
M
Ridning Vad gör man när det känns som att man har stått stilla som ryttare lite för länge, och alla har gått en förbi? Hur blir man bättre på...
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: ZorroLouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama