Stegrande föl..

Sv: Stegrande föl..

jag förstår inte varför folk, och du med, har så bråttom att hantera så mycket?
Visst, om fölet inte har nåt emot det och förstår vad ni menar och allt går bra så gör det ju ingen skada oftast, men jag tycker ändå det är onödigt eftersom det är större chans att man får problem, precis som du nu fått.
Det handlar ju inte om att hon tjurar, hon bara är ett föl och förstår itne vad ni vill!

Låt henne vara ifred ett tag, det bruakr sällan vara några problem att göra saker som behövs även om man itne hanterar dom ofta.

Sv: Stegrande föl..

Håller inte med överhuvudtaget.

Låt fölet vara föl.
Ju mer man försöker sätta sig i respekt, desto värre blir det.

De föl jag har sett på nära håll görs i stort sett ingenting med förutom det nödvändiga, dvs verkning och maskning.
De vänjs av - och först då brukar det bli grimma på. Inte något av dessa minst 20 föl har varit det minsta besvärligt i hantering nånsin.

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Träning Känns som jag provat allt! Hästen får panik när hon känner att hon sitter fast. Har fått kasta ett x-antal grimmor och grimskaft...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 783
Senast: axel
·
Träning Jag har fått lite problem med ett föl. Fölet är 10 månader gammal och har fått för sig att börja kasta sig lös så grimskaften går sönder...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 492
Senast: axel
·
Träning Jo ja undrar ltie om hur man sköter föl o unghästar samt stora hästar lite.. För ja blir så trött!!! Föera år har ja ridit på en...
Svar
5
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka