Sv: Ridskola

De första ridbyxorna var ju jättesnygga i grått! :) Tycker de var snyggare i modellen än de andra, men det hänger ju på hur de sitter också.
Ridbyxor brukar inte töja sig så mycket. En aning bara, när man väl har ridit in dem. Dom ska ju vara ganska tajta :D

Det första paret, det par jag förstod att du köpt, sure seat eller vad dom heter ^^

så länge du kan rida normalt i byxorna så sitter de ju bra, det ska ju inte vara så att du blir förhindrad i dina rörelser på hästryggen

Haha lite off topic nu, köpte som sagt samma som TS och första ridlektionen med dom var det inte en chans att jag skulle kunna sitta upp på häst a la 170 cm utan pall och långa stigläder. Kunde inte driva ordentligt heller :D Men igår kom jag upp, och kunde driva, så de töjer sig en hel del ganska fort!

Asså de sitter ju ganska smäckat, om man säger så. Så storleken kanske jag inte ska ändra. Men svart.... Usch va velig jag är!

Jag ska rida på måndag så det finns ju hur som helst ingen tid att skicka tillbaka och byta till grafitgrå innan dess :cry:

Alltså, svart är ju en snygg färg, men jo, lite tråkig...Var har du köpt de ifrån? Hööks? Om du har en butik i närheten kan du ju köpa ett par i en annan färg och sen bara lämnaa tillbaka de svarta :)

Helskodd har mocka/annat material över hela sadelläget liksom. Ända från baken till vaderna. Knäskodda är bara skodda på insidan av knäna :) Helskodd är alltså "bäst" om man ska säga så, eftersom det är kvalitét iom att inte sömmarna spricker och tyget slits ut av för mkt ridning.

Svart är den rätta färgen, bra val där!

Nja, det finns väl inget som säger att helskodda är bättre kvalitet? Däremot kan de ge bättre fäste i sadeln. För att förvirra det hela ytterligare finns det knäförstärkt och halvskodd också^^

Andra gången i stallet. Idag tränsade och sadlade vi. Tycker det är lite dålig kommunikation mellan läraren och oss elever. Svårt att få hjälp när läraren hjälper andra grupper. Men samtidigt så måste man ju lära sig själv och det mesta är ju inte så svårt om man bara tar det lugnt och tänker logiskt.

Jaja.. Hur som helst tycker jag att det gick rätt bra för mig. Jag var mest nervös för att liksom träffa hästen och vara i boxen med den men det behövde jag ju inte vara. Jag känner att den gamla ridtjejen i mig sakta men säkert börjar komma tillbaka HAHA

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 072
Senast: Sassy
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 496
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama