Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning jag ska börja rida min häst på hackamore under en period. har aldrig ridit med detta innan , hur rider man med ett sådant? rider...
Svar
3
· Visningar
1 987
Senast: LaMaya
·
K
Träning hur viktigt är det egentligen att hästen går i form? jag har en ponny som tidigare var tävlingsponny både i hoppning och dressyr...
2
Svar
30
· Visningar
5 149
W
Hästhantering Hej allihopa :) Här om dagen skulle jag för första gången träna lite tricks med min femåriga medryttarhäst. Eftersom det kräver en...
Svar
8
· Visningar
1 605
Senast: wingdings
·
N
Hästhantering Är det verkligen lagligt att ha sin häst uppbunden i trädgården dygnet runt på bete? Hästen har trasslat in sig i linan flera gånger och...
Svar
17
· Visningar
1 621
Senast: NollFantasi
·
Träning Flytta detta om det ligger fel. Jag har en liten fråga till er som tävlar hoppning och är er egen hästskötare på tävlingen, vad gör ni...
Svar
12
· Visningar
2 059
Senast: Kallebus
·
Träning Hej på er! Tänkte höra om ni skulle vilja hjälpa mig :idea: Jag är stolt ägare till ett jättefint halvblodssto, född april 2007...
Svar
12
· Visningar
2 256
Senast: cambodia
·
W
Ridning Som rubriken lyder: Hur ska en pullarnosgrimma sitta för att sitta perfekt? Gärna med bild!
Svar
1
· Visningar
1 767
Senast: timme
·
Hästhantering Igår var jag och hämtade älskade nordis från hingsten! Hon har alltid varit snäll att lasta och åkt jättesnällt, dock gillar hon att stå...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 310
Senast: Sar
·
Ridning hej vet inte riktigt om jag lagt tråden rätt! är så att jag mår ju inte riktigt bra och har väldigt dåligt självförroende(orkar inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 395
Senast: timme
·
Hästhantering Akut läge har uppstått, måste få in en skadad 3 åring på klinik för röntgen. Damen ifråga är en liten dam på 170 som nog någonstans i...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 567
Senast: älgen
·
A
Träning På vilken av dessa filmer rör han sig bäst? Är inte ute efter att veta hur han går i formen osv. Utan helt enkelt på vilken film han ser...
2
Svar
25
· Visningar
1 987
Senast: aetm
·
L
Ridning Jag ska köpa min första häst, en jättefin och fräsch ponny som är 17 år, alltså född 1992. Nu börjar folk lägga sig i och säga att det...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: Orzon
·
N
Träning Har aldrig gått på ridskola.aldrig ridit för instruktör utan bondridning. Men vill lära mig dressyr. Några enkla övningar jag kan börja...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: mariannesv
·
Ridning Jag är för närvarande lite smått hästlös och funderar på att börja träna på något sätt. Vanlig ridskola känns inte så lockande, så jag...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: linnilinn
·
A
Hästhantering Har precis träffat två kvinnor som håller kurser i klickerträning med hund och det verkade som ett spännande och skonsamt sätt att...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: Ljulius
·
B
Träning Hej :) jag har dressyrlektioner för en shettis men kommer aldrig på vad jag ska göra.:confused: Han e ganska gammal så det får nt vara...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: PheeHee
·
H
Ridning Hej! Har en fundering kring engelsk nosgrimma. Min medryttar fjord har en sådan och jag skulle egentligen vilja ta bort den, tycker...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 175
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering vet ej om tråden ligger rätt jag har nu ett "jätteskov" de värker i precis alla mina leder. sätter jag mig på en häst nu kommer de...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: fjordtokan
·
S
Hästhantering Vad menas egentligen med att en häst är "vass"? Har hittat ett intressant sto till salu, som har en pappa som sägs lämna "vassa"...
Svar
16
· Visningar
3 337
Senast: Apocalypto
·
D
Ridning Hej! Min häst är 24 år, pigg och glad och älskar att bli riden, aldrig varit sjuk eller skadad *peppar peppar* och så vill jag...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama