Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering 45 mil bort står det föl jag har köpt. Hur transporterar vi henne på bästa sätt? Alternativen är att åka helt ensam i en helt...
2
Svar
39
· Visningar
2 683
Hästhantering Jag har haft min valack i ca 3 år, och hyrt honom i 6 år innan det så jag känner honom väl, vi har världens bästa kontakt, absolut inga...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Cilla
·
B
Träning Vi har en fyraåring som vi har haft iväg på inridning som 3,5-åring i sex veckor. Efter det jag hållit i gång henne så gott jag kan ...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: anni0001
·
Träning Hejsan! Jag har en fundering - om man kastrerar en häst som är fyra år gammal, hur mycket av hingstigheten brukar försvinna då? Jag har...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 014
Senast: Hovis
·
Hästhantering Hoppas jag är på rätt forum nu?? :crazy: Fanns inga boxar lediga på nästa tävling så pållen blir tvungen att stå i spilta i två...
Svar
17
· Visningar
2 685
Senast: Hovis
·
J
Ridning Jag skulle vela börja rida inför instruktör igen men vet inte vart jag ska leta? Vill ha någon som helt enkelt kommer ut till stallet...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: bigganl
·
Träning Har satt igång mitt sto lite lätt som fölade i juli. Behöver bra tips på övningar som får henne lite stabilare. Hon är ganska stor med...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Asa_S
·
A
Hästhantering Min underbara arabvalack på 5 år, som alltid varit så trevlig o social, har plötsligt blivit en plåga att hämta i hagen. Han kommer fram...
Svar
12
· Visningar
1 317
Senast: Annikan
·
S
Ridning Hej, Jag rider alltid med säkerhetsvästen när jag hoppar (tävlar hyfsat höga klasser). MEN jag tycker de är otroligt osmidiga. Min...
Svar
9
· Visningar
4 941
Senast: BeastieBabe
·
J
Ridning Hejsan! Vet inte om jag satte detta på rätt "ämne" så att säga men men.. Min häst har en förskräcklig syntetsadel som är hård som en...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: mullah
·
Hästhantering Är det någon som har tips på hur man lär en häst att hitta kantareller? Har inte hittat några sådana, bara historier om hästar som...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Hjartagna
·
J
Hästhantering Jag undrar om det är någon som har en häst som försöker sparka i vissa situationer? Min häst har vissa perioder han försöker sparka...
2
Svar
22
· Visningar
2 883
A
Hästhantering Är det någon här som vet om det finns någon lag på minsta yta på en hästhage? Jag vet att tex from 1 augusti 2010 ska hästar dagligen...
Svar
17
· Visningar
3 324
Senast: wall
·
B
  • Låst
Ridning Hej! Jag ska åka och titta på en c-ponny som nu är ca 135 cm i mkh (växer lite till) Jag själv är ca 162 cm lång, väger max 55 kg...
Svar
17
· Visningar
974
Träning Nu har jag äntligen hittat hästen med stort H! Han är en grön femåring som har haft en ganska tuff start i livet. En vek häst som...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Willja
·
Ridning Rider en häst med märkbart mycket starkare vänster bakben. Det har konstaterats av kiropraktor att hästen har vänster bak som balansben...
Svar
6
· Visningar
1 584
Senast: flashlight
·
Hästhantering Av det jag läst om honom tycker jag han verkar fantastisk! Skulle vilja köpa boken "Hästens själ" men hittar den bara på Bokus och där...
Svar
8
· Visningar
1 641
Senast: milly
·
H
Hästhantering Nu är det såhär, att jag ska skaffa häst, ska ha den i ett stort stall, och där kan man köpa till hösilage. Men jag tror jag vill ha hö...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: hannapuff
·
Träning Hej, har för mig att det fanns en liknande tråd förut men jag hittar den inte, vet du var den finns så länka gärna! Trådens syfte var...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: Idalo
·
S
Ridning Om man spenderar ett år med privat dressyrtränare 3 gånger i veckan, hur mycket skillnad tycker du då man ska se på ekipaget före och...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Idalo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama