Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Vet inte om jag lägger tråden rätt, men ligger den fel får gärna någon flytta på den =) Jag har sedan sju år tillbaka ett halvblod...
Svar
14
· Visningar
2 545
Senast: Centaur
·
Hästhantering Hej!! Jag blev medryttare på en häst för ca 3 mån sen. Funkade jätte bra från början och hennes ägare tyckte också att det funkade så...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: Zephira
·
S
Hästhantering Ska ev hämta hem en unghäst på 1½ år nästa vecka. Bekymret är att han aldrig blivit lastad. Stått på samma ställe hela livet. Vet ju...
2
Svar
23
· Visningar
2 528
G
Träning Heej!:) Jag undrar om dom flesta hästar kan gå ute året om med ett reält vinnskydd??:confused: Och eventuellt täcke....Vill gärna ha...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: G_N_Ä_G_G
·
F
Träning Har ett fullblod på 10 år som jag har lite problem med. Han har gjort detta länge, med massa människor, och kommit undan. Vi är ute och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 373
Senast: mackan
·
T
  • Låst
Ridning Är det någon/några här som har någon enkel tumregel på hur lång respektive vilken vikt man får ha för att vara lämpad att rida en viss...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Köpte mitt sto i november förra året, innan har hon bara skickat in hästen i transporten utan problem.. aldrig krånglat. Hon hade en...
2
Svar
28
· Visningar
5 952
Ridning är såhär att nu rider jag på tredelat eggbett och rakt bett ibland och är svårt att få stopp på honom och svårt att ha kontroll över...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 482
Senast: Annnaw
·
A
Ridning Ja, har ett varmblod som ja håller på att lära galoppfattningen. Han är duktig o fattar vad jag vill men blir väldans stressad. iaf...
Svar
10
· Visningar
1 249
·
Ridning Jag har ett rätt stort problem. Jag tänker inte så mycket på mina händer när jag rider, så dom är inte så stadiga som dom ska vara. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 282
Senast: tomten
·
Träning Är det okej att rida dressyr på hack(förstår att dte inte är dte på tävling)men att träna med hack? känns som man tvingar ner hästen...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 697
Senast: timme
·
Hästhantering Hej Hej! Det är en sak som jag har funderat över ett tag och har frågat alla jag känner och det är ingen som vet.. Nämligen att mitt...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 774
Senast: angelwings
·
Ridning Nu tror jag det är dags att börja jobba med rakriktningen av Novan. Visst har jag försökt rida henne rak tidigare men nu känns det som...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: Shaggy
·
Ridning Jag har skogsmullat in mig helt bland buskarna och behöver komma igång med dressyren. Har bokat in träningar med instruktören nu men är...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: susanne
·
Ridning Hur mycket pengar lägger ni på att träna för instruktör? Hur ofta blir det, och betalar du även ridhuskort eller liknande? Vad blir den...
2
Svar
32
· Visningar
2 046
Senast: mandarinen
·
Träning Någon här på buke skrev i en citat-tråd en gång: "Den som sa att man inte kunde köpa sig lycka visste inte att man kunde köpa en...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
19 220
T
Ridning Jag är medryttare på en jätte gullig och super snäll 20 årigt nordsvensktrav sto. Hon är inte grundinriden alls, kan varken skänkel...
Svar
11
· Visningar
1 254
·
Träning Finns det något bra sätt att utvecklas i ridningen utan att behöva betala för instruktör eller dyra ridskolor? Är medryttare för...
2
Svar
20
· Visningar
1 607
·
V
Ridning Hej hej alla! Jag har tidigare bara ridit halvblod, i stort sätt, men ja nu ska har jag hittat världens sötaste och charmigaste...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Eme_liie
·
  • Låst
Träning Ja då börjar vi om från början igen. :D Har precis nattat pållarna, Calle har ont i fossingen men håller humöret uppe rätt bra tycker...
60 61 62
Svar
1 223
· Visningar
64 209
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar