Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Hästhantering jag ska göra en spånbädd, vad är bäst att strö under? släckt kalk eller stallosan?:)
Svar
12
· Visningar
1 294
Senast: Eme_liie
·
Träning I många trådar får TS svar som "var bestämd", "visa att du är en god ledare", "se till att hästen inte tar över", "hästen måste visa...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 833
Senast: Ponnytant
·
M
Ridning Hejsan! Har en äldre madame på 21 år som jag ridit igång nu för ett tagsen. Grejen är den att hon är lite lägre framtill, och då undrar...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Madi cruz
·
Ridning Hur går ni tillväga när ni ska lära era unghästar tygeltag? Alltså först och främst vänster-höger, men sen? Först i...
Svar
8
· Visningar
5 152
Senast: -moa-
·
Hästhantering Hej! Jag har en ponny på foder som har ett dåligt förflutet. Blivit vanvårdad, men han är ändå en väldigt snäll ponny. Aldrig sparkat...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: axel
·
Ridning Nu kommer mina klassiska orosmoment upp igen - sadeln och galoppen! :D:o Ni som har kommit en bit inom AR eller kanske har lite...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 636
Senast: bigganl
·
Ridning Jag hjälper en 11-årig tjej att utvecklas inom ridning då hon troligtvis är rätt självlärd. Hon har en bra grundsits och är otroligt...
Svar
10
· Visningar
1 379
Senast: Megs
·
1
Ridning Jag har tänkt starta med mitt projektarbete. Nämligen utbildning av unghäst. Dock får jag bara göra detta om det på något sätt har med...
Svar
13
· Visningar
1 442
Senast: 123A
·
U
Ridning Min ridtravare har en SJUKT skumpig trav, och då menar jag SKUMPIG! jag kan inte sitta ner i traven utan att skumpa även fast jag...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: unspection
·
M
Hästhantering Hej! Jag har en D-ponny som jag i stort sett alltid haft problem med sedan jag fick honom för 1 år sedan. Han kan aldrig stå stilla i...
2
Svar
21
· Visningar
3 148
Senast: minponny
·
B
Hästhantering Ev kommer jag att köpa en tvåårig hingst och frågan är hur han ska bo tills vädret medger att han kan kastreras. Ett scenario är att...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Miaa
·
Ridning Blev lite nyfiken på hur man nyttjar dom olika gångarterna eftersom det säkert är olika mellan olika ekipage :) *Vilka olika typer...
Svar
15
· Visningar
2 170
Senast: Totola
·
E
Hästhantering Lämnade förra veckan ut min häst till en go familj och allting verkade superbra.. Hästen var, av olika anledningar inte vaccinerad, och...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 742
Senast: flashlight
·
D
Hästhantering För ett bra tag sen undrade jag om träning när det gäller bakbommen. Tränade utan att komma dit:o, hade ingen som kunde hjälpa mig. Sen...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Donne
·
J
Träning Hästen jag rider kan nästan ingenting och han är 7 år. Jag har precis börjat rida honom och efter att ha pratat med ägarna så kunde han...
Svar
2
· Visningar
1 308
Senast: vildros
·
Ridning missumfatta mig inte nu. syftet med den här tråden är INTE en fajt mellan skogsmullar och tävlingsryttare utan att höra ERA åsikter om...
2
Svar
36
· Visningar
2 645
C
Ridning Hoppas jag lägger det här rätt nu. Min häst har stått som sjukHerre sen början av Juni och är nu riden ca 1 månad. Med mycket stillhet...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: DonnaBella
·
A
Hästhantering Jag vet egentligen inte var denna tråd passar så moderator får gärna flytta om den ligger bättre någon annanstans! Jag har nu köpt...
2
Svar
30
· Visningar
3 651
Senast: anni0001
·
M
Hästhantering Hej! Söker efter någon som kan ge bra tips ang en häst som oftast går in i transporten med lite havremutor, men som efter ett par...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 636
Senast: Koppen
·
U
Träning Jag är 169cm lång. Undrar om jag är för alldeles för lång för en islandskorsning på 137cm. har hört att isisar brukar tillomed ta vuxna...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama