Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Jag undrar hur ni skulle gjort i detta fallet. I går var vi och hämtade ett sto med föl. Fölet är 2 mån. De går i hagen jämte våra andra...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Sammet
·
B
Träning Hej! Undrar om någon där ute har ridigt hela livet hitills och aldrig tävlat på riktigt eller om någon har egen häst och inte tävlat...
2
Svar
28
· Visningar
2 201
Senast: Ponnytant
·
Ridning Vilken övning skulle ni börja med på en häst som är helt grön på akademisk ridning? Skulle ni börja direkt uppsuttet eller från marken...
2
Svar
28
· Visningar
4 374
Senast: Totola
·
E
Hästhantering Jag är inte en så värst erfaren ryttare, men jag har mina värderingar och mitt eget sätt vad gäller hästhantering, men är ändå lite...
2
Svar
25
· Visningar
2 652
Senast: Fina
·
Hästhantering Jag har skrivit det här utifrån det jag har sett, och det här är min bild av ridskolor och hästarna som arbetar i dem. 10-åriga...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
14 535
Senast: Nemo1
·
T
Hästhantering Ja, jag vet att det redan finns en massa trådar rörande täcken, men efter att ha läst runt lite här och var har jag ändå inte fått svar...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: pinky
·
A
Hästhantering Hej ! Har ägt en häst sedan jan detta år och är ett sto och haft mkt problem med , hon vari urselt skick när jag fick henne, fick...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: andar30
·
Ridning Mina vänner påpekade för ett rätt bra tag sen att mina stigläder var ojämna (och om de sa höger så tyckte jag att de va vänster :eek:)...
Svar
6
· Visningar
1 243
Senast: cewe
·
J
Ridning Ja vilken stång rider ni med? Vilken anser ni vara den bättre? Hur gjorde ni erat val? Jag står i valet att köpa en stång, då min...
Svar
18
· Visningar
1 975
Senast: suberdoo
·
Hästhantering Tips mottages med öppna armar! För lite drygt en månad sen tog jag hem ett 12-årigt halvblodsto på foder. Hon är trevlig, kommer bra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 651
Senast: Vinja
·
Hästhantering Alla ni som har ägnat er åt hästar en längre tid, vad har ni för åsikt i följande fråga: Är hästen ett stort djur med liten hjärna styrd...
2
Svar
23
· Visningar
4 004
Senast: IIII
·
M
Ridning Mina ben ligger inte snyggt och tätt intill hästen utan jag spänner liksom knäna in på något konstigt sätt och hela benet dras upp...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: LaBanba
·
T
Ridning .. hur glad jag är idag =) hästen har ju vilat i snart 7 veckor, och blivit behandlad för hovledsinflammation två gånger. igår fick...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: theresesandberg
·
A
Ridning Jag är nyfiken på hur du gör när du rider ut. Hur låter du hästen gå? Långa tyglar eller "jobba"? Jag försöker variera och blanda så...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: Hollister
·
E
Ridning Jag har ridit på ridskola i 7 år, till det att jag var 14, därefter lite sporadiskt. Jag har så länge velat ta upp ridningen igen...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Är som så att jag skall flytta från Sthlm till Västkusten och skall då såklart ta med mig pålle :) Om det kan ha betydelse så är han en...
Svar
11
· Visningar
1 645
Senast: Krockodil
·
J
Träning När börjar ni träna det? hur vet man att hästen är redo? Och hur lär ni hästen det?
Svar
5
· Visningar
1 299
Senast: Spader Ezz
·
Ridning Jag kanske ska ta det från början^^ Jag har aldrig varit någon övermodig ryttare, men inte heller feg. Men så en dag för ungefär två...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: theresesandberg
·
I
Hästhantering Har letat här på forumet men inte hittat svar på min fråga. För att vi ska lära känna varandra från marken vill jag gärna prova att...
Svar
17
· Visningar
3 881
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
M
Hästhantering Jag har intresse av att vilja införa lite PNH i en av mina hästars träning, har dock inte möjlighet till hjälp från tränare just nu...
Svar
19
· Visningar
1 552
Senast: JustWatchMeMrBlack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama