Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Hej, Jag ska eventuellt börja ta hand om en 11-årig valack som inte har blivit riden speciellt mycket på ett bra tag. Kort sagt, han...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: IngelaH
·
Ridning Är det någon som vet vart och när det kommer att vara någon hubertusjakt i göteborg?
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: tokami
·
K
Träning Hej. Jag är ny här på forumet, och jag undrar om ni kan hjälpa mig att tala om hur man gör för att anlägga en bädd för hästarna att stå...
Svar
17
· Visningar
3 731
Senast: l8hw
·
S
  • Låst
Ridning Jag har fått mig en medryttarhäst!! :laugh: Eller.... medryttarhäst? Det är ingen som egentligen har tid för honom, han har bara blivit...
Svar
1
· Visningar
745
·
B
Träning jag är medryttare på en häst som inte andas när hon travar och galopperar. hon håller andan, och andas bara typ små andetag. och sen...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: yennork
·
L
  • Låst
Ridning Jag ska flytta till Göteborg till våren och måste därför byta ridskola. Var ute och sökte nyss och kom fram till att det finns en hel...
Svar
1
· Visningar
1 946
·
M
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=SudDb6BnG2c Underbar film:banana:
Svar
2
· Visningar
940
Senast: PheeHee
·
Träning I vilken ordning gör ni saker och ting innan och under inridningen? Finns det vissa saker som ni alltid vill att hästen ska kunna innan...
2
Svar
24
· Visningar
2 210
Senast: Syndroma
·
G
Träning Jag är ingen speciellt erfaren ryttare, för tillfället tragglar jag på med instruktören för att få hästen i form och arbeta på rätt...
Svar
16
· Visningar
2 005
L
Träning Jag kom över två stycken bra sidor med grundinfo hur skänkel fungerar. http://hem.passagen.se/pexon/ridningensgrunder.htm...
2
Svar
21
· Visningar
14 471
Senast: Eme_liie
·
E
Ridning Har blivit medryttare på en jätte trevlig varmblods valack :) Han har inte kommit så långt i ridningen och är inte så van att det sitter...
Svar
8
· Visningar
1 015
Träning Ja som frågan lyder, hur kan jag få henne mer mjuk? Det var en som red henne härom dagen och sa att hon var ganska hård att rida och hon...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: sofieshopp
·
Ridning plötsligt tycks allt funka med min lilla heppa. hon är en 17 årig dam som tillbringat 10 år på ridskola, är alltså inte så välskolad...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: sofieshopp
·
N
Hästhantering Hej, Min häst har en dålig vana som jag hoppas att jag med er hjälp kan få lite bukt på. Det är nämligen så att vid utsläpp så...
2
Svar
24
· Visningar
2 682
Senast: Curta
·
Hästhantering Jag har ett sto, som är 11 år, som inte kan hålla reda på sina ben verkar det som. Hon går omkull när hon springer och leker i hagen...
2
Svar
39
· Visningar
3 706
Senast: Curta
·
Hästhantering Nu är det så att där min medryttarhäst står, där går en annan häst, ett 27 årigt halvblodssto som jag brukar rida eller köra ibland för...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Piraja
·
Ridning Vad har ni för nosgrimmor till era "akademiska" hästar? Kör ni med vanliga, från spanska/portugisiska träns, eller kanske något...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: Totola
·
L
Träning Min ridlärare sa idag att jag skulle krama tyglarna. Hur menar han då egentligen? Skall fortfarande tummarna vara uppåt?
Svar
4
· Visningar
2 688
Senast: susanne
·
Träning Det verkar ju hur kul somhelst! Men det står tydligt "jakten är ej anpassad för ponnyer och barn" Vad menas med det? Min "ponny"...
Svar
15
· Visningar
3 448
Senast: flashlight
·
M
Hästhantering Jag var med min dotter idag på hopptävlingar idag (ponny) Jag var så upprörd när jag var där hur tjejer behandlar sina stackars...
2
Svar
21
· Visningar
2 446
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar