Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering Hej hopp! (vet inte om det här kommer rätt nu...men testar) Jag har ett ardennersto som snart fyller 1.5 år. Hon är världens...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Pula
·
S
Träning Hej! Har ett par problem med sisten när jag rider som jag skulle vilja ha tips på hur man kan träna. Problemen jag vill rätta till är...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Ponnytant
·
S
Ridning Just nu så är jag osams med min ponny. Han vill varken lyssna när jag tar tag i tygeln eller när jag använder skänklarna. Istället går...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Heulwen
·
Ridning Hej! Har nyligen köpt en ridtravare som aldrig startat på travet men som travtränats lite som ung. Men i minst 6 år har hon varit enbart...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Dolly
·
T
Hästhantering Snälla! Behöver hjälp! Jag har 7 hästar på bete här hos mig. En av dem är en valack på 3 år. Mitt problem är att jag inte får ta ut...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: arabia
·
Hästhantering Jag har två frågor till er bukemänniskor. Min vinter står på spel här! :o I november ska jag och min ponny förflytta oss till ett...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: kvandi
·
Hästhantering Jag tänkte såhär. Förut så klappade hon aldrig i bakhovarna med framhovarna, det är något som kommit ganska nyligen. Finns det några...
2
Svar
31
· Visningar
3 609
Z
Ridning Hej! En snabb fråga.... jag och min pojkvän skulle vilja skritta ut i skogen på min häst. En 185 cm hög, hopphäst med mycket god fysik...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: Orzon
·
C
Ridning Ber redan nu om ursäkt till alla som är jättetrötta på trådarna vars gemensamma problem är : min travare vägrar galopperna. Men nu har...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Totola
·
Träning Jag har en ny medryttarhäst som är född 03, utbildningsmässigt är den väl ungefär på en 04:as nivå. Det är ett tyskt halvblod på 167 cm...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 369
S
Ridning Hej. Jag har ett litet problem när jag rider ut på min häst som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med hur man ska göra. Min häst...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: pinky
·
  • Låst
Ridning Min femåring har en hel del att önska vad gäller både muskler och kondition. Vilket är det mest effektiva och skonsamma sättet att få...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: IngelaH
·
L
Hästhantering Vi har den här sommaren haft stora problem med hovarna på våra hästar, troligen pga vätan, de har blivit så otroligt tunna och ömma i...
Svar
9
· Visningar
5 553
Senast: dallejanne
·
Z
Hästhantering Rider en 5 åring som har börjat med en ovana . Innan var de bara lite men nu är det rejält . Hon stannar & börjar backa , bryr sig inte...
Svar
17
· Visningar
1 627
Senast: Sammet
·
Träning Vad menas med rida lätt? Och hur gör man det?
Svar
5
· Visningar
2 294
Senast: lisa412
·
F
Träning Min häst har haft kotledsinflammation ett par gånger och då säger ju alla att det beror på felaktig ridning. Jag har tänkt och tänkt...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 176
Senast: Miloni
·
T
Ridning Jag behöver hjälp med min häst, jag rider en travare som är 9år har inte gått trav på flera år. Vad jag vet har hon blivit riden väldigt...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Tigerhorse
·
M
Hästhantering jag ska klippa min häst om ca 2 månader tänkte jag han har aldrig blivit klippt, är inte så van med nya konstiga ljud , och undrar nu...
Svar
5
· Visningar
1 489
E
  • Låst
Ridning Hej. Jag undrar om ni tycker att jag är för lång på "min" c-ponny. Känner mig inte lång eller så men vill höra era åsikter. Ponnyn är...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: M-oaa
·
J
Hästhantering hej. När jag har duschat min häst och vill att den ska torka fort. Går de fortare att sätta på ett fleesetecke då eller torkar de...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama