Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hur ska man egentligen bära sig åt om en häst stegrar sig ofta när man rider?
2
Svar
36
· Visningar
5 753
Senast: cannelia
·
Hästhantering Hur lär man en häst att vara en handhäst??? Vad är säkrast att ha på handhäst träns eller grimma???
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Lazio
·
Ridning Hejsan, av ren nyfikenhet skulle jag hemskt gärna vilja att ni svarade på kommande frågor, alla angående tränare. 1. Skulle du kunna...
Svar
11
· Visningar
1 173
Senast: tuaphua
·
N
Hästhantering Jag har inte haft min häst länge, och i början försökte hon testa mig på banan tex: gå ner i ett dike och stå och nosa på dom andra...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Zephira
·
Hästhantering Kom precis hem från en ridtur och är irriterad, fast jag är osäker på om jag har rätt att vara irriterad ;) Fått lov att låna en...
Svar
18
· Visningar
2 365
Senast: Tinuri
·
M
Träning Skulle vilja ha tips om ridövningar som är användbara ute i skogen. Har varken tillgång till paddock lr ridhus, mer än 1-2 gånger i...
Svar
12
· Visningar
4 681
Senast: IngelaH
·
A
Träning Beskriv exakt hur ni går tillväga när ni ska göra halt! Driver ni och bromsar samtidigt? Lirkar med bettet? Sitter emot? Beskriv i...
Svar
17
· Visningar
1 950
Senast: Wysiwyg
·
A
Hästhantering De som sysslar med div metoder osv har redan sina trådar och sina starka argument. Men vi som inte har någon metod? Som bara får det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 651
Senast: Roofy
·
J
Ridning jag är så där helt sprudlande glad efter min ridlektion igår... :bump: (jag måste ju få börja och skryta lite) men jag var den ända i...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Ponnytant
·
Ridning En spin-off från en annan tråd där vi kom in på ryttare som tappar bålstabiliteten och viker sig/kollapsar i sidan. Detta är ju inte...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 945
Senast: Totola
·
E
Hästhantering Jag undrar om det ni har lite tips på hur man kan göra för att få en unghingst (6månader), att inte bli hingstig. Finns det knep...
2
Svar
22
· Visningar
2 575
Senast: Em_E_liE
·
M
Hästhantering Jag har en unghäst på 2,5år, hon är otroligt social så det är inte där problemet är, hon kommer jämt springades i hagen, håller avstånd...
Svar
3
· Visningar
1 215
S
Hästhantering hej! behöver ha lite tips. Har en häst som alltid när hösten och vintern kommer/är så blir han som en helt annan häst. Han är rädd...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: SpeedyBilly
·
A
Ridning På skolan har jag i NK B fått en uppgift om att göra ett "kroppsligt" test och tänkte att jag då kanske kan involvera min häst i detta...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Silkisif
·
Hästhantering har en 13-årig dressyrhäst som ska gå sina sista tävlingar för året i början av November. Sedan efter det funderar jag på att vila honom...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: zeus
·
Hästhantering Hur tränar ni upp er häst rygg? tips hur ni gör! :)
Svar
10
· Visningar
1 184
J
Hästhantering Hej! min ponny hade/har en "fettnacke" när vi köpte henne... hon har fortfarande kvar den.. men de jag undrar är har ni några bra tips...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: jessicajosefsson
·
Hästhantering Hej! Vet inte om jag lagt tråden rätt så flytta den gärna :o Ska börja hjälpa en kompis att lastträna hennes 2-åring i helgen. Då...
Svar
2
· Visningar
815
Hästhantering Hejsan. Jag är ganska ny på det här med tömkörning då jag har haft en nordsvensk som jag bara har haft som skogsmulle :) & nu har jag...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Hannah0407
·
M
Hästhantering Jag vet att man måste ha tålamod....fick hem en ny häst för ca en vecka sedan, har ridit ut ihop med dottern och det har funkat bra...
Svar
4
· Visningar
1 583
Senast: Tyckare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama