Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hej :) är ny här på forumet men kan säga att hitintills ser det superbra ut :) nu är det så att jag har börjat rida, har ridit...
Svar
18
· Visningar
4 523
Senast: SuperLisa
·
S
Träning Jag har några frågor som jag är jätte tacksam om jag får svar på: Varför ska man inte släppa hästen på bete innan maj? Varför ska...
Svar
16
· Visningar
1 041
Senast: M-oaa
·
A
Ridning Pratade precis med en kompis som var trött på att alla träningar för både vanliga dressyrtränare och akademiska tränare var så himla...
2
Svar
33
· Visningar
3 097
Senast: Susan
·
P
Hästhantering Våra två hingsföl (nu 4 resp 2,5 månad) är nafsiga. Vi har konsekvent knäppt till dem på mulen och även mjukt vridig om mulen. Det...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Bonyana
·
A
Hästhantering Hej! HAr en häst som skulle behöva gå ner en hel del (ca 200kg :crazy: ) Någon som har nåt tips eller bra ide på "bantarträning"...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Lite nyfiken på hur nio värmer upp för ridpasset:) så ja hur ser eran uppvärmning ut?:P
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Zephira
·
Ridning hej! börjar gå riktigt bra med travarherren nu och han bär sig jättefint i traven och skritten nu(rusar inte och drar inte) men i...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: tuaphua
·
I
Träning Hej Jag har varit på utställning med min häst nu några gånger i sommar. Och det han får nerslag på i bedömningen är traven...
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: mahlmt
·
D
Ridning Hejsan alla glada :laugh: Nu när hösten närmar sig med en hög fart så börjar man fundera över vinterkläder och allt annat som har med...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: Wippos
·
H
Ridning ...eller så kan det hända att snubbar har motsvarande problem, så ni kan också läsa: När jag gick på ridskola för längesen fick jag...
2
Svar
27
· Visningar
6 003
Senast: Honeypixie
·
J
Ridning Hur många dagar i veckan rider ni om hästen då är helt frisk, och vilken ras handlar de om? Själv rider jag ca fem dagar i veckan...
2
Svar
28
· Visningar
1 926
Senast: Megs
·
Ridning Jag har alltid haft halvdålig balans, men efter att ha varit väldigt sjuk och mest sängliggande i lite mer än ett år så är den nu...
Svar
6
· Visningar
3 022
Senast: cewe
·
C
Träning Jo det är så att min sambo har börjat rida lite på min ena häst, och mestadels har vi ridit varsin häst och lufsat lite i skogen eller...
Svar
3
· Visningar
7 625
Senast: cathie
·
Träning Håller på att "rida in" en ponny som stått länge. Hon är oftast ganska avslappnad i ridningen men blir lätt nervös om det låter, kommer...
Svar
10
· Visningar
1 416
Senast: Ellyne
·
I
Ridning När jag skrittar på långa tyglar går min ridtravare och vinglar. Jag försöker använda vikt och skänklar för att få henne på rätt spår...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Eme_liie
·
P
Träning jag skulle behöva råd för de är så att jag har en fd travare och han har snubbelproblen.... :cry: jag vet inte hur länge han har varit...
2
Svar
29
· Visningar
2 155
Senast: Petra16
·
B
Träning Har någon här inne tips på bra övningar som kan fungera på en 4-åring som behöver få lära sig att gå aningen högre och rundare i formen...
Svar
8
· Visningar
2 511
Senast: ch791022
·
I
Ridning Jag rider en ponny på ridskolan som rycker ganska mycket med huvudet när man börjar kräva något av honom. Han nästan drar tyglarna ur...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: zassoo
·
E
Ridning Hejsan, Jag har blivit medryttare på ett Nordsvenskt sto, 8år. Jag skulle jättegärna vilja ha lite tips av dig vad som kan få henne att...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: M-oaa
·
A
Hästhantering Står i ett kollektivstall. Små och trista rasthagar. Men förövrigt bra träningsmöjligheter och trivsamt. Min häst har ingen hagkompis...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: Baron Linge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka