Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning ...eller så kan det hända att snubbar har motsvarande problem, så ni kan också läsa: När jag gick på ridskola för längesen fick jag...
2
Svar
27
· Visningar
5 906
Senast: Honeypixie
·
J
Ridning Hur många dagar i veckan rider ni om hästen då är helt frisk, och vilken ras handlar de om? Själv rider jag ca fem dagar i veckan...
2
Svar
28
· Visningar
1 926
Senast: Megs
·
Ridning Jag har alltid haft halvdålig balans, men efter att ha varit väldigt sjuk och mest sängliggande i lite mer än ett år så är den nu...
Svar
6
· Visningar
3 022
Senast: cewe
·
C
Träning Jo det är så att min sambo har börjat rida lite på min ena häst, och mestadels har vi ridit varsin häst och lufsat lite i skogen eller...
Svar
3
· Visningar
7 621
Senast: cathie
·
Träning Håller på att "rida in" en ponny som stått länge. Hon är oftast ganska avslappnad i ridningen men blir lätt nervös om det låter, kommer...
Svar
10
· Visningar
1 416
Senast: Ellyne
·
I
Ridning När jag skrittar på långa tyglar går min ridtravare och vinglar. Jag försöker använda vikt och skänklar för att få henne på rätt spår...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Eme_liie
·
P
Träning jag skulle behöva råd för de är så att jag har en fd travare och han har snubbelproblen.... :cry: jag vet inte hur länge han har varit...
2
Svar
29
· Visningar
2 154
Senast: Petra16
·
B
Träning Har någon här inne tips på bra övningar som kan fungera på en 4-åring som behöver få lära sig att gå aningen högre och rundare i formen...
Svar
8
· Visningar
2 495
Senast: ch791022
·
I
Ridning Jag rider en ponny på ridskolan som rycker ganska mycket med huvudet när man börjar kräva något av honom. Han nästan drar tyglarna ur...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: zassoo
·
E
Ridning Hejsan, Jag har blivit medryttare på ett Nordsvenskt sto, 8år. Jag skulle jättegärna vilja ha lite tips av dig vad som kan få henne att...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: M-oaa
·
A
Hästhantering Står i ett kollektivstall. Små och trista rasthagar. Men förövrigt bra träningsmöjligheter och trivsamt. Min häst har ingen hagkompis...
Svar
6
· Visningar
2 638
Senast: Baron Linge
·
J
Hästhantering Varför äter min häst jord? är det farligt? Han får vitaminer och salt och har alltid tillgång till vatten & mat...:confused:
Svar
9
· Visningar
4 370
Senast: MiaMaria
·
L
Träning Hej! Skulle vilja höra era erfarenheter av att lämna era ponnyer på tillridning, främst små ponnyer. Har själv en smäcker B-ponny men...
Svar
1
· Visningar
1 480
J
  • Låst
Hästhantering Hej! Nu kanske denna "tråden" kom lite på fel plats? men men :P hur gör ni för att hästen/ponnyn ska gå i form? lite kul att veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: IngelaH
·
Träning när kan man börja stalla in hästen i stallet på hösten? hästen är en shettis med mkt päls... bara en sak ja undra. flytta tråden om...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: kirrekorv
·
H
Hästhantering Jag har lite frågor gällande den första tiden efter att man skaffat häst. Min häst har varit hos mig i fem dagar nu, och håller på att...
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: Honeypixie
·
S
Hästhantering Hur går ni tillväga när ni lägger på ett täcke på hästen första gången? Lös i boxen? Uppbunden? Vad bör man undvika? Hur gör ni...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: fjordtokan
·
Träning Med anledning av denna tråd som gick från en skadetråd till en hanteingstråd men låstes i slutänden så vill jag ändå starta upp en ny...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 811
Senast: Lydia
·
S
Träning Hur skulle ni göra? Vi har mest skrittat nu i 2 veckor. Hon stod väl i ca 1v runt koliken & så. Tacksam för svar.
Svar
12
· Visningar
8 925
Senast: CindyLou
·
J
Träning hej! jag har nyss blivit ägare åt en 6-årig d-ponny valack och allt funkar jätte bra men när jag rider (använder 3-delat bett) så liksom...
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur