Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Brukar väldigt sällan skriva i häst-delen av det här forumet, men nu känner jag att jag skulle behöva lite tankar från andra. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Fossing
·
Träning Hur skulle ni ha gjort i den här situationen? Jag brukar hjälpa till lite på en ridskola ibland och har någon lektion då och då. I en...
Svar
18
· Visningar
2 271
Senast: Myzan87
·
C
Träning Har en arabkille som spänner sig i galoppen, drar upp huvudet o spänner halsen... Har jobbat jättemkt med att få honom att ta stöd på...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Lydia
·
A
Ridning Hejsan, jag äger en d-ponny på 11 år som är van vid att tränas mycket. Jag köpte henne 30 april 2009 och där jag har henne nu finns det...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: Lydia
·
Ridning Bakgrund Har äntligen börjat rida så smått igen efter ett långt uppehåll (för första gången på 100 år rider jag dessutom i grupp)...
2
Svar
23
· Visningar
1 844
Senast: Kattsak
·
E
Hästhantering Hej alla! Tänkte starta denna tråd för att få andras tankar och idéer på hur man tränar en unghäst. Har själv haft häst sen jag...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: hnokki
·
K
Träning Nu har jag en kompis som fått försig (vad det låter som i mina öron :angel: ) att en halsförlängare skulle lösa alla problem (hon har...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 264
Senast: supersara
·
A
Ridning Hejsan, jag hoppas att ni vill ge lite input kring hur man hittar en bra ridskola? Jag har sökt bland tradarna med de jag hittat...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: Annelein
·
Hästhantering Påfallande ofta ser jag att en majoritet (i de stall jag själv stått i), aldrig knäpper käkremmen på grimman när dom leder sina hästar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 638
Senast: Skogstokig
·
V
Ridning Jag har tagit hem en ridtravare på foder ganska nyss. Han har gått på travet men har inte så många starter. Han är hel mysig och så...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: TheKings
·
Ridning Min pålle har blivit stel i rumpan :( Hade hovis/massören ute nu i kväll för jag trodde han hade stengallor igen men inga sådana...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: timme
·
E
Träning Hej! Jag funderar om man kan ställa ett föl (ca.6 månader) med tre unghästar (mellan 1år-2år) på lösdrift?:laugh:(alla är hingstar)...
Svar
11
· Visningar
1 718
Senast: Hemi
·
Ridning Hur riskabelt/farligt är det egentligen att rida ut i skog och på åker kanter i mörker, slask å halka? Är så rädd att hästen ska fläka...
Svar
3
· Visningar
2 548
Senast: stjarnfrugt
·
Ridning Jag undrar hur man kan träna upp bogmuskulaturen och övriga muskler i frampartiet? Jag har en islänning, en nätt liten tös med smala...
Svar
3
· Visningar
2 453
Senast: axel
·
H
Träning Hej! Hoppas någon här som har erfarenhet av Appaloosans gångart Indian Shuffle :bump: kan hjälpa mig. Har precis börjat rida en...
Svar
7
· Visningar
1 790
Senast: racerkorv
·
S
Träning Hur gör ni första gången en häst (unghäst.) ska tömköras? Hur vänjer ni den vid gjorden & tömmarna osv?
Svar
1
· Visningar
878
Senast: AlinaT
·
I
Hästhantering Red på ett nytt ställe idag med min ganska nya häst. Vi kom till en gyttjepöl och hon började trixa och backa rätt ordentligt, försökte...
Svar
10
· Visningar
1 340
Senast: Seabaz
·
B
Hästhantering :confused:Har ngn haft ett sto som sparkas när hon blir brunstig? Folk runt omkring pratar om gulkroppshormon som kan påverka...
Svar
1
· Visningar
1 277
Senast: LadySassa
·
Träning Hejsan! Jag är medryttare på ett 4½ årigt sto, som är helcool och okomplicerad på alla sätt i ridning och hantering. men jag skulle...
Svar
12
· Visningar
1 456
Senast: Zephira
·
Ridning vilka avstånd skall de vara mellan skrittbommar travbommar galoppbommar
Svar
2
· Visningar
1 964
Senast: Aliche