Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur lägger ni upp träningen på era unghästar inför 3-års testet? När rids de in? Efter hur lång tid får de vila? När återupptar ni...
Svar
5
· Visningar
4 743
Senast: mooi
·
T
Ridning Ställer frågan i detta forum då jag tror att ni kan ge de smartaste tankegångarna...har själv hållt på mkt med centrerad ridning så jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 238
Senast: Totti
·
K
Hästhantering hej . min häst snubblar ofta .. är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara ? har är skodd runt om för han blir öm ( bak...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: klippson
·
Z
Hästhantering Jag har en D-ponny som jag har haft i lite mer än 1,5 mån. Skulle vilja bli hans "bästa vän", men han verkar inte tycka om mig så mkt:(...
Svar
17
· Visningar
2 102
Senast: tonightwedance
·
Träning Såhär är det: Jag funderar på att så småningom flytta utomlands. Hästarna kan inte följa med pga importförbud, annars hade jag givetvis...
2
Svar
22
· Visningar
2 453
Senast: Eme_liie
·
Ridning hej! tips på att stärka bakbensmusklaturen önskas:D?
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Totola
·
T
Träning Jag skulle tacksamt ta emot lite tips på hur man kan få hästen att sätta under sig bakbenen mycket bättre. Jag har en liten häst...
Svar
10
· Visningar
1 161
Senast: Totola
·
A
Hästhantering Jag är medryttare på ett 17-årigt svenskt halvblod på 178 cm som är lite bökig... Saken är den att jag tror att han är...
Svar
2
· Visningar
1 506
Senast: anyberg
·
Hästhantering De flesta jag sett longera börjar i vänster varv och vid några tillfällen när jag kollat har hästen gått mer än dubbelt så länge i...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: em76
·
A
Hästhantering Jag har en ettårshingst (två år vid årsskiftet) och funderar på om det finns möjlighet att visa honom i höst. Har läst att det finns...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Masse
·
B
Ridning Jag är superny på att TÄNKA på vad jag verkligen GÖR uppe på hästryggen. När jag var liten red jag ganska mycket, men då satt jag bara...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: majeld
·
S
Ridning Har problem som jag upplever i ridningen och det är att jag upplever att jag hamnar till höger, å även sadeln hamnar till höger...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: tuaphua
·
H
Hästhantering Har funderingar på att pröva tömkörning med medisfjorden. Kan man "köra" utan sele? De har ingen tömkörningssele utan bara en mycket...
2
Svar
21
· Visningar
2 383
Senast: Buck
·
Ridning Hejsan allihopa:laugh: Det är så här att min ridtravare har problem att samla sig och bära upp sig i galoppen på raksträckor i...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Varmblod90
·
B
Hästhantering Jag har probem med min häst i och från hagen. Vår häst är svår att få hennefölja med mig från hagen, hon går att ta men hon vägrar följa...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: buspoona
·
P
Träning Jag rider och sköter en ponny som har lite problem med galoppen. Han galopperar gärna om det är någon häst framför men när han ska...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Elina8
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 961
Senast: ponnybarn
·
M
Hästhantering Suck, 18 september kom min *trygga 15 åriga läromästare* hem, pyttsan:crazy: Visst det är ett nytt ställe med massa nya läskiga saker...
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: stormizza
·
Träning Denna video är verkligen motsägande för mig... För mig står Bents filosofi för harmoni, trygghet och att stärka hästens...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 122
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Ja, vad säger ni som sitter här? Hur är det med ytterskänkelns varande, vad har ni fått lära er om den och hur använder ni den? Jag...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
24 751
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar