Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering Jag har en ettårshingst (två år vid årsskiftet) och funderar på om det finns möjlighet att visa honom i höst. Har läst att det finns...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Masse
·
B
Ridning Jag är superny på att TÄNKA på vad jag verkligen GÖR uppe på hästryggen. När jag var liten red jag ganska mycket, men då satt jag bara...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: majeld
·
S
Ridning Har problem som jag upplever i ridningen och det är att jag upplever att jag hamnar till höger, å även sadeln hamnar till höger...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: tuaphua
·
H
Hästhantering Har funderingar på att pröva tömkörning med medisfjorden. Kan man "köra" utan sele? De har ingen tömkörningssele utan bara en mycket...
2
Svar
21
· Visningar
2 374
Senast: Buck
·
Ridning Hejsan allihopa:laugh: Det är så här att min ridtravare har problem att samla sig och bära upp sig i galoppen på raksträckor i...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Varmblod90
·
B
Hästhantering Jag har probem med min häst i och från hagen. Vår häst är svår att få hennefölja med mig från hagen, hon går att ta men hon vägrar följa...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: buspoona
·
P
Träning Jag rider och sköter en ponny som har lite problem med galoppen. Han galopperar gärna om det är någon häst framför men när han ska...
Svar
3
· Visningar
1 914
Senast: Elina8
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 886
Senast: ponnybarn
·
M
Hästhantering Suck, 18 september kom min *trygga 15 åriga läromästare* hem, pyttsan:crazy: Visst det är ett nytt ställe med massa nya läskiga saker...
Svar
15
· Visningar
1 590
Senast: stormizza
·
Träning Denna video är verkligen motsägande för mig... För mig står Bents filosofi för harmoni, trygghet och att stärka hästens...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 122
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Ja, vad säger ni som sitter här? Hur är det med ytterskänkelns varande, vad har ni fått lära er om den och hur använder ni den? Jag...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
24 724
Senast: Immer
·
S
Hästhantering Vissa säger att vuxna kan rida Shettlands ponnyer för att dom är så starka, andra säger att det är djurplågeri. Vad tycker ni? Var går...
2
Svar
36
· Visningar
4 782
Ridning går de alls att göra detta. och hur skall man i så fall göra de, hingsten först eller?
Svar
5
· Visningar
2 340
Senast: __Stilett__
·
H
Hästhantering Jag inhyser min häst på lösdrift, med ligghall. Jag har bara haft henne i en knapp vecka, och hon håller som bäst på att acklimatisera...
Svar
17
· Visningar
1 356
Senast: Honeypixie
·
G
Ridning Nu när hösten kommer så kommer även regn och rusk. Marken blir extremt våt och minsta trav/galopp på gräs får hela gräsmattan bli en...
Svar
12
· Visningar
1 695
Senast: Gullregn
·
G
Hästhantering Idag så tränade jag min nordis på att stå still i hagen då det är där hon har det som svårast med. Så jag klickertränade henne med att...
2
Svar
20
· Visningar
2 316
Senast: Buck
·
I
Träning Usch jag behöver lite råd. Jag har svårt att ha tillräckligt korta tyglar + att vara mjuk och fin i handen. Min mjuka fina hand...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: Kookaburra
·
B
Hästhantering Hej... jag har tagit mig an en problemponny B-ponny. Han hade stora blodmasken o pälsätare hos tidigare ägare så dom rakade av han all...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Nixehen
·
A
Ridning Har den senaste tiden ridit en hel del utan sadel mest för att jag kände att jag behövde "stretcha" lite och för att jag haft väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: LLaika
·
E
Ridning Hej! Är sedan tre månader lycklig ägare till en varmblodsvalack på 6 år. Han är mycket charmig, nyfiken och lättlärd. Det är en smäcker...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama