Stora problem med nyinköpt häst!

Sv: Stora problem med nyinköpt häst!

Håller med, man måste ha tålamod!
Jag hade en ponny på foder och jag blev jätterädd när hon började bråka, testa mig hela tiden och var superkrånglig!!!! Visste inte vad jag skulle ta mig till först med denna odåga till häst, lämna tillbaka? Men efter några veckor lärde vi känna varandra och jag tuffade till mig och allt blev bra igen :)
Så, hon testade mig helt enkelt.. ge inte upp!

När det kommer till mig själv och min nyinköpta häst så känner jag mig inte på något sätt lurad. Jag har däremot skrivit för att få hjälp. Det är något helt nytt det här för mig.
Min förra häst var alltid snäll, även i början och skulle ALDRIG försöka kasta av mig så mina frågor och funderingar är helt enkelt p.g.a oerfarenhet!
Jag hoppas på det bästa och jag kommer inte att ge upp i första taget!

Hej, jättebra skrivet!!
köpte min häst( hon är även min första häst) för 1.5 år sen och det va minst sagt det bästa jag kunde göra. visst tog det lite tid men kärlek tålamod och godis ( hon är ett godisvrak :)) gjorde att det inte tog alldeles för lång tid att komma överens och nu läser vi varann som att vi känt varann i 100 år :) men det skulle inte gått utan tålamod och förståelse att allt är nytt och hästen vet ju ingenting längre, världen blir ju ett kaos och man måste ju först hitta sig till rätt. både häst och ägare. och om kemin stämmer blir det bara bra :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 739
Senast: Freazer
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 945
Senast: shia
·
Hästhantering Jag skulle vara så tacksam för lite tips och råd! Det är så att jag flyttat till ny ort för ett par månader sedan. Kom överens med...
Svar
6
· Visningar
3 509
Senast: Aionee
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 563
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna