Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Hästhantering Tjo! Vad för borste använder ni till karleden? Jag brukar använda en jättemjuk borste till karleden då jag är så rädd om det området...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: Hannely
·
Träning Och vad gör ni när hästen bockar?
2 3
Svar
45
· Visningar
15 805
N
Hästhantering kanske fel forum men jag tror inte. Jag har problem med min häst. 1. Lastning: Han är jättelätt lastad egentligen men förra veckan när...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: nicolee
·
B
Hästhantering Hej. jag har en shettis som har blivit väldigt stark nu på sistonde, kan inte rida han själv eftersom jag är förstor på han, och vet...
2
Svar
21
· Visningar
2 115
Senast: Pula
·
P
Hästhantering Jag har en minishettis på 3,5 år, köpte honom i slutet av augusti. Har börjat hantera honom från dag 1 med att lyfta på hovarna och...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Pula
·
Hästhantering Allt började med att jag hyrde en häst några dagar i veckan för ca 1 år sedan. Hästen var en femårig vallack som aldrig hade blivit...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Teilani
·
B
Hästhantering Hej! Jag har en unghäst på 1 år. Han är världens snällaste i all hantering, och älskar att pli pysslad med. Men ett problem har vi. När...
Svar
11
· Visningar
3 196
Senast: cirkus
·
B
Hästhantering Min häst var hoppig och skuttig och ville helst inte alls åka transport. Det tog ju aldrig längre än 10 min att lasta, men jag upplevde...
2
Svar
20
· Visningar
1 905
H
Hästhantering har ett russ på fyra år har haft han i 2 år.och håller på att köra in han.men när jag tömkör så taktar han,stegrar,gå snett.står o...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: hermitage
·
  • Låst
Träning Nu blev det rätt, #8 skulle de ju va. Ber moderatorn ta bort den nya tråden jag gjorde med fel nummer. Tack!
Svar
1
· Visningar
636
Senast: IngelaH
·
L
Hästhantering JAg har just tagit en häst på foder. Ett 6 årigt halvblod, valack. Han har haft en bogsträckning och har inte blivit riden på över...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: lindberg18
·
  • Låst
Träning Ännu en till samlingen... :) För att svara Katarina_Dacke i den gamla tråden så reagerar min tvärtemot på spörapp, han står som en ko...
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
66 278
Senast: IngelaH
·
R
Träning Jag har ett 5 årigt halvblodssto som blir totalt övertaggad när vi ska hoppa. Hon tar bettet och rusar det fortaste hon kan, och lyssnar...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: rebeckasff
·
Hästhantering Har ett litet problem i en 2 årig liten travarhingst. Han är inte ens 150 cm över havet, men stark som ett as och sjukt laddad hela...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: neywaz
·
O
Hästhantering Mina nya grannar verkar inte alltför seriösa när det gäller att ge sina hästar mat. Jag är i vanliga fall inte en person som spanar...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: Mitra
·
G
Ridning För ca ett år sedan bytte jag från tvådelat bett till bettlöst. Skiftar just nu mellan grimma, repgrimma, hackamore etc. När jag bytte...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: Miloni
·
Ridning Nu var jag personligen inte på showen, men jag tycker att vissa av hästarna verkar vara lite för spända, andra slår emot sin ryttares...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: tuaphua
·
Träning Femårstrots har man ju hört talas om, men jag har istället problem med att min femåring blivit superfjantig och riktigt tittig. :crazy...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: TinyWiny
·
S
Ridning På min dotters ridskola som för övrigt är utmärkt och min dotter stortrivs om det inte vore för denna avkastakung. Jag har föreslagit...
Svar
14
· Visningar
2 005
Senast: ZorroLouise
·
C
Hästhantering I november byter min c-ponny stall, och kommer behöva åka transport ca 20 minuter. Märkte idag att hundj*veln låg och tuggade på hennes...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama