Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu har jag länge suttit och förundrats över hur vanligt det verkar vara att inte ha någon tränare till hjälp med att lösa diverse...
2
Svar
39
· Visningar
2 178
Senast: Lavinia
·
M
Ridning Jag har börjat rida efter många års frånvaro och undrar vad det är som gäller. När jag slutade hade de just börjat med det här med...
Svar
2
· Visningar
1 563
F
Träning Hej! Det här kanske är en liten knasig fråga, men jag har bara ridit på ridskola i ett år och där får man knappt lära sig någonting...:(...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: LionQueen
·
I
Ridning Plockade ihop några scener från utbildningsjakten. Mitt livs första film så jag är inte ute efter några kommentarer grundade på...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: idalina
·
Hästhantering Vår ponny som vi ägt nu i 5 månader är gudomligt snäll och vi (jag och 11 åriga dottern) tränar lite NH och har kommit så långt att vi...
Svar
17
· Visningar
1 974
Senast: Qosack
·
E
Hästhantering Har just skaffat en ny transport till lilla pållen. Han har aldrig varit svårlastad i vår gamla trånga uråldriga transport som han...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Ewertsberg
·
R
Ridning Hej jag behöver hjälp! Jag har börjat rida ett Varmblod som inte har blivigt riden på säkert 4-5 år. Han är 13 år och jag red honom för...
2
Svar
33
· Visningar
3 331
Senast: Corallen
·
E
Ridning Rider en varmblodstravare just nu som kom från travet i våras. Han är väldigt mysig o trevlig men har så inte kommit så långt inom...
2
Svar
26
· Visningar
2 557
Senast: Corallen
·
L
Träning I veckan fick vi trava och prova att byta sittben. En endast gång fick jag känslan av att det var svajigt, annars bytte jag för att...
Svar
4
· Visningar
3 011
Senast: sky_fly
·
Hästhantering Hej ! när jag hämtar min häst i hagen , så går hon antagligen iväg ( har blivit bättre på att stanna nu ..) eller , när jag väl har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Senast: qurres_matte
·
S
Träning Det är inte alltid man kan få hjälp av någon.. Någon här som löshoppat/löshoppar sin häst helt själv? Hur gör ni? Några tips?
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Ridning Hej!! Jag har en äldre varmblods herre som vart i vår ägo i 14 år, men som min ridhäst nu i snart 10 år. Han är jätte trevlig som...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: SandraM
·
S
Hästhantering Hej alla duktiga hästmänniskor! Jag har en fundering jag undrar om jag kan få nån klok kommentar till :) Jag har just fått mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 297
Senast: Aliah
·
Träning Är det någon här som anlitat proffs till hjälp med svårlastade hästar? Jag har anlitat en sådan till i nästa vecka som ska hjälpa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 161
Träning När bör man tidigast skicka iväg en häst på inridning som är född 2007?
Svar
12
· Visningar
1 178
Senast: aglaonema
·
Träning Hej! Jag tävlar i dressyr men hur ska jag kunna få lite lugnare händer? Tränar regelbundet en gång i veckan för tränare och visst - jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 812
Senast: Zebran
·
G
Ridning Vad är egentligen plocka? Är det att såga? Såga vet jag att man drar i båda tyglarna en i taget eller hur man ska beskriva. Alltså...
2
Svar
23
· Visningar
6 084
Senast: Gullregn
·
Träning hur ser ni på det här, med att mata bröd o äppel eller vad det nu är för godis i era hästar? ger ni det från handen? bara från...
2
Svar
34
· Visningar
3 211
Senast: Jocelyn
·
  • Låst
Hästhantering http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=222742 Hur kan man bara komma på ide'n?
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: IngelaH
·
E
Hästhantering Startade en tråd för några månader sedan om min häst som var ett monster att sko! Fick massa bra tips och övat massor.. Bytte...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: hnokki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka