Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har ett problem med min häst. När jag rider ut blir han alltid väldigt pigg på hemvägen. Han skrittar inte normalt utan trippar...
Svar
19
· Visningar
1 333
Senast: Vicksan
·
Hästhantering Hej! Skulle så gärna vilja lära min häst att stegra på kommando, men har en fråga, hur lär man hästen det på bästa sätt? Har hört...
Svar
11
· Visningar
4 072
Senast: fjordtokan
·
S
Träning Inridning HJÄLP Jag håller på att rida in min valack på 3 år, tänkte göra så mycket jag kan innan man skickar iväg honom om det så...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag har lite problem med en häst som jag har ridit i ca ett halvår. Den senaste tiden har hon börjat vägra gå fram när jag rider ut. Det...
2
Svar
21
· Visningar
3 078
Senast: dramatik
·
  • Låst
Ridning Hur ser en stång ut som har en liten tendens att putta fram nosen. Blir snurrig när jag försöker reda ut det i huvudet. Om man tex tar...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
23 278
Senast: Immer
·
J
Träning Hej! Jag skulle behöva lite råd från er unghästvana! Jag har börjat rida en supertrevlig 4-åring. Hon har god energi och supertrevlig...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Julia1990
·
D
Hästhantering Jag skulle behöva lite tips angående mitt fullblod. En kille som är ganska tunn i typen med en vansinnigt vass rygg och manke. Som fd...
Svar
12
· Visningar
1 767
Senast: mackan
·
Ridning Jag måste börja bygga muskler på mitt vbl. Vi har en ridplan och kanonmycket ridvägar i krokarna. Tömkörning tänkte jag börja med...
Svar
4
· Visningar
1 307
Hästhantering Jag blir så förbannad på de hästägare som låter sina hästar leva år ut och år in helt ensamma utan någon hästkompis. Har en granne som...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 450
Senast: Honeypixie
·
Ridning Hej!! Nu provar jag igen och lägger tråden här. Får se om det finns någon som har något bra tips för att få bukt med detta!! :)...
Svar
1
· Visningar
748
Hästhantering Letar efter en repgrimma och ett vettigt Leadrope , Men det är ju en djungel därute :crazy: styv, mjuk , tunn, extra knutar över...
Svar
18
· Visningar
5 017
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering Vad är en smackning? Hur använder ni smackningarna? Använder ni en smackning för trav och en annan smackning till skritt? Vi...
Svar
15
· Visningar
3 155
Ridning Skritten är bra, traven är bra men hon rusar vid galoppen, känns som hon blir stressad när vi ska galoppera. Försöker sakta ner henne så...
2
Svar
21
· Visningar
2 099
Senast: AusboCaligula99
·
A
Träning Hej! Just nu rider jag en häst som håller på att byggas upp lite och utbildas, vilket går jättebra! Han tycker det är kul att arbeta...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: annaL90
·
S
Träning Hej! Har just börjat rida en 6 årig valack som har ganska mycket egen vilja. & är väldigd domiant av sig. Han är endast tränad i...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: stala
·
E
Ridning Hej! är det någon som vet hur lång man får vara och hur mycket man får väga innan det är dags att byta från ponny till häst? tack på...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: M-oaa
·
Ridning Hur är det nu, får man rida utan tillstånd av markägare på stubbåkrar? Jag har för mig att man får det, men känner mig ändå lite...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 064
Senast: HannaPP
·
M
Ridning hejsan. jag har en söt trevlig d ponny som är genom go.. förutom en sak!! hon lägger tungan över bettet o kastar upp huvudet så hon...
2
Svar
35
· Visningar
7 370
Senast: älgen
·
A
Ridning Classical equitation är det samma sak som klassisk ridkonst/barock ridning?
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: Kookaburra
·
Hästhantering Hej! (Finns det redan en sån här tråd så får ni gärna länka till den) Har nyss blivit medryttare på en ny häst, och skulle vilja...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Aliah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka