Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning I veckan fick vi trava och prova att byta sittben. En endast gång fick jag känslan av att det var svajigt, annars bytte jag för att...
Svar
4
· Visningar
3 011
Senast: sky_fly
·
Hästhantering Hej ! när jag hämtar min häst i hagen , så går hon antagligen iväg ( har blivit bättre på att stanna nu ..) eller , när jag väl har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 022
Senast: qurres_matte
·
S
Träning Det är inte alltid man kan få hjälp av någon.. Någon här som löshoppat/löshoppar sin häst helt själv? Hur gör ni? Några tips?
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Bison
·
Ridning Hej!! Jag har en äldre varmblods herre som vart i vår ägo i 14 år, men som min ridhäst nu i snart 10 år. Han är jätte trevlig som...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: SandraM
·
S
Hästhantering Hej alla duktiga hästmänniskor! Jag har en fundering jag undrar om jag kan få nån klok kommentar till :) Jag har just fått mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 293
Senast: Aliah
·
Träning Är det någon här som anlitat proffs till hjälp med svårlastade hästar? Jag har anlitat en sådan till i nästa vecka som ska hjälpa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 157
Träning När bör man tidigast skicka iväg en häst på inridning som är född 2007?
Svar
12
· Visningar
1 178
Senast: aglaonema
·
Träning Hej! Jag tävlar i dressyr men hur ska jag kunna få lite lugnare händer? Tränar regelbundet en gång i veckan för tränare och visst - jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 811
Senast: Zebran
·
G
Ridning Vad är egentligen plocka? Är det att såga? Såga vet jag att man drar i båda tyglarna en i taget eller hur man ska beskriva. Alltså...
2
Svar
23
· Visningar
6 034
Senast: Gullregn
·
Träning hur ser ni på det här, med att mata bröd o äppel eller vad det nu är för godis i era hästar? ger ni det från handen? bara från...
2
Svar
34
· Visningar
3 210
Senast: Jocelyn
·
  • Låst
Hästhantering http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=222742 Hur kan man bara komma på ide'n?
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: IngelaH
·
E
Hästhantering Startade en tråd för några månader sedan om min häst som var ett monster att sko! Fick massa bra tips och övat massor.. Bytte...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: hnokki
·
E
Träning Nu har min häst för första gången fått gå in över natten, har stått ute sen i mitten av maj! :) Mätaren här i norrbotten visade nu +6...
Svar
17
· Visningar
1 481
Senast: Sar
·
Hästhantering Hur skall man komma till rätta med en häst som man får släpa med sig när den leds? Hästen i fråga är ett islandssto, måttlig vilja (gör...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: skuggi
·
Träning Rider en häst som lätt stressar upp sig o mest springer på, speciellt vid uteritterna. Försöker med förhållningar med halter o mycket...
Svar
3
· Visningar
1 438
Senast: majab
·
M
Hästhantering Har fått ett problem med mitt 3åriga halvblodsto som jag snart ägt i 1år. Ibland den senaste tiden när dom andra hästägarna ska hämta...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 229
P
Hästhantering Har köpt en ponny 16 år från ridskola,3 första månader jättesnäll, springer in i släp,och möter en i hagen, enda problemet var aVtt han...
Svar
1
· Visningar
939
Ridning Vet inte om detta ligger på fel men .. flytta den isf. hej ! behövr lite tips om en grejj. När jag började hoppa så fick jag håll...
Svar
16
· Visningar
2 068
Senast: Thundra
·
Ridning Ja, nu har vi en "Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?"-tråd där jag läst många hemskheter så nu ville jag höra lite...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
22 395
Senast: annaklara
·
T
Träning Jag är en tvåbarns mamma med grov övervikt. I sommar köpte vi en liten B-ponny till våra tjejer och nu blir jag ju så sugen själv med...
Svar
11
· Visningar
13 058
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama