Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning När man tittar på olika annonser så finns det ju massor av folk som vill ha överpris för sina hästar.. Hur vet man vad hästen är värd...
Svar
11
· Visningar
3 663
Senast: IngelaH
·
I
Ridning Hejsan! Jag har noterat att min häst blir stel och lite känslig över ryggen när det regnat och varit rått ute. Hon ömmar inte över någon...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: WonkyDonkey01
·
Hästhantering idag var det en tjej som sa åt mig efter min tur i skogen...sådär kan du ju inte göra, det är jättefarligt!!! jag gick med hästen i...
2
Svar
39
· Visningar
7 584
K
Ridning Hem kom det sötaste fjordsto som finns, välutbildad men sååå felriden senaste åren. Efter kotknackare, ny utprovad sadel o otaliga...
Svar
17
· Visningar
1 870
Senast: koftena
·
Ridning Usch jag känner mig så otroligt dålig just nu, inget går bra. Känns som om min sits blir nästan värre och värre för varje dag, även om...
Svar
10
· Visningar
2 153
Senast: annaklara
·
M
Träning Hur ofta är lagom att träna över cavalletti med en häst som håller på att bygga ryggmuskler (inte helt omusklad men behöver mer)?
Svar
2
· Visningar
804
Senast: älgen
·
C
Ridning hej jag jag har precis börjat rida en travare som har varit skadad i ryggen och inte blivit riden på drygt ett år. nu är han frisk och...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: AusboCaligula99
·
H
Träning Hej! jag undrar om det finns någon balansövning som man kan göra för att få bätre balans? Hellst utanför stallet eftersom jag rider...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: Horzegirl_97
·
L
Ridning Har alltid trott att zebror är för vilda och argsinta för att de ska kunna ridas in. http://www.youtube.com/watch?v=nwWqC88IOK8...
Svar
2
· Visningar
5 011
Senast: Lackly
·
Hästhantering Hjälp! Söker tips på vad man kan göra när hästen vandrar i hagen. Jag har ett sto som importerades från Tyskland och kom till mig i...
Svar
10
· Visningar
7 445
Hästhantering Vi har en sällskapsjäst till pållen, en varmblodstravare. Han är lättstressad om någonting ändras utöver de vanliga rutinerna. I början...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: arizona
·
Träning Jag har fått erbjudan om att börja rida in 3 hästar. Därför behöver jag lite tips från er alla vad man ska tänka på osv? (: :banana:
Svar
9
· Visningar
1 344
Z
Ridning Hej, jag undrar om det går att lämna in en Ultraflex Ecuyer till en vanlig sadelmakare för att få den omsydd? Sadeln i fråga är...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: fjordtokan
·
Ridning hej. Jag fick för tre veckor sedan hem min nya häst. Det är ett sto på 11 år med mycket egen vilja. Hon beter sig mycket annorlunda...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
L
Ridning VAD är skillnaden mellan akademisk ridkonst och engelsk ridning? Inte förstått de helt, är det bara historia eller rider man på helt...
Svar
13
· Visningar
4 612
Senast: bigganl
·
H
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp. Min d-ponny Wilma står i ett kollektivstall med 15 hästar där vi har det absolut perfekt. Men klubben...
2
Svar
38
· Visningar
4 300
Senast: Eme_liie
·
  • Låst
Träning Ja nu var det dags för ännu en tråd!! :banana::banana::banana: Jag hoppas att alla hänger med och är lika aktiva som i de andra! :laugh:
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
57 846
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag undrar över en sak som jag tänkte om ni kunde hjälpa mej med... Mitt sto har ett "kiss" beteende som jag tycker är lite konstigt...
Svar
16
· Visningar
1 571
Ridning hej! jag letar efter någon som skulle kunna hjälpa mig att få tag i en damsadel antingen i sverige eller från utlandet. även...
Svar
6
· Visningar
1 328
Senast: Folshult
·
S
Ridning min c-ponny har en tendens att slänga ut sina bakben i galoppfattningen. jag har aldrig fallit av när detta sker men det ser inte så...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka