Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag blir så förbannad på de hästägare som låter sina hästar leva år ut och år in helt ensamma utan någon hästkompis. Har en granne som...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 438
Senast: Honeypixie
·
Ridning Hej!! Nu provar jag igen och lägger tråden här. Får se om det finns någon som har något bra tips för att få bukt med detta!! :)...
Svar
1
· Visningar
748
Hästhantering Letar efter en repgrimma och ett vettigt Leadrope , Men det är ju en djungel därute :crazy: styv, mjuk , tunn, extra knutar över...
Svar
18
· Visningar
5 004
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering Vad är en smackning? Hur använder ni smackningarna? Använder ni en smackning för trav och en annan smackning till skritt? Vi...
Svar
15
· Visningar
3 134
Ridning Skritten är bra, traven är bra men hon rusar vid galoppen, känns som hon blir stressad när vi ska galoppera. Försöker sakta ner henne så...
2
Svar
21
· Visningar
2 099
Senast: AusboCaligula99
·
A
Träning Hej! Just nu rider jag en häst som håller på att byggas upp lite och utbildas, vilket går jättebra! Han tycker det är kul att arbeta...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: annaL90
·
S
Träning Hej! Har just börjat rida en 6 årig valack som har ganska mycket egen vilja. & är väldigd domiant av sig. Han är endast tränad i...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: stala
·
E
Ridning Hej! är det någon som vet hur lång man får vara och hur mycket man får väga innan det är dags att byta från ponny till häst? tack på...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: M-oaa
·
Ridning Hur är det nu, får man rida utan tillstånd av markägare på stubbåkrar? Jag har för mig att man får det, men känner mig ändå lite...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 064
Senast: HannaPP
·
M
Ridning hejsan. jag har en söt trevlig d ponny som är genom go.. förutom en sak!! hon lägger tungan över bettet o kastar upp huvudet så hon...
2
Svar
35
· Visningar
7 358
Senast: älgen
·
A
Ridning Classical equitation är det samma sak som klassisk ridkonst/barock ridning?
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: Kookaburra
·
Hästhantering Hej! (Finns det redan en sån här tråd så får ni gärna länka till den) Har nyss blivit medryttare på en ny häst, och skulle vilja...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Aliah
·
Ridning Nu har jag länge suttit och förundrats över hur vanligt det verkar vara att inte ha någon tränare till hjälp med att lösa diverse...
2
Svar
39
· Visningar
2 178
Senast: Lavinia
·
M
Ridning Jag har börjat rida efter många års frånvaro och undrar vad det är som gäller. När jag slutade hade de just börjat med det här med...
Svar
2
· Visningar
1 562
F
Träning Hej! Det här kanske är en liten knasig fråga, men jag har bara ridit på ridskola i ett år och där får man knappt lära sig någonting...:(...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: LionQueen
·
I
Ridning Plockade ihop några scener från utbildningsjakten. Mitt livs första film så jag är inte ute efter några kommentarer grundade på...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: idalina
·
Hästhantering Vår ponny som vi ägt nu i 5 månader är gudomligt snäll och vi (jag och 11 åriga dottern) tränar lite NH och har kommit så långt att vi...
Svar
17
· Visningar
1 971
Senast: Qosack
·
E
Hästhantering Har just skaffat en ny transport till lilla pållen. Han har aldrig varit svårlastad i vår gamla trånga uråldriga transport som han...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Ewertsberg
·
R
Ridning Hej jag behöver hjälp! Jag har börjat rida ett Varmblod som inte har blivigt riden på säkert 4-5 år. Han är 13 år och jag red honom för...
2
Svar
33
· Visningar
3 331
Senast: Corallen
·
E
Ridning Rider en varmblodstravare just nu som kom från travet i våras. Han är väldigt mysig o trevlig men har så inte kommit så långt inom...
2
Svar
26
· Visningar
2 557
Senast: Corallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar