Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad tänker ni när ni bryter av från galopp till trav? Var med om en riktigt "aha"-grej på träningen i fredags. Jag och unghästen har...
Svar
7
· Visningar
1 805
Senast: pinky
·
E
Hästhantering Nu på lördag ska jag flytta och mina två hästar följer såklart med. :laugh: Men jag har lite funderingar på hur jag ska göra vid...
2
Svar
28
· Visningar
2 776
Senast: Cheran
·
K
Ridning Hej! Jag har fått några problem med min ridning!. Jag rider på ett privatstall där vi rider western fast det hör inte hit. De har...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: katitzi_sassa
·
A
Hästhantering Har min foderhäst som jag har ridit sen i våras och nu har hon börjat tugga på grimskaften i stallet! Vad ska man göra åt det? Hon...
Svar
6
· Visningar
1 233
Ridning Hur går det att rida en sådan häst tro? Såg att en ridskola hade en sådan häst så det borde ju gå bra beroende på HUR känslig...
Svar
10
· Visningar
1 059
Ridning Hello hello. jag har två jätte fina nordsvenskar, en 10 årig kille som är jätte härlig och rida och jätte bra utbildad. Nu har han...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Heulwen
·
M
Ridning Nu är jag äntligen medlem här. Jag har funderat på att bli det bra länge, men nu när jag har en fråga att ställa så blev det av. Jag...
Svar
14
· Visningar
4 181
Träning Jag har precis köpt mig en ny häst. Problemet är att jag är så fruktansvärt feg. Jag får väl kalla mig rutinerad ryttare men som sagt en...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 307
Senast: axel
·
Hästhantering Hej. min häst kan absolut inte stå själv inne i stallet. hon blir orolig och springer runt i boxen och bajsar hela tiden och gnäggar och...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: AgnetaM
·
Hästhantering Min häst har lärt sig att öppna boxdörren och det är ju inte så lyckat när han också rymmer och äter upp allt hö. Hittills är jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 547
Senast: Lavinia
·
H
Ridning Alla har olika sätt att ge sin häst paus under ett ridpass. Hur gör ni för att ge er häst paus? Och hur erbjuder ni pausen? Och hur...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: Yrja
·
E
Träning Jag har en ponny som jag är medryttare på. Hon är jätte snäll förutom att det går verklingen inte att galoppera på henne. Hon sticker...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: MHphoto
·
A
Ridning Hade turen att bli filmad när jag red för ett tag sedan och har studerat min sits en del och hittat lite smått och gott. För dem av...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Trani
·
Ridning Vi har en travare som jag tyvärr inte hinner med. Vi har haft han utlånad på foder hos 3 personer. Den första: låt oss säga att det var...
Svar
9
· Visningar
1 446
Senast: Piggelkot
·
Ridning En häst som är igång, klarar att gå på lektion en timme dressyr, hoppa några hinder, ridas ut i skogen 2-3 timmar i alla gångarter utan...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Habina
·
M
Hästhantering Hej, har försökt fiska efter tips i lite andra trådar men utan resultat så nu postar jag en ny :D Vill alltså ha tips på hur man får...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 474
Senast: jessicajosefsson
·
Ridning Hej allihop. Vänder mig till er eftersom jag behöver få lite råd från några som (vad jag förstått) inte är fullt så stressade och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 731
Senast: Totola
·
Ridning hur har du det? låter du andra rida på din häst/ponny? varför/varför ej jag har själv en hjälpreda om jag inte kan pga jobbet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 939
Senast: SandraM
·
E
Ridning Min dotter har nu ridit i ett par år och vi föräldrar börjar prata om att vi kanske ska prova. Jag har dock en höftprotes, är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 111
Senast: Remix
·
U
Ridning Min ridtravare är väldigt pigg och känslig för skänkeln.Och speciellt i galoppen,då drar han gärna och skiter i vad jag vill.. Men hur...
Svar
12
· Visningar
1 242
Senast: unspection
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur