Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Har alltid trott att zebror är för vilda och argsinta för att de ska kunna ridas in. http://www.youtube.com/watch?v=nwWqC88IOK8...
Svar
2
· Visningar
5 005
Senast: Lackly
·
Hästhantering Hjälp! Söker tips på vad man kan göra när hästen vandrar i hagen. Jag har ett sto som importerades från Tyskland och kom till mig i...
Svar
10
· Visningar
7 415
Hästhantering Vi har en sällskapsjäst till pållen, en varmblodstravare. Han är lättstressad om någonting ändras utöver de vanliga rutinerna. I början...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: arizona
·
Träning Jag har fått erbjudan om att börja rida in 3 hästar. Därför behöver jag lite tips från er alla vad man ska tänka på osv? (: :banana:
Svar
9
· Visningar
1 344
Z
Ridning Hej, jag undrar om det går att lämna in en Ultraflex Ecuyer till en vanlig sadelmakare för att få den omsydd? Sadeln i fråga är...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: fjordtokan
·
Ridning hej. Jag fick för tre veckor sedan hem min nya häst. Det är ett sto på 11 år med mycket egen vilja. Hon beter sig mycket annorlunda...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
L
Ridning VAD är skillnaden mellan akademisk ridkonst och engelsk ridning? Inte förstått de helt, är det bara historia eller rider man på helt...
Svar
13
· Visningar
4 591
Senast: bigganl
·
H
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp. Min d-ponny Wilma står i ett kollektivstall med 15 hästar där vi har det absolut perfekt. Men klubben...
2
Svar
38
· Visningar
4 276
Senast: Eme_liie
·
  • Låst
Träning Ja nu var det dags för ännu en tråd!! :banana::banana::banana: Jag hoppas att alla hänger med och är lika aktiva som i de andra! :laugh:
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
57 796
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag undrar över en sak som jag tänkte om ni kunde hjälpa mej med... Mitt sto har ett "kiss" beteende som jag tycker är lite konstigt...
Svar
16
· Visningar
1 571
Ridning hej! jag letar efter någon som skulle kunna hjälpa mig att få tag i en damsadel antingen i sverige eller från utlandet. även...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: Folshult
·
S
Ridning min c-ponny har en tendens att slänga ut sina bakben i galoppfattningen. jag har aldrig fallit av när detta sker men det ser inte så...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: Pancakes
·
Ridning Jag har ett problem med min häst. När jag rider ut blir han alltid väldigt pigg på hemvägen. Han skrittar inte normalt utan trippar...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Vicksan
·
Hästhantering Hej! Skulle så gärna vilja lära min häst att stegra på kommando, men har en fråga, hur lär man hästen det på bästa sätt? Har hört...
Svar
11
· Visningar
4 070
Senast: fjordtokan
·
S
Träning Inridning HJÄLP Jag håller på att rida in min valack på 3 år, tänkte göra så mycket jag kan innan man skickar iväg honom om det så...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag har lite problem med en häst som jag har ridit i ca ett halvår. Den senaste tiden har hon börjat vägra gå fram när jag rider ut. Det...
2
Svar
21
· Visningar
3 063
Senast: dramatik
·
  • Låst
Ridning Hur ser en stång ut som har en liten tendens att putta fram nosen. Blir snurrig när jag försöker reda ut det i huvudet. Om man tex tar...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
23 246
Senast: Immer
·
J
Träning Hej! Jag skulle behöva lite råd från er unghästvana! Jag har börjat rida en supertrevlig 4-åring. Hon har god energi och supertrevlig...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Julia1990
·
D
Hästhantering Jag skulle behöva lite tips angående mitt fullblod. En kille som är ganska tunn i typen med en vansinnigt vass rygg och manke. Som fd...
Svar
12
· Visningar
1 763
Senast: mackan
·
Ridning Jag måste börja bygga muskler på mitt vbl. Vi har en ridplan och kanonmycket ridvägar i krokarna. Tömkörning tänkte jag börja med...
Svar
4
· Visningar
1 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII

Omröstningar