Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Hej! Asså jag har märkt att jag är litwe seg men jag fattar inte vissa uttryck tex halvhalt :S jag fattar knappt vad det är sakt av...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: katitzi_sassa
·
H
Hästhantering Hej! Jag har medryttare på ett 6årigt varmblodssto och ska ta hand om henne på heltid en månad nu då hennes ägare åker utomlands. Men...
2
Svar
20
· Visningar
4 032
Senast: Buck
·
K
Ridning Hej! Nu har jag ridit i 5 år och jag vill prova nått nytt inom hästar :P Jag skulle gärna få lite tips att göra på hästryggen eller...
Svar
2
· Visningar
787
·
J
Träning och nygammal i sadeln... Jag har haft ett mindre uppehåll på 15 år och nu efter några års velande har jag bestämt mig för att börja...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: salwi
·
Ridning Visste inte var tråden skulle ligga, men moderator är välkommen att flytta den :) Jag har länge velat prova på att tömköra!, men jag...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: Svamlan
·
Hästhantering hej! jag har en häst som går på sommarbete,den har tappat grimman, har försökt få hem hästen ett antal gånger. Men misslyckats. han går...
2
Svar
20
· Visningar
2 813
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
E
Hästhantering Har ett par tretornstövlar som gick sönder idag :O eller knappen längst ner gick sönder och undrar vad man kan göra? vissa säger att man...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: tomten
·
U
Ridning När jag rider min ridtravare så känns han ostadig och väldigt vinglig och svår att få vägarna att bli raka.Någon som vet vad det beror på?
Svar
7
· Visningar
1 601
I
Träning Jag har en 4 årig travare som inte kan galopp än men det är på god väg och som inte har en aning vad form är. Har ni några bra...
Svar
7
· Visningar
1 105
B
Träning Har aldrig ridit islänning, men ska börja (privat) Och undrar egentligen om islänningen fattar skänkel precis som andra hästar, eller...
Svar
10
· Visningar
1 876
Senast: Elina8
·
K
Träning När jag kom ut till stallet i morse så möttes jag av att hästarna stod på direkt på betongen. De hade ätit upp all halm och kvar fanns...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 301
Senast: Glimris
·
Hästhantering Ni som har 2 hästar i eget stall, funkar det bra när en av dom ska ridas, åka och tävla etc. Klarar dom av att bli lämnade ensamma? Kan...
2
Svar
22
· Visningar
5 529
Senast: Buck
·
Träning Vad tänker ni när ni bryter av från galopp till trav? Var med om en riktigt "aha"-grej på träningen i fredags. Jag och unghästen har...
Svar
7
· Visningar
1 805
Senast: pinky
·
E
Hästhantering Nu på lördag ska jag flytta och mina två hästar följer såklart med. :laugh: Men jag har lite funderingar på hur jag ska göra vid...
2
Svar
28
· Visningar
2 769
Senast: Cheran
·
K
Ridning Hej! Jag har fått några problem med min ridning!. Jag rider på ett privatstall där vi rider western fast det hör inte hit. De har...
Svar
9
· Visningar
1 092
·
A
Hästhantering Har min foderhäst som jag har ridit sen i våras och nu har hon börjat tugga på grimskaften i stallet! Vad ska man göra åt det? Hon...
Svar
6
· Visningar
1 229
Ridning Hur går det att rida en sådan häst tro? Såg att en ridskola hade en sådan häst så det borde ju gå bra beroende på HUR känslig...
Svar
10
· Visningar
1 059
Ridning Hello hello. jag har två jätte fina nordsvenskar, en 10 årig kille som är jätte härlig och rida och jätte bra utbildad. Nu har han...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Heulwen
·
M
Ridning Nu är jag äntligen medlem här. Jag har funderat på att bli det bra länge, men nu när jag har en fråga att ställa så blev det av. Jag...
Svar
14
· Visningar
4 151
Träning Jag har precis köpt mig en ny häst. Problemet är att jag är så fruktansvärt feg. Jag får väl kalla mig rutinerad ryttare men som sagt en...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 306
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar