Lite tips till nybörjare!

Sv: Lite tips till nybörjare!

Ja det ska jag göra!
jag ska ju på ridläger nästa vecka så få se hur det blir.... :S
men tack för alla tips!

Det blir säkert jätteskoj. :) du har ju börjat för att lära dig,ingen kan allt i början! (:

Ja även om jag skulle vilja det ......
:) tack för alla tips!

Ja, men det kommer! :D ja har själv hållt på med hästar i flera år och inte ens jag kan allt! :laugh:

japp det är ju synd...
jag har viljat rida senn jag var 6 men jag hadde inte hittat något bra stall då...
men nu 6 år senare så kommer min kommpis och säger vill du följa med på min ridning ?
jag blev överlycklig och följde med...
när jag komm hem tjtade jag sönder min mamma :) att jag också ville börja rida där.
hon sa att jag skulle pröva en gång men så blev det inte:)
det var rea på stan och vi hittade ett par ridbyxor som hadde kostat över 1000 kr som bara kostade 100 kr nu och sedan sa mamma att jag inte säja att jag inte ville gå på ridningen nu när vi hade köppt ridbyxor..
hihi

japp det är ju synd...
jag har viljat rida senn jag var 6 men jag hadde inte hittat något bra stall då...
men nu 6 år senare så kommer min kommpis och säger vill du följa med på min ridning ?
jag blev överlycklig och följde med...
jag tyckte det var super kul att bara titta på så jag fattade hur roligt det skulle bil att sitta på hästen och söta om den.
när jag komm hem tjatade jag sönder min mamma :) att jag också ville börja rida där.
hon sa att jag skulle pröva en gång men så blev det inte:)
det var rea på stan och vi hittade ett par ridbyxor som hadde kostat över 1000 kr som bara kostade 100 kr nu och sedan sa mamma att jag inte säja att jag inte ville gå på ridningen nu när vi hade köppt ridbyxor..
hihi

tack för alla tip och så..:)

ee det någon som har mer förslag...?

Hej!

Kul att du börjat rida :D
Hur länge har du ungefär ridit nu?
Så man vet vad man ska ge för råd :P
har ni börjat att trava än?

nyfiken :P
Själv har jag ritit tre år sen jag var 6 tog ett uppehåll på...4 år och nu har jag ridit i 2 år till.
Fast jag kanske verkar ung så ska jag kanske köpa häst nåst år eller året efter det :D.
Aja,Lycka till !!!!!!!! //Den hästtokiga flickan katitzi_sassa

Efter som du är så grön så kanske detta är något att sikta på sedan men parelli har en helt faktasktisk metod som man inte vill missa! Jag är 15 och har precis börjat men jag tycker att du ska läsa mycket och lista ut vad du tycker är roligt en sommar ponny nästa år är kasnke något att satsa på? det är super kul och man lär sig MASSOR! dock är det en ordentlig prövning så var noga med att trivas med hästen.. Min första var en riktig elaking (;

har funderat på sommar ponny..
men det gäller ju att övertala mamma först...
jag har börjat trava oc vi har hopp-travat över inder som är typ 3dm settat i dam sadel och massor med mer men jag vill bli bätre på att trava, just nu så blir det inte titta frammot utan nerått..... vet ej varför men jag försökr titta upp.
på något sätt käns det som om mn får bätre balans genom att titta ner...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 425
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare