Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning När du rider om du tex rider förbi en jättefarlig sten/brevlåda/soptunna etc. Hästen studsar till/hoppar iväg. Vad gör du då? Ingenting...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 697
Senast: Wiiee
·
T
Ridning jaha.. då var det dags igen då... Åkte väl naturligtvis av 6 åringen i söndags när jag och kompisen var ute på en lugn skrit tur på...
Svar
15
· Visningar
2 660
Senast: Tequilasun
·
Ridning Har just nu min foderhäst som är 162mkh. Ska titta på en häst på fredag som ska vara supersnäll o han är 169 i mkh!!! :eek: hehe Är...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Deimion
·
Ridning Min häst får inte ridas på några månader men däremot så har vi fått order om att stärka honom via tömkörning och skogspromenader. Han...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: Boerperd
·
J
Träning Hejsan! Hoppas jag kan få lite tips & råd av er läsare! Har ett 9:årigt ponny sto som vi hämtade i somras. Oinriden. De som...
Svar
7
· Visningar
1 358
G
Ridning Hejsan! Jag har lite frågor om halsring, alltså jag skulle vilja börja rida med det. Jag har börjat öva från marken med mitt sto och...
Svar
6
· Visningar
1 309
Senast: Trivial
·
Träning Vad ska jag göra? Min häst stegrar sig för att hon inte tycker om att jobba. Hon har stegrat sig och gått runt med min kompis så att hon...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
34 407
A
Ridning är det en bra idé för att bygga ryggmuskler på min kille `? typ studshoppning, är det möjligt i trav, och vilket avstånd / höjd är det...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Nica2
·
Ridning Jag är intresserad av en d-ponny, sto f-05. Hon mättes som 3 1/2 åring till 140, har växt sent och har växt en del i sommar. Ren...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Ninnie
·
L
Hästhantering Hej, hur tycker ni jag ska göra. Köpte ju ett russ med föl för ca 1,5-2 mån sedan. Stoet var ju väldigt osäkert när hon kom hit. Men...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: EmblaAsk
·
S
Hästhantering Hej, jag har ett sto med föl som är lite drygt 4,5 månader (fölet asså) och jag undrar om det går bra att rida mitt sto lite nu utan att...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Smurrfan
·
Träning Min dotter har börjat på ny ridskola, verkar kanonbra. De började med att göra ryttartest p dressyrrogram M1. Hon klarade det fick 6,5 i...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Lydia
·
Hästhantering Nu börjar flytten närma sig, jag och hästen ska flytta till ny stad och nytt stall. Han är min första häst, så jag vet inte alls hur han...
Svar
4
· Visningar
1 372
Senast: Elina8
·
Ridning Fasen va ont det gör när man flyyyger av i galoppen! :mad: Det var andra gången jag red honom (ny häst) och han vägrade sakta ner i...
2
Svar
25
· Visningar
2 526
Senast: McFlurry
·
Hästhantering De senaste veckorna har jag kört en del ledarskapsövningar och frihetsdressyr. Det har gått över förväntan. Han följer mig som en skugga...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: vanimelde
·
S
Hästhantering Behöver ha lite råd och tips. I lördags fick jag äntligen hem min unghäst på 8 månader och hon är den finaste jag vet:love:, men dagarna...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: vanimelde
·
Träning Nya hästen har bott hos oss i ett dygn. So far so good, han verkar trivas bra och det är relativt lugnt i hagen. Det är en bruksnordis...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Septicemia
·
G
Ridning Hej! Vet inte riktigt om detta är rätt forum men annars får väl moderator flytta tråden;) Jag undrar om man fortfarande får komma...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: toughcookie
·
C
Hästhantering Behöver råd och hjälp. Har en travare sedan 2 år (han är 9 år och är en jätteduktig ridhäst som kan en hel del dressyr) som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 665
Senast: Atalantha
·
C
Träning Hejsan Lite ny här på forumet. Har precis börjat rida igen efter 8½ år. Nu rider jag en tinkertjej. Hon är 8 år gammal, endast körd...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Import
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka