Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning har en kille som blir väldigt stressad av nya miljöer.. trippar fram o stannar o vill bara vända om osv.. hur får man honom att vilja...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Jate Volim
·
J
Ridning På tisdag ska jag åka och prova ut en sadel till min arabvalack, och förhoppningsvis hitta en passande i rätt prisklass. Jag skrotade...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: M-oaa
·
Träning Hej, Jag vet inte om det här är en hästhanteringsfråga eller hästmänniska men vi försöker... Jag har haft häst i många år och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 163
Senast: Honeypixie
·
B
Hästhantering :crazy: Häst som äter grus.....i mängder.... :( Hästen har tidigare bara sått på box det här året och har inte varit ute i hage, stod...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: Popcorn
·
P
Hästhantering Jag har ett antal dräktiga ponny ston, som har blivit kvar på ombetäcknings stället lite längre än planerat pga att vi renoverar...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: pigelin73
·
W
Hästhantering Jag har en häst, hon är väldigt snäll i stallet, under ridturen, visar inga tecken på ilska eller dylikt. Men så kommer det i början av...
Svar
17
· Visningar
1 622
Senast: ridtravare
·
E
Hästhantering Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare eftersom jag har haft mina hästar antingen för 1 år eller så har dom redan varit...
Svar
2
· Visningar
883
·
Ridning när ja red min häst igår lade jag märke till att hon hade lite konstiga läten för sig, svårt att beskriva hur det lät men det möjligt...
2
Svar
21
· Visningar
5 046
Senast: Immer
·
L
Träning Jag har en 15-årig arabvalack som är rädd för hinder. Jag tycker att det är roligt att hoppa små hinder, 40 - 60 cm, ibland. Men min...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 158
Senast: c0pyright
·
X
Träning Hej min första häst jag hade hette Mango och han blev 32 år. Jag undrar om ni vet någon annan häst som blivit äldre, eller är äldre...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
15 923
·
Hästhantering Hur märker ni att ert sto brunstar? Hur oftar är det? Och om hon får "olater" vad gör ni åt det? Jag har haft mitt sto nu i 2 ½...
Svar
19
· Visningar
3 738
Senast: Hesa
·
B
Träning Hej på er alla! Nu är det så att jag har en shetlands kille (valack) på 2½ år, han är väldigt kraftig byggd och älskar nya grejjer? så...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: _Skifting_
·
J
Hästhantering Hej! Jag är medryttare på ett 9-årigt sto. Hon är jätteenkel att hantera och lydig och lättlärd i NH. Hon är inne på sin andra termin i...
Svar
8
· Visningar
1 574
H
Ridning Här sitter jag på en c-ponny som är mindre än min foderhäst, jag är ca 162 lång och väger ca 50 kg, kommer troligtvis inte växa mer pga...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: WonderWoman
·
Ridning Hej, Jag har en varmblodig travare som jag haft sen feb. förra året. Nu till frågan, han har alltid haft svårare för att ta hö...
Svar
1
· Visningar
771
B
Träning Jag köpte sommaren 2008 en arabvallack född 2002. Han har bara inriden 8 veckor och sedan knappt sutten på. När jag fick hem honom...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: susanne
·
Ridning hej! jag har två hästar en gammling på 25 som är pigg och glad och en herre på 11 som jag tränar och utblidar. dock blir det så att...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: timme
·
Hästhantering Jag har en häst med dålig rygg, och har nu fått råd om att börja longera han ganska mycket så han bygger upp bra muskler igen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 125
Senast: Rouge
·
U
Ridning Hur mycket motioneras era/eran häst?/ålder? och hur ser foderstaten ut? :laugh:
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Elina8
·
U
  • Låst
Ridning Min häst har varit halt lite till och från och äter nu metacam i 5dagar,men hur ska jag rida igång honom? Han skrittades sen...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden