Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning På skritt, trav och galoppövningar till en pigg och glad ponny som är utbildad till LA-dressyr. Hon är väldigt framåt och trippig i...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Constance
·
Ridning Finns det några skillnader på temperamentet att rida ett sto eller en vallack (generellt alltså). Förstår ju att det är individuellt men...
2
Svar
30
· Visningar
5 544
Senast: EmmaBovary
·
K
Hästhantering hej . tänkte bara fråga om lite tips gällande om att leda en häst. det är så att min (lilla) häst kan inte bli lädd i grimma och...
2
Svar
33
· Visningar
2 699
Senast: tabac
·
Träning Hur mycket vågar man pressa en unghäst utbildningsmässigt? Alltså, om du lyckas utbilda din häst mer än vad du tänkt bör man stanna...
Svar
17
· Visningar
2 214
Senast: __Stilett__
·
L
Träning Hur fattar ni galopp egentligen...jag har alltid fatt lara mig att gora en halvhalt, och sedan flytta yttre skankeln nagot bakom...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: M-oaa
·
H
Hästhantering Hej! har tagit på mig att träna upp ett par hästar. 3 unghästar som ska lära sig att bli ledda och 4 som ska ridas in. Bara så man kan...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 677
Senast: Lady_ann
·
C
Träning hej har köpt häst nu som vi haft i 2 månader snart han är 15 år men kan inte skolorna finns det några knep för hur man kan träna in det...
Svar
7
· Visningar
1 694
Senast: sthu
·
H
Hästhantering Hej!:) Jag undrar om det är någon som har några tips på hästfrisyrer! Frillor som tar ungefär 5-10min att göra är perfekt! Så skriv...
Svar
19
· Visningar
2 634
E
Ridning Jag undrar lite över en sak: Min travare är jätteduktig i galoppen (det går fort, men den är rund och fin). Men jag undrar hur jag kan...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: ellenherm
·
B
  • Låst
Ridning Jag har kollat runt här på bukefalos efter maxlängd och vikt för att rida Shettis, Men hittar ingen passande tråd. Han är väl ungefär...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Jag har en härlig äldre läromästare som jag oftast rider utan sällskap och det funkar jättebra. Vi använder antingen tredelat eller rakt...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Mie
·
Ridning kan man göra så att man rider på det vanliga tränsbettet i paddocken och underträning och sen hackamore ute i skogen(pga att pållen är...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: timme
·
S
Ridning När du rider om du tex rider förbi en jättefarlig sten/brevlåda/soptunna etc. Hästen studsar till/hoppar iväg. Vad gör du då? Ingenting...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 691
Senast: Wiiee
·
T
Ridning jaha.. då var det dags igen då... Åkte väl naturligtvis av 6 åringen i söndags när jag och kompisen var ute på en lugn skrit tur på...
Svar
15
· Visningar
2 660
Senast: Tequilasun
·
Ridning Har just nu min foderhäst som är 162mkh. Ska titta på en häst på fredag som ska vara supersnäll o han är 169 i mkh!!! :eek: hehe Är...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Deimion
·
Ridning Min häst får inte ridas på några månader men däremot så har vi fått order om att stärka honom via tömkörning och skogspromenader. Han...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: Boerperd
·
J
Träning Hejsan! Hoppas jag kan få lite tips & råd av er läsare! Har ett 9:årigt ponny sto som vi hämtade i somras. Oinriden. De som...
Svar
7
· Visningar
1 358
G
Ridning Hejsan! Jag har lite frågor om halsring, alltså jag skulle vilja börja rida med det. Jag har börjat öva från marken med mitt sto och...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: Trivial
·
Träning Vad ska jag göra? Min häst stegrar sig för att hon inte tycker om att jobba. Hon har stegrat sig och gått runt med min kompis så att hon...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
34 389
A
Ridning är det en bra idé för att bygga ryggmuskler på min kille `? typ studshoppning, är det möjligt i trav, och vilket avstånd / höjd är det...
Svar
5
· Visningar
1 804
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama