Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har ett fullblod som har helt fel halsmuskler och går ofta med högt huvud man måste jobba han väldigt länge för att han ska komme...
Svar
13
· Visningar
2 703
Senast: chaos
·
Träning Trodde att jag skulle få någonting ur en annan tråd här på forumet, men den spårade ju. Så nu skulle jag vilja få seriösa svar och tips...
2
Svar
39
· Visningar
3 548
Senast: Hooden
·
J
Hästhantering Har en äldre varmblodsvalack som är helt hopplös att få tag på i hagen. När man ska gå för att hämta honom börjar han gå till andra...
Svar
15
· Visningar
1 292
Senast: Hjalti
·
Ridning Har en haflingervalack på 10 år, har haft honom sedan påsk, fast med uppehåll över sommaren på två månader. Red i början endast ut då...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Vicksan
·
V
Hästhantering Hej, jag har en häst jag haft i snart tre månader. Islandshäst och världens bästa och snällaste! Vi tränar mycket NH, dock lite lättare...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: Vicksan
·
V
Träning Jag har lite problem med min 6 åring. Hon går super bra i höger galopp och har verkligen börjat arbeta med bakdelen under sig. Men sen...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Cut3Leo
·
S
Hästhantering Ja vad finns det för farliga saker att träna på? Trafik, skott, hönor, får och presenningar har vi nu lärt oss inte är farliga, vad kan...
Svar
15
· Visningar
1 927
Senast: Skorpan
·
Hästhantering Tömkör vår 7åriga fullblodsvallack 1-2/vecka, longerar ibland men oftast tömkör vi och det har funkat kanon. Han blev opererad i halsen...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: karindk60
·
Hästhantering Måste bara få berätta om en händelse från gårdags kvällen... Jag hade glömt att hämta posten ifredags och gick ner till brevlådan i...
Svar
10
· Visningar
1 649
Senast: segersten
·
R
Ridning Ja som sagt , min ponny var vaccinerad för två dagar sen, ingen feber har han. MEEN imorgon äre en pay n jump, och ´skulle du åka på d...
Svar
18
· Visningar
2 389
Senast: Eme_liie
·
N
Hästhantering Jag har fått hem en häst på foder, en valack som aldrig tidigare bråkat och alltid varit ranglåg han är 6 år. Mina två ston är 18...
Svar
2
· Visningar
3 595
Senast: san77
·
E
Hästhantering Hej! Jag behöver verkligen hjälp med min ponny. Han är 10 år och jag har haft honom i tre. Han har alltid varit jättetrevlig och mysig...
Svar
11
· Visningar
1 729
Senast: TinyWiny
·
I
Hästhantering Hej, snälla jag behöver verkligen hjälp då jag tycker att detta börjat gå överstyr. Min ponny, blir otroligt mobbad (vit) så vi hyr...
2
Svar
24
· Visningar
2 654
Senast: Anna37
·
Hästhantering Jag vill höra om era erfarenheter av hästar som inte vill stå still i transporten. Har kommit i kontakt med unghäst som vänt sig två ggr...
Svar
13
· Visningar
1 745
Senast: Novali01
·
B
Hästhantering Jag har en femåring med väldigt mycket överskottsenergi. Han är dessutom lite odräglig, uppmärksamhetskrävande och i allmänhet lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 145
Senast: ninni78
·
D
Träning Jag har ett problem som kanske egentligen inte är ngt problem. Det är så att jag köpte ett 3årig fullblod för ca två månader sedan...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Cut3Leo
·
S
Träning Har en 2,5 åring jag börjat arbeta med. Men så fort det är en till häst i ridhuset eller rörelse runt om kring om vi är ute. Så bryr hon...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Biancabus
·
Träning Kan nån förklara för mig hur man använder skänklarna när man rider. När, var hur?
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: lisa412
·
D
Ridning Det är så att jag köpte ett 3årig fullblod för ca två månader sedan. Han har ett otroligt psyke & är supersnäll och väldigt...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: mackan
·
M
Ridning Tänkte höra mig för lite hur ni andra gör under dom kallaste och mörkaste vintermånaderna. Rider ni precis som under sommaren eller blir...
2
Svar
22
· Visningar
2 106
Senast: kryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38