Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Ok...så...jag har en härlig (ung) arab valack, som är tänkt som dressyrhäst, men jag vet att dom har sina begränsningar, det har ju alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 440
Senast: Totola
·
S
Hästhantering Igår fick jag hem en 8 månaders frieser/ardennerkorsning. Hon är inte mycket ledtränad, ikväll när jag skulle ta in henne drog hon...
Svar
10
· Visningar
1 379
Senast: LisaY
·
Träning Igår gjorde vi ett veterinärbesök för att följa upp och säkerställa att hon inte har problem av detta längre, samt koll av en framkota...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Shaklima
·
C
Ridning hej alla bukare :) tänkte kolla lite med er om ni har några erfarenheter av Waterfordbett eller pelhambett? det är nämligen så att jag...
Svar
13
· Visningar
1 958
Senast: Cutie
·
Träning Jag har för bara någon månad sedan köpt en häst som jag tidigare varit medryttare på i ett år ungefär. Han har alltid varit en väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: Swish
·
Hästhantering Funderar på att börja med trickträning på min häst som omväxling och för att det är kul. Har sökt lite på nätet och här på forumet men...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Buck
·
C
Träning hej! Min häst har börjat hänga i högertygeln. Började för ca 1 vecka sen. Lättar på tygeln direkt men sen när jag tar tillbaka hänger...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: tuaphua
·
Hästhantering mellan första och andra gången ska man vaccinera mellan 20-90 dagar va?
Svar
1
· Visningar
657
Senast: M-oaa
·
Ridning Vad är ditt mål med din häst? Min häst har just kommit hem från en tränare och har utvecklats något enormt på bara tre veckor, han är...
Svar
11
· Visningar
1 480
Senast: diving-leber
·
S
Ridning Hej! Rider en islänning som har stått lite över ett år och har satt igång honom nu under hösten, han är dessutom inte särskilt mycket...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: diving-leber
·
Träning Vet inte om tråden hamnade rätt men tror det.. Jag har hört att man ska antingen ha 1 eller 2 eller flera hästar i samma hage men...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 419
Senast: Sar
·
E
Ridning hej jag har en jätteseg sköt häst hon har tävlat jätte mycket och är jätte bra när man hoppar, men när man rider dressyr eller...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: salwi
·
Ridning Nu är det så att min häst ska snart till "tandläkaren" och därefter ska jag börja rida henne igen :D Köpte henne i september och då hade...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Dolly
·
M
Träning Har fått ett erbjudande om att få en 5-årig D-ponny skäck. Ett sto som gått med sin mor hela sin uppväxt och endast gått ut och in i en...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
23 674
Senast: mooi
·
S
Hästhantering Hallo! Jag hjälper en person med en unghäst på två år och jag behöver lite råd och tips från er här på bukefalos! Har tänkt att...
2
Svar
21
· Visningar
5 255
Senast: Mauthoria
·
Träning Nu är det såhär att för lite mer än ett år sedan köpte vi ett sto på 18 år. Hon var lite sur vid pälssättningen förra året vilket förra...
2
Svar
20
· Visningar
2 437
Hästhantering Idag har jag varit med om ngt väldigt skumt... Trimmade i ridhuset och allt gick ovanligt bra. När jag skrittade av så plötsligt...
Svar
15
· Visningar
1 875
Senast: Jessie14
·
G
Träning Snälla, snälla, någon som har ett bra tips för att hur man ska kunna sitta ner i sadeln i arbetstraven? :confused:Jag tycker att jag har...
2
Svar
30
· Visningar
4 260
U
Ridning min häst är väldigt känslig mot skänkeln och mot minsta lilla pet ökar,Finns det något sätt som kan göra så att han inte blir lika...
Svar
6
· Visningar
2 098
Senast: jnfr
·
Hästhantering Detta gäller en häst som står i samma stall som min, det är inte jag som äger den och tyvärr kan jag inte göra så mycket för att...
2
Svar
23
· Visningar
2 547
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror