Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning jag har precis börjat lite med AR och vill då köpa en kapson men jag tycker alla verkar va så himla dyra! jag vill ha en i läder med...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 226
Senast: aprilia
·
I
Träning Jag hyr en femåring för tillfället för ev. senare köp. Jag har haft häst tidigare men ingen jag utbildat så mycket själv, utan rättade...
Svar
10
· Visningar
1 619
Senast: majeld
·
N
Ridning Jag ar en travare som varit ridhäst i många år, har själv haft den i två år. Problemet är att varje gång jag ber honom gå ner på tygeln...
Svar
12
· Visningar
1 773
Senast: Niki
·
I
Ridning (Förlåt om jag lägger in tråden i fel forumskategori men är ny medlem och ingen kunskap om vart jag ska placera tråden!) Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 664
Träning Behöver er smarta människors hjälp. Finns det någon här som haft en häst som bara stegrar, så fort man tar i den, när den inte vill...
Svar
5
· Visningar
2 284
Senast: Elma_vip
·
Ridning Hej! Fanns en sån här tråd förut och jag tyckte det var roligt, men tyvär så dog den. Men nu startar jag en ny. Här är filmer från...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Arwyn
·
I
Träning hej! Tror det här problemet kanske är ganska vanligt men kan inte hitta någon tidigare tråd om det.. När jag ska ut och rida så går...
Svar
12
· Visningar
1 751
Senast: Argeislismatte
·
A
  • Låst
Ridning Hej! Ska kanske få en häst på foder! Jätte spännande såklart! Visar sig att denna häst även kan western ridning! Något som jag själv...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Septicemia
·
Ridning Hur långt avstånd ska det va mellan bommarna om man ska trava över dom? Har en liten storhäst. ca 160cm
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Soff91
·
Hästhantering Alla hästar har rätt till en andra chans. Hej! Jag tänkte starta en tråd som kanske kan hjälpa andra som tagit sig an före detta...
2
Svar
29
· Visningar
3 860
Senast: Equilina
·
R
Hästhantering Vet inte om det blev rätt forum men provar ändå. Har två hästar ett sto o en valak som står i uteboxar med övandelen öppen för det...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Alexandra_W
·
Träning I måndags lasstränade jag min häst i tre timmar. Jag fick in honom två gånger, han stod kvar en stund och sen kastade han sig. Det...
2
Svar
38
· Visningar
10 071
Senast: Nasseman
·
S
Hästhantering Ska börja hantera mina två unghästar som är födda sommaren -07. Dock är dom inte hanterade så mycket pga av personliga skäl, dom är...
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: sneekkja
·
M
Ridning Ok...så...jag har en härlig (ung) arab valack, som är tänkt som dressyrhäst, men jag vet att dom har sina begränsningar, det har ju alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: Totola
·
S
Hästhantering Igår fick jag hem en 8 månaders frieser/ardennerkorsning. Hon är inte mycket ledtränad, ikväll när jag skulle ta in henne drog hon...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: LisaY
·
Träning Igår gjorde vi ett veterinärbesök för att följa upp och säkerställa att hon inte har problem av detta längre, samt koll av en framkota...
Svar
8
· Visningar
1 484
Senast: Shaklima
·
C
Ridning hej alla bukare :) tänkte kolla lite med er om ni har några erfarenheter av Waterfordbett eller pelhambett? det är nämligen så att jag...
Svar
13
· Visningar
1 958
Senast: Cutie
·
Träning Jag har för bara någon månad sedan köpt en häst som jag tidigare varit medryttare på i ett år ungefär. Han har alltid varit en väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Swish
·
Hästhantering Funderar på att börja med trickträning på min häst som omväxling och för att det är kul. Har sökt lite på nätet och här på forumet men...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Buck
·
C
Träning hej! Min häst har börjat hänga i högertygeln. Började för ca 1 vecka sen. Lättar på tygeln direkt men sen när jag tar tillbaka hänger...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama