Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Ja precis, jag skulle vilja ha lite tips på övningar som är bra för att stärka galoppen. Och då övningar lämpliga för en unghäst...
Svar
3
· Visningar
2 343
Senast: Clarissasweet
·
A
Ridning Hur gör ni när ni ska rida? Sitter ni upp precis utanför stalldörren eller promenerar ni en stund först? Gör ni annorlunda när ni...
2
Svar
33
· Visningar
2 312
·
A
Ridning Hej! Skulle vilja ha tips på hur jag skulle kunna stärka min ponnys högra sida. Då jag sätter sjenkeln ( stavfel) i så stannar...
2
Svar
22
· Visningar
3 438
·
Ridning Jag visste inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till så det får bli en förklaring... Jag har ett arabsto, med hyfsade muskler (on our...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: jacko
·
E
Ridning Hejhallå. Jag har ett varmblodssto på 9 år som är helt underbar att hantera. Ingen kan undvika att älska henne när man träffar...
Svar
9
· Visningar
1 607
Senast: pyyret
·
Ridning Hej! Har upptäckt ett litet problem med min medryttarhäst. Det är så att när han tycker att det är läge att gå åt ett annat håll (t.ex...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: kahe
·
A
Ridning Hej, är det någon som vet det närmaste stället som man kan värma om prestige bommarna på? Bor i sundsvall. Någon som har erfarenhet av...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: Pellis
·
T
Träning Ja, inte hästen, den här gången... :D Jag är orolig för vår lilla ridponnyhingst. Han är född i maj 2007 och fyller alltså tre om ett...
Svar
6
· Visningar
1 198
Ridning Jag hörde häromdagen att en hästs man lägger sig åt det hållet som hästen har sin starka sida på. En person berättade att hennes hästar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 203
Senast: Wiiee
·
Hästhantering Har lite problem med min lilla ponny då hon är supermammig. Jag kan inte gå nånstans utan att hon försöker slita sig eller liknande...
Svar
15
· Visningar
1 714
Senast: Centaur
·
Hästhantering Jag har ett litet problem. Jag har 3 hästar o alla går i samma hage, häst 1 är överviktig och lättfödd, häst 2 är normal och häst 3 är...
Svar
6
· Visningar
4 620
Senast: Emma1989
·
C
Hästhantering Förlåt för rubriken om den inte är så passande men kom inte på något bättre och jag behöver verkligen hjälp: Jag har ett sto som kan...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: CindyL
·
Hästhantering Har utsläpp imorgon kl 7. Det har kommit 2 nya hästar (ena i måndags och den andra idag). Alla i stallet har ett papper där det står vad...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 777
Senast: Mia_R
·
R
Hästhantering Hästarna skulle in från hagen. De står i olika hagar med bredvid varandra. Hingsten är alltid extremt social, är mer som ett plåster...
Svar
19
· Visningar
2 354
Senast: Centaur
·
C
Hästhantering Jag har en liten shettis på ca 2 1/2 år som jag försöker vänja vid olika saker. Han kom först till vår granne, som sällskap till en...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Buck
·
D
Ridning Jag har et superproblem!! Jag fick hem mitt treåriga fullblod för ca 2månader sedan. Han var då skodd i fram, (sko med två tappar)...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: bambam
·
A
Hästhantering Utan Guru Experterna, Rep eller Round Pen http://www.youtube.com/watch?v=BGA402wm33c&feature=related Az
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: arizona
·
M
Träning Ang häst som anfaller..Det finns en häst (eller egentligen fler fast i olika grad) i stallet där jag jobbat/jobbar som kan få riktiga...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 810
Senast: murran
·
Ridning Jag har en fundering som jag tänkte undersöka lite här på Buke! Är era hästar oliksidiga? Hur? Är någon sida "stelare" (svårställd...
Svar
14
· Visningar
2 226
Senast: flashlight
·
S
Ridning Jag vill skapa denna tråd för att uppmana ryttare som rider samtidigt som folk med yngre hästar. Tänk er för! Jag har haft många...
2
Svar
33
· Visningar
3 226
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar