Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag håller på att sätta igång en häst som varit konvalecent. Jag vill tömköra henne för att bygga upp muskler och annat. Hon är tidigare...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: insearchof
·
E
Ridning Någon som vet något bra tips, När jag ska rida ut på honom så kollar han på minsta lilla sten bort från stallet och så fort man vänder...
2
Svar
30
· Visningar
5 002
Senast: eleven5
·
M
Ridning Är det någon som har hört talas om att man kan ha snökedjor på hästarnas hovar i stället för brodd? Om nån har det vart kan amn få tag...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Mallbe
·
Hästhantering Har ni några tips på nh böcker ni tycker är mycket läsvärdiga? Skulle vilja ha en bok som är mer rak på sak, inte fumlig. Som skriver...
Svar
7
· Visningar
2 161
Senast: emmiz79
·
Hästhantering vet inte om jag la den här rätt nu.. den kanske ska ligga på hoppning.. men jag tänkte att ni som är lite kunnigare på nh m.m kanske...
Svar
5
· Visningar
1 845
Senast: neferra
·
Hästhantering Hur många kan säga att de uppfyller dessa kraven för sina hästar? motivera gärna varje punkt och hur ni gör för att uppfylla detta...
Svar
19
· Visningar
1 975
Senast: Petruska
·
Ridning vet inte vart jag skulle lägga denna tråden, men då frågar gäller just då jag rider så valde jag här. Rider ibland då det är mörkt och...
Svar
19
· Visningar
2 015
Senast: hopp_o_galopp
·
Träning hej! min syster rider för en trännare och nu senaste gången hon red för henne så satte tränaren på graman på hennes ponny för att hon...
2
Svar
28
· Visningar
2 684
Senast: WonkyDonkey01
·
V
Ridning Hellojsan :laugh: Har en liten fråga till alla snälla bukefalare :D Jag är en tjej på 14 år som är 160 cm lång, och jag har växt färdigt...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: -elina-
·
M
Träning Har precis börjat rida en lusitano-kille på snart 5 år. Vi har tagit det ganska lugnt hittills och jag känner mest igenom honom för att...
Svar
3
· Visningar
1 665
Senast: Marty
·
H
Ridning hej alla bukisar där ute ! :laugh: tänkte bara fråga om det är någon som vet ungefär vad en sadelprovare kostar ?:confused: och...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Marty
·
Ridning Vi leker med tanken på att du får hem en ridtravare som är lite riden men inte alls utbildad. Hur går du tillväga för att utbilda denna...
Svar
7
· Visningar
2 049
Senast: Varmblod90
·
T
Ridning Jag har nyligen börjat rida ett varmblodssto och behöver hjälp med upplägg för att börja utbilda. Det är just det att hon står mitt...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: Thundra
·
A
Ridning hejsan. har ett liitet problem som jag skulle vilja höra era åsikter om.. har ett varmblod, som inte är riktigt inridet än, alltså man...
Svar
15
· Visningar
1 361
Senast: Trani
·
Ridning Jag hoppas den här tråden inte blir något urspårat krig. Jag undrar bara lite kring tankarna av sits inom AR. Jag är av nyfiken natur.;)...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
27 054
Senast: Susan
·
C
Hästhantering Jag har ett problem som jag inte brytt mej om förut men nu börjar det gå överstyr. Jag har en snart 5 årig arab vallack som jag haft...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: CindyLou
·
Hästhantering Min häst har fått för sig att det är en dålig idé att lyfta bakhovarna. Det har pågått i tre dagar nu, brukar stretcha honom varje dag i...
Svar
8
· Visningar
2 236
Senast: Buck
·
A
Träning Har äntligen börjat rida igen på en kompis häst efter långt uppehåll. Kruxet är att ingen ridbana finns tillgänglig utan det är väg och...
Svar
10
· Visningar
1 404
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag vet en häst som har lite problem med att bli uppbunden. Grejjen är som sådan att om man sätter fast henne i en rem så reagerar...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 408
Senast: SiZo
·
F
Ridning http://www.youtube.com/watch?v=CkyC1Fq6Msg Jag har länge funderat över dessa hästar med det väldigt konstiga gångarterna. Eller deras...
2
Svar
34
· Visningar
4 200
Senast: angelaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar