A
arizona
Sv: Apropå det här med att lasta hästar...
Vardags matt för ett Travstall.
Az
Vardags matt för ett Travstall.
Az
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
halv KL*
Det är inte speciellt svårt att få hästen att göra så.
Min tränare använder en metod som gör att det blir otrevligt utanför transporten (longering eller jobb på annat sätt) och trevligt i transporten (lugn o ro).
Mina hästar tränas på detta sätt, video på min 4 åriga märr finns här: http://www.youtube.com/watch?v=QFuoElCf57k
Hon springer dock inte in, men det skulle jag nog kunna fixa på 20-30 min(max), iomed att hon redan är med i det "tänket"
Givetvis skulle även godis funka som någon skrev, men jag personligen använder inte godis i träning. Godis får de bara för att de är söta
När de är duktiga så försvinner tryck, de får lugn o ro, en klapp på halsen och ett "BRAAAAA"
Men vad retligt det måste vara om hästen vägrar backa när man står där och drar den i svansen
...inte omöjligt för andra att göra.
Aaahhh.. vilket härligt ställe! Så mycket leksaker.. Undrar om det finns en liten stuga att hyra på gården? Då flyttar jag direkt!
Härliga filmer, härliga ideer, mer sånt!
Hehehe min tanke med... Jag satt och drägglade över alla roliga sakerna.
Min häst travar också in i transporten när vi ska åka någonstans men då är hon inte lös! Hon älskar att åka! Lite farligt att ha en häst helt lös i en transport kanske som han i filmen har? Visserligen kör han inte iväg med hästen i filmen. Man kan ju hoppas att han sätter fast hästen i grimma under färden i alla fall!