Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Hej! Jag har en valack som är jättesnäll på nästan alla sätt, köpte honom från en ridskola i juni och allt har gått jättebra hela tiden...
Svar
3
· Visningar
1 377
Senast: LuckyLuke
·
Träning Är det någon fler som håller på och tränar sin häst som bäst inför "kvalitets"? Det vore roligt att höra vart ni ska visa, stam, hur...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
19 396
Senast: ahmanda
·
V
Ridning Hej! Har ett jätte trevligt halvblodssto, ganska stor och rida. Iaf så är hon ganska tung, ligger på bettet om ni förstår vad jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 964
Senast: LisaY
·
Ridning Jag letar nu ny häst i lugn och ro, efter att min islandshäst gick bort i början av sommaren. Tänkte leta lite smått medan jag har en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 945
Senast: Winter
·
J
Hästhantering Hej! Jag undrar lite om hästar ser i mörker? Ser dom bättre än vi människor? jag har funderat på det ett tag och kom på jag kunde...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 510
M
Hästhantering Har en 8 årig newforest , sto , c-ponny hemma. Har länge haft funderingar på att testa NH på henne , då hon är läraktig och posetiv i...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: skuggi
·
B
Träning hejsan, jag har precis fått en egen häst och han är helt underbar, men han har sina problem eller vi har våra problem. hans...
Svar
12
· Visningar
1 654
Senast: angelwings
·
Hästhantering hej jag tricktränar och tränar lite agillity med min 27år gamla ponny, jag började i sommras och tränade i hagen flera gånger i veckan...
Svar
10
· Visningar
1 425
Senast: Buck
·
L
Träning Hej! Jag har en 3,5årig valack som har varit med om en del, bland annat tjejen som skulle rida in honom ramlade av och blev skrämd...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: Sickan
·
Träning Det här är tràden för oss som ridigt in flera unghästar. Hur gàr ni till väga vad är det ni söker för resultat. Vad använder ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 949
Senast: Salasolen
·
Träning Hur många dagar rider ni er unghäst somm håller på att musklar upp sig? Stallägaren säger att man ska rida ca varannan dag i olika...
2
Svar
23
· Visningar
5 539
Senast: Lazy Lady
·
Hästhantering Mitt sto (17 år, går bara med en häst och är inte särskilt "vaken" i personligheten om ni förstår. Hon gillar att sova.. ;p) som är...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: minponny
·
L
Hästhantering hej. Kanske verkar lite konstigt men skulle någon kunna förklara för mig vad ett fullblod är? Jag vet att varmblod är smidigare och...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Masse
·
Ridning Är det någon som har bilder på undersidorna på lite olika sadelmodeller? Där man ser hur bossorna ser ut, bredd på ryggradskanal etc...
Svar
5
· Visningar
1 389
Senast: psychogrrl
·
M
Ridning Eftersom boken handlar om akademiskt ridkonst så lägger jag den här. Jag undrar (sitter och ska betälla) om Branderups "Ridning på...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Ska snart skriva kontrakt med en C-ponny på 134cm. Men än så länge bara ett hyres kontrakt på 5månader. Om vi passar ihop kanske jag kan...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: IngelaH
·
C
Hästhantering Nu har jag lärt honom den första förelsen med komando men fortfarande med klick. Jag kör med sån oregelbunden klickning. När ska jag...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: vanimelde
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=InMIR-ySZ5Y&feature=related
2 3
Svar
40
· Visningar
4 302
Senast: Buck
·
9
Ridning Hej! Har en ponny som jag har haft i 1.5år och jag kanske ska byta stall då det är så dåliga vibbar från ägarna i stallet. Och när det...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: Elina8
·
Ridning jag har haft mitt 9-åriga fjordsto i två år nu. jag har ridit in henne själv och känner nu att hon är hyfsat grundutbildad. eftersom jag...
Svar
8
· Visningar
1 742
Senast: Charlotta4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama