Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Som ni säkert läst tidigare har jag haft många bett trådar och har hittat det han funkar absolut bäst på, hackamore. Men ibland liksom...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: Hekla2001
·
V
Ridning Jag undrar hur man enklast tränar sin travare på ett bra sätt. Han är en härlig kille på 9 år som gått som ridhäst i ca 2 år. Han är...
Svar
9
· Visningar
2 268
Senast: Hekla2001
·
H
Hästhantering Jag har efter tjugo år som hästälskare bestämt mig för att skaffa min första häst! En fördel med att ha väntat så länge är ju att det...
2
Svar
37
· Visningar
3 909
Senast: Cilva
·
Ridning Tror aldrig att jag har sett en trâd som handlar enbart om longering. Jag har longerar mycket hästar av alla sorter, föl, unghästar...
Svar
6
· Visningar
1 460
Senast: Helan
·
D
  • Låst
Träning Det är så att vi har en ny häst i vårat stall, en svenskridponny på 4år, ca 153 cm hög, rätt smäcker... Oinriden. Det är två ägare...
Svar
10
· Visningar
1 477
Senast: IngelaH
·
1
Hästhantering Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska hantera detta. Det är när vi är påväg hem som han sliter sig (men bara när han har mycket...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Speedway
·
Ridning varje gång jag rider så får jag ont i min fot och det känns som om min fot är vinklad in under magen.. någon mer som har/haft det? och...
2
Svar
26
· Visningar
3 144
Senast: Deimion
·
Ridning Någon som har ett bra tips för en som inte kan sko med snöklampsulor?! Fick förra året inflammation p.g.a. sulorna. Rider en del i...
Svar
10
· Visningar
2 042
Senast: Centaur
·
Hästhantering Jag brukar alltid känna under täcket framme vid bogen om hästen är lagom varm. Men jag har hört att man ska känna på öronen om den är...
Svar
12
· Visningar
2 668
Senast: bigganl
·
S
Hästhantering Hejsan! Tänkte kolla om någon har ett bra tips på hur man kan förtydliga en brännmärkning? Jag har en skimmel som är märkt. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: bobo
·
A
Ridning Hejsan Har en travare som jag haft i 9 år och nu helt blötsligt så tycker han att hinderna är jättefarliga. Vare sig vi ska hoppa...
2
Svar
20
· Visningar
2 168
Senast: LisaY
·
Hästhantering Ja, precis vad jag ska försöka göra med mitt sexåriga sto. Fick hem henne för bara cirka 5 veckor sedan och vi startade med en hälta som...
2
Svar
25
· Visningar
2 302
Senast: acj
·
Hästhantering Ja frågan är ju ställd i rubriken. Jag vet ju vad symptomen blir, hästen lägger sig ner, får panik, bockar, sparkar alltihop eller bara...
2
Svar
38
· Visningar
4 699
Senast: Boll
·
Träning (Ber hemskt mycket om ursäkt om tråden råkat hamnat fel, är inte så hajj på de här :o) Jag är medryttare på ett 7-årigt D-ponny sto...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: mickan86
·
C
Hästhantering Börjar från början,varje vinter får min pålle lite extra energi och gör sej av med den genom att sticka iväg och skena.Han gör det helt...
Svar
11
· Visningar
2 443
Träning hej vad göra när hästen går bakom hand,ska man dra upp huvudet igen då eller får han gå där?
Svar
2
· Visningar
956
Hästhantering Någon som vet var man kan få tag på NH-tränare som vill komma ut till stallen och hålla lektion ca 1-2 gånger i månaden? Är de...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: Sammet
·
Träning Hej! Jag är lite klyven om vad jag ska göra med ett träningsläger inriktning hopp. Jag har en för en D-ponny som är 3,5 för tillfället...
Svar
3
· Visningar
1 334
Senast: flashlight
·
K
Ridning Hej, min gråa ponny har rosa saker och jag har ingen aning hur man som ryttare ska matcha det utan att det ser helt "tacky" ut ?? Ex...
Svar
9
· Visningar
2 114
Senast: steffiiie
·
A
Träning ja, jag vet ärligt talat inte längre vad jag ska ta mig till... köpte för ca 1 ½ år sedan en varmblodsvalack..hur fin, snäll och lugn...
2
Svar
23
· Visningar
2 818
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar