Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Någon som har ett bra tips för en som inte kan sko med snöklampsulor?! Fick förra året inflammation p.g.a. sulorna. Rider en del i...
Svar
10
· Visningar
2 042
Senast: Centaur
·
Hästhantering Jag brukar alltid känna under täcket framme vid bogen om hästen är lagom varm. Men jag har hört att man ska känna på öronen om den är...
Svar
12
· Visningar
2 644
Senast: bigganl
·
S
Hästhantering Hejsan! Tänkte kolla om någon har ett bra tips på hur man kan förtydliga en brännmärkning? Jag har en skimmel som är märkt. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 158
Senast: bobo
·
A
Ridning Hejsan Har en travare som jag haft i 9 år och nu helt blötsligt så tycker han att hinderna är jättefarliga. Vare sig vi ska hoppa...
2
Svar
20
· Visningar
2 166
Senast: LisaY
·
Hästhantering Ja, precis vad jag ska försöka göra med mitt sexåriga sto. Fick hem henne för bara cirka 5 veckor sedan och vi startade med en hälta som...
2
Svar
25
· Visningar
2 298
Senast: acj
·
Hästhantering Ja frågan är ju ställd i rubriken. Jag vet ju vad symptomen blir, hästen lägger sig ner, får panik, bockar, sparkar alltihop eller bara...
2
Svar
38
· Visningar
4 697
Senast: Boll
·
Träning (Ber hemskt mycket om ursäkt om tråden råkat hamnat fel, är inte så hajj på de här :o) Jag är medryttare på ett 7-årigt D-ponny sto...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: mickan86
·
C
Hästhantering Börjar från början,varje vinter får min pålle lite extra energi och gör sej av med den genom att sticka iväg och skena.Han gör det helt...
Svar
11
· Visningar
2 436
Träning hej vad göra när hästen går bakom hand,ska man dra upp huvudet igen då eller får han gå där?
Svar
2
· Visningar
955
Hästhantering Någon som vet var man kan få tag på NH-tränare som vill komma ut till stallen och hålla lektion ca 1-2 gånger i månaden? Är de...
Svar
9
· Visningar
2 790
Senast: Sammet
·
Träning Hej! Jag är lite klyven om vad jag ska göra med ett träningsläger inriktning hopp. Jag har en för en D-ponny som är 3,5 för tillfället...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: flashlight
·
K
Ridning Hej, min gråa ponny har rosa saker och jag har ingen aning hur man som ryttare ska matcha det utan att det ser helt "tacky" ut ?? Ex...
Svar
9
· Visningar
2 114
Senast: steffiiie
·
A
Träning ja, jag vet ärligt talat inte längre vad jag ska ta mig till... köpte för ca 1 ½ år sedan en varmblodsvalack..hur fin, snäll och lugn...
2
Svar
23
· Visningar
2 816
Senast: älgen
·
I
Ridning Ni som har eller har haft Höga kusten stövlar, är de bra? Bra att rida i och så? Vad tycker ni?
Svar
5
· Visningar
1 386
Ridning Vad har ni för smak där ute?? Ska det vara smyckade träns, bröstor etc, eller väljer ni en mer stilren linje med mer minimalistiska drag?
2
Svar
25
· Visningar
4 559
Senast: Lella
·
W
Träning Min ungponny, 5 årigt sto. Är otroligt rädd för vatten. Att svampa av henne lite lätt är en hel dagsuppgift, och att spola med slang är...
Svar
13
· Visningar
1 985
Senast: khisha
·
M
Träning Hej! Ja, det känns som om jag har frågat det här tusentals gånger innan men har aldrig fått ett ordentligt svar så jag gör ett försök...
2
Svar
38
· Visningar
4 956
Senast: ahmanda
·
Hästhantering En liten utsvävning kring det här med ledarskap, dominans och nh-övningar, känns som om det har med trådens ämne att göra men att det...
Svar
17
· Visningar
1 755
Senast: älgen
·
Träning Om ni skulle blivit medryttare på en häst. Ni hade träffat ägaren en dag och ni beslöt att du skulle rida hästen 3 dagar i veckan...
2
Svar
25
· Visningar
4 813
Senast: Winter
·
T
Träning Hej! Jag är en tjej på 14 år som tänkt köpa ett biligt varmblod.. Men jag behöver lite tips! :) Jag har fått lov att köpa en egen häst...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar