Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Täcken som är blöta igenom tas av fortast möjligt och hängs på tork. Hästarna får naturligtvis torra täcken på sig, tjocklek efter temperatur.
Jag har inget torkrum men hästarna har minst två regntäcken var + vintertäcken så de ska alltid ha något torrt och lagom varmt att tillgå även om täcket de hade dagen innan inte hunnit torka.
Täcken som bara är blöta på utsidan torkar snabbare om de ligger kvar på hästen, gäller ju dock att ha koll så de inte blir kala eller blöta.
Det är ett ofog det där att låta täcket torka på hästen, ingen hade ju kommit på tanken att låta en genomblöt jacka torka på sig själv utan man byter ju om snarast möjligt, detsamma ska givetvis gälla hästen.
jag låter pollen stå med täcket. mest för att jag inte har en möjlighet att troka täcket och det torkar snabbare på hästen en av. tar av det senast vid natthöt men tidigaren om det e tort.
Jag har faktiskt bara varit med om det en gång de senaste... 5 (?) åren, och det var i onsdags. Det ösregnade och blåste storm och då pallar inte många täcken en heldag ute. Dock var de bara blöta på rumpan och inte dyngsura.
fh har haft det så i 8 år nu och har inte blivit sjuk en ände gång pga det. sen e ju inte hästen blöt under täcket som en otäckt häst e. då borde ju dom bli sjuka oxå...