Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Ni som har eller har haft Höga kusten stövlar, är de bra? Bra att rida i och så? Vad tycker ni?
Svar
5
· Visningar
1 388
Ridning Vad har ni för smak där ute?? Ska det vara smyckade träns, bröstor etc, eller väljer ni en mer stilren linje med mer minimalistiska drag?
2
Svar
25
· Visningar
4 560
Senast: Lella
·
W
Träning Min ungponny, 5 årigt sto. Är otroligt rädd för vatten. Att svampa av henne lite lätt är en hel dagsuppgift, och att spola med slang är...
Svar
13
· Visningar
1 992
Senast: khisha
·
M
Träning Hej! Ja, det känns som om jag har frågat det här tusentals gånger innan men har aldrig fått ett ordentligt svar så jag gör ett försök...
2
Svar
38
· Visningar
4 963
Senast: ahmanda
·
Hästhantering En liten utsvävning kring det här med ledarskap, dominans och nh-övningar, känns som om det har med trådens ämne att göra men att det...
Svar
17
· Visningar
1 764
Senast: älgen
·
Träning Om ni skulle blivit medryttare på en häst. Ni hade träffat ägaren en dag och ni beslöt att du skulle rida hästen 3 dagar i veckan...
2
Svar
25
· Visningar
4 818
Senast: Winter
·
T
Träning Hej! Jag är en tjej på 14 år som tänkt köpa ett biligt varmblod.. Men jag behöver lite tips! :) Jag har fått lov att köpa en egen häst...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 613
Senast: Cambrie
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en valack som är jättesnäll på nästan alla sätt, köpte honom från en ridskola i juni och allt har gått jättebra hela tiden...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: LuckyLuke
·
Träning Är det någon fler som håller på och tränar sin häst som bäst inför "kvalitets"? Det vore roligt att höra vart ni ska visa, stam, hur...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
19 410
Senast: ahmanda
·
V
Ridning Hej! Har ett jätte trevligt halvblodssto, ganska stor och rida. Iaf så är hon ganska tung, ligger på bettet om ni förstår vad jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 964
Senast: LisaY
·
Ridning Jag letar nu ny häst i lugn och ro, efter att min islandshäst gick bort i början av sommaren. Tänkte leta lite smått medan jag har en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 946
Senast: Winter
·
J
Hästhantering Hej! Jag undrar lite om hästar ser i mörker? Ser dom bättre än vi människor? jag har funderat på det ett tag och kom på jag kunde...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 549
M
Hästhantering Har en 8 årig newforest , sto , c-ponny hemma. Har länge haft funderingar på att testa NH på henne , då hon är läraktig och posetiv i...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: skuggi
·
B
Träning hejsan, jag har precis fått en egen häst och han är helt underbar, men han har sina problem eller vi har våra problem. hans...
Svar
12
· Visningar
1 655
Senast: angelwings
·
Hästhantering hej jag tricktränar och tränar lite agillity med min 27år gamla ponny, jag började i sommras och tränade i hagen flera gånger i veckan...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: Buck
·
L
Träning Hej! Jag har en 3,5årig valack som har varit med om en del, bland annat tjejen som skulle rida in honom ramlade av och blev skrämd...
Svar
6
· Visningar
1 598
Senast: Sickan
·
Träning Det här är tràden för oss som ridigt in flera unghästar. Hur gàr ni till väga vad är det ni söker för resultat. Vad använder ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 952
Senast: Salasolen
·
Träning Hur många dagar rider ni er unghäst somm håller på att musklar upp sig? Stallägaren säger att man ska rida ca varannan dag i olika...
2
Svar
23
· Visningar
5 551
Senast: Lazy Lady
·
Hästhantering Mitt sto (17 år, går bara med en häst och är inte särskilt "vaken" i personligheten om ni förstår. Hon gillar att sova.. ;p) som är...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: minponny
·
L
Hästhantering hej. Kanske verkar lite konstigt men skulle någon kunna förklara för mig vad ett fullblod är? Jag vet att varmblod är smidigare och...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka