Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Har lite problem med mitt 11åriga sto som jag gärna skulle vilja få lite hjälp med! Hon har alltid gått på vanligt tredelat med lösa...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Miss_Sue
·
A
Ridning Okej Buke. Jag hoppas ni kan hjälpa mig lite nu. Jag har ett litet stall med 2 ston och ett föl. Ena stoet har gått med föl hela...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: Arwyn
·
Hästhantering Jag så JÄKLA SATANS FÖRBANNAT trött på den ofrivilliga "oasen" jag har i hagen... Lervälling nästan överallt... Förra året...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 120
Senast: Lolltrollet
·
Träning Sitsträning ja, mycket lärorikt och viktigt och ofta något man ser för lite av på ridskolorna. Såg nu att klubben skulle ha...
Svar
9
· Visningar
1 115
Hästhantering Min ponny går upp med frambenen på rampen, men sen slänger han sig åt vänster och så gör han om och om igen. Tillslut ger han sig och...
Svar
8
· Visningar
1 125
Ridning åå jag är så stressad över allt! jag vet inte hur jag ska få tag på en bra tränare i närheten och min gammelpålle är inte pigg och allt...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
P
Ridning Hur gör ni med ridningen nu under vintern när det blir kallare ute och de blir fruset nästan överallt? Grusvägarna blir som asfallt...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Chili
·
T
Träning Hej Jag har en ponny som bockar utan gränser, folk och tränare som ser de blir helt stumma. och nej, han har inte ont någon stans för...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Zephira
·
P
Hästhantering igår släppte vi ihop våra nyinkomna shettisar tillsammans med vår unghäst valack. De hade varit i skilda boxar i stallet över natten...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: lillarut
·
H
Hästhantering Hejsan! Är det någon som har några goda tips om hur jag ska få min kära häst att sluta tigga efter godis när jag kommer in i boxen...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: fjordtokan
·
Ridning Hej, Jag bor i ett tröstlöst platt landskap norr om stockholm och är på jakt efter bra klätterbackar. Någon som har något tips? Bor i...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: angelaL
·
Ridning Någon som har eller har provat? Eller hört nått? Åsikter emottages tacksamt! Nämn gärna vilken typ av sadel det rör sig om :)
Svar
17
· Visningar
3 121
Senast: Totola
·
P
Hästhantering Hej! Skulle vilja ha lite tips på bett. Är dags att köpa ett nytt nu för tycker att min häst gapar alldeles för mycket när man tar i...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: amorvincitomnia
·
Hästhantering Nu har min häst stått 1½ månad i nya stallet. De är fyra valackar i samma hage och det är ganska livligt då och då. Min häst har...
Svar
8
· Visningar
1 069
J
Ridning Ja jag undrar om ni har några tips på hur man kan komma igång igen efter en sjukdom. Har inte varit borta så länge men varit sjuk i sex...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Lilla Ryttaren
·
Ridning Var en tjej på som testa att rida min häst idag och hon tyckte det var roligt och ville komma igen. Hon var duktig och tuffare än de...
Svar
3
· Visningar
1 938
Senast: -elina-
·
P
Träning Jag har en unghäst valack på 1½år, han försöker betäcka mina små dräktiga ponny ston. De har bara gått ihop ca 1vecka. Tror ni hans...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Jenny
·
F
Ridning köpte ett fullblod i somras. Vetbesiktning gjordes innan köp med U.A. Men när vi fick hem henne var hon halt,´har sedan upplevts som...
2
Svar
28
· Visningar
2 665
Senast: Mariona
·
W
Hästhantering Har en 3åring som har varit lite kaxig hela tiden men aldrig gjort något riktigt dumt ändå.... tills i dag...... Ska hämta in henne...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: arizona
·
W
  • Låst
Ridning Vad anser ni ang. pessoa bett? Vad har de för inverkan på hästen (varför?) ? Är de väldigt skarpa? Vad bör man tänka på när man rider...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama