Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
köpte en av mina som 3-åring. red då 4 dagar i veckan.
tex: rida/tömköra mån+tis, vila ons, rida/tömköra tors+fre, vila lör+sön.
när hon blev fyra fick hon gå 5 ggr/vecka. blev riden 2 dagar, vilade 1, blev riden 3 dagar, vilade 1.
sedan hon fyllde fem har hon blivit riden 6 dagar i veckan. det har funkat bra på henne
Jag rider min 3åring 3-4 ggr i veckan och rider för tränare 1-2dagar i veckan beroende på plånboksstatus.
Såhär ser det ut denna veckan:
Dag 1 ridning hemma
dag 2 tränare
dag 3 vila
dag 4 vila
dag 5 rida hemma
dag 6 tränare
dag 7 vila
Passet för tränare brukar vara så länge det "behövs" brukar inte vara längre än 40min. Då rider även tränaren några minuter före eller efter mej. Vi satsar på att börja tävla till våren.
Hästen är en appendix quarter (quarter/fullblod) Tränas för reining, just nu jobbar vi mkt på att få honom följsam och lyhörd för signaler. Spin och stop är påbörjat lite lätt. Efter jul kommer vi börja med galoppombyten.
Han fick en vila på 3veckor tidigare i höst så det blir ingen vintervila om det inte uppkommer något annat.
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Ekonomi & Juridik Om jag skulle ta tillbaka en häst pga att något hade hänt hos nya ägaren så hade jag inte heller velat sälja den till någon ny nästa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.