P
Partylaxen
Sv: Skarpare bett?
Finns ju såna där ledade historier, är inte dom ganska bra?
Finns ju såna där ledade historier, är inte dom ganska bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med!
tycker för övrigt att man inte ska byta bett till skarpare på en häst som hänger i handen. Försök rätta till problemet med ditt nuvarande bett istället eller prova kanske ett äpplebett?[/QUO¨
Min tränare avråder mig skarpt till äpplebett då de bränner i munnen enligt henne och hon har själv vart med om de flertal ggr altså är det inte ett alternativ.
hmm ja de blev en väldig disskusion så jag undrar om kenneth och de få andra har ngt bra bett att tipsa om? För du verkar förstå vad jag menar. Jag är väldigt lätt i handen och noga med eftergift. Eller ska man växla regelbundet mellan bett? Vad tycker ni är bäst?
Ni andra som rasar över min fråga har väl ingen som helst anining om hur min häst är och hur jag rider? det var inte min fråga. och det är väl klart att om någon står på marken så kan de ge bättre råd och tips om saker man kanske inte alltid känner på hästen. Och det är klart att om du inte har en mjuk han blir ett skarpare bett obehagligt!
Att en häst blir pigg och glad ute är väl inte så konstigt och det kan väl den lydigaste hästen bli oavsett om man tragglar i paddocken med lydnadsövningar? Det kan vara till en fördel och ha lite extra hjälp vid sådanna tillfällen, då blir uteritten trevlig för både rýttaren och hästen istället för en enda kamp.