Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man har lera på en stor yta i hagan, beror det på att hagan är för liten.
fast har du mark som redan är dikad får du alltid återställa dem till ursprungligt djup och bredd. Det behövs inga extra tillstånd till det.
Kanske borde fundera på att anlägga något dammaktigt när det är så stor vattensjuk mark?
Hur stora hagar och hur många hästar? Var marken dålig redan innan hästarna släpptes på den (dvs blöt)?
Det är ju klart att om de springer mycket, trampar de mera upp.
Därför är det bra att rida mycket och fodra halm i hagan. Då springer de inte omkring så mycket i hagan.
Nej, hagen var fin innan. Hagen var ca 3*500 meter, är lite dålig på det där med ht och sånt, men iallafall så var det 4 hästar där.
Det var vinterhagen som dom gick i och den var väldigt fin och normal på hösten när dom bytte till den, det dröjde väl någon månad med intensivt regnande ungefär innan det var väldigt lerig och djup att gå i.
Det var iofs väldigt tunga hästar i den, stora halvblod som sprang väldigt mycket. Den hade ju klart varit bättre om hästarna inte var så aktiva.
Jo, det finns hästar som är väldigt aktiva i hagen oavsett hur mycket man rider, jag vet inte vad det är med min häst men han påverkas inte mycket av ridningen trots aktiv träning. Han rejsar om han får endå minst en gång per dag. Och då menar jag inte nåt varv utan han springer runt runt runt i hagen ganska länge. Han har ett väldigt rörelsebehov.
Han får dessutom igång dom han går med så dom flesta springer med.
Nej jag tycker våra hagar är ganska stora, 2hk är dom. Men jag tror det brister i den jordmån den ena hagen är i. Den klarar helt enkelt inte att vara betesmark...Jag försöker köpa loss ett gärde från en "granne", personen bor inte i byn utan har marken utlånad.