Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering mellan första och andra gången ska man vaccinera mellan 20-90 dagar va?
Svar
1
· Visningar
655
Senast: M-oaa
·
Ridning Vad är ditt mål med din häst? Min häst har just kommit hem från en tränare och har utvecklats något enormt på bara tre veckor, han är...
Svar
11
· Visningar
1 478
Senast: diving-leber
·
S
Ridning Hej! Rider en islänning som har stått lite över ett år och har satt igång honom nu under hösten, han är dessutom inte särskilt mycket...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: diving-leber
·
Träning Vet inte om tråden hamnade rätt men tror det.. Jag har hört att man ska antingen ha 1 eller 2 eller flera hästar i samma hage men...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 407
Senast: Sar
·
E
Ridning hej jag har en jätteseg sköt häst hon har tävlat jätte mycket och är jätte bra när man hoppar, men när man rider dressyr eller...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: salwi
·
Ridning Nu är det så att min häst ska snart till "tandläkaren" och därefter ska jag börja rida henne igen :D Köpte henne i september och då hade...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Dolly
·
M
Träning Har fått ett erbjudande om att få en 5-årig D-ponny skäck. Ett sto som gått med sin mor hela sin uppväxt och endast gått ut och in i en...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
23 652
Senast: mooi
·
S
Hästhantering Hallo! Jag hjälper en person med en unghäst på två år och jag behöver lite råd och tips från er här på bukefalos! Har tänkt att...
2
Svar
21
· Visningar
5 228
Senast: Mauthoria
·
Träning Nu är det såhär att för lite mer än ett år sedan köpte vi ett sto på 18 år. Hon var lite sur vid pälssättningen förra året vilket förra...
2
Svar
20
· Visningar
2 433
Hästhantering Idag har jag varit med om ngt väldigt skumt... Trimmade i ridhuset och allt gick ovanligt bra. När jag skrittade av så plötsligt...
Svar
15
· Visningar
1 872
Senast: Jessie14
·
G
Träning Snälla, snälla, någon som har ett bra tips för att hur man ska kunna sitta ner i sadeln i arbetstraven? :confused:Jag tycker att jag har...
2
Svar
30
· Visningar
4 253
U
Ridning min häst är väldigt känslig mot skänkeln och mot minsta lilla pet ökar,Finns det något sätt som kan göra så att han inte blir lika...
Svar
6
· Visningar
2 095
Senast: jnfr
·
Hästhantering Detta gäller en häst som står i samma stall som min, det är inte jag som äger den och tyvärr kan jag inte göra så mycket för att...
2
Svar
23
· Visningar
2 544
Senast: Elina8
·
B
Ridning Jag behöver era synpunkter, tips, idéer samt förslag! Ska jag, eller ska jag inte fortsätta att satsa på min snart 9-åriga valack? Ja...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Svalina
·
Ridning Halloj! Jag lägger in denna tråden här på KR då jag gissar att ni som är intresserade av denna typen av klädsel antagligen tittar in...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
41 122
Senast: Buck
·
A
Ridning En pepptråd för oss som är ganska så mkt nybörjare i hästvärlden, har svårt för något grundläggande i ridningen (som ex någon av...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: annibanni
·
V
Hästhantering Vet inte om frågan passar in här, men gör ett försök. Detta kanske inte är en jätteviktig fråga egentligen, utan jag är mest nyfiken...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 776
Senast: service
·
N
Träning Många är vi väl som stött på de där slöa och skänkeldöva hästarna på ridskolan, de som bara går och inte gör ett dyft mer än vad de...
Svar
18
· Visningar
4 419
Senast: naijna
·
Ridning Hej! Om ett tag ska jag vara med i en maskeradhoppning och hoppa L: D, och jag skulle vilja ha typ som ett ländtäcke på hästen i stil...
Svar
5
· Visningar
1 742
Senast: Melrose
·
E
Träning Min häst blir väldigt irriterad och det syns obehag på honom när jag sadlar honom. Han lägger öronen bakåt och nafsar i luften. Varje...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: Poski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama