Knäckt häst?

Sv: Knäckt häst?

Du har nu ett STO , dem får man offtast lämna in ansökningar till med frågor..gillar du det här ..ska vi testa det här.? ston kan vara mkt speciella och måste hanteras med silkesvantar ibland men också med lagom betämdhet:p Ta ner kraven nu ett tag och bli bästis med henne innan sen går säkert allt mkt lättare. Vill hon ex inte gå framåt ..rygga henne istället..sen vill dem fram..mkt jobbigare att rygga:p lura henne när hon testar, lycka till:D

Sv: Knäckt häst?

Precis, har kommit tillrätta med de flesta av dessa problem, även om hon kommer testa då och då för resten av sitt liv antagligen. Tycker nästan det är roligt att se andra rida henne och hon börjar testa, då kan man tänka att jäklar vad skönt att man blivit av med dom problemen!

Hon är verkligen en underbar häst, som inte alls var omtyckt av någon i stallet till en början. Alla säger nu att hon blivit mer social, glad och lätthanterlig. Något hon aldrig var den första månaden. Känns väldigt skönt och positivt. KANSKE kan jag ta med henne på hoppträningar i framtiden, tills dess är det kanske ett år. Under den tiden ska vi njuta och ha roligt och ta fram det roliga med att vara på banan nån gång i veckan!

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
720
Senast: Amha
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 278
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat