Kommentera videoklipp

Sv: Kommentera videoklipp

Jag tycker du är jätteduktig! Din häst verkar otroligt nöjd med din ridning :bow:
Du sitter stilla, du stökar inte så mkt. Fötterna är stilla. Det enda skulle vara om du rättar lite till på dig - se lite stolt ut ;)
Sen kan du kanske behöva korta tyglarna lite.. det ser ut som att de glappar lite. Det ser ut som att du ber honom böja sig inåt (i höger varv såg jag det) och sen tar du tillbaka handen till utgångsläget och då ser det ut som att han inte riktigt vet vad han ska göra, om han ska stanna kvar där eller ta tillbaka huvudet till "rakt fram". Men det kanske bara var där och då, eller en synvilla för mig :p

Hur som, jag tycker ni är väldigt samspelta och verkar ha roligt tillsammans! :)

:bow:Tackar o bockar! (Vi har kamperat ihop länge nu hon o jag)

Du har så rätt om min högertygel:angel:, min högerhand e helt omöjlig, den vägrar sammarbeta;)

Senast ändrad av en moderator:

Din pappa ser lite spänd ut, kunde kanske ta ut steget lite mer så han skulle slappna av i rygg och nacke.
Men hästen ser ju riktigt trevlig ut!
:D;)

En nöjd och lugn häst med en ryttare som vet vad hon vill och visar det för hästen. Ni samarbetar superbra.
Jag skulle vilja ha en sådan lugn häst om jag tävlade hoppning.

Vad tycker ni om hans hoppteknik? En film när jag löshoppar. Tyvär filmad framifrån/snett, men man ser ju ganska bra ändå! Här hoppade han 1 m, men i onsdags hoppade han en oxer på 115. Skulle filmat det, men hade tyvär ingen kamera då.

Titta och kommentera!:D
http://www.youtube.com/watch?v=s8Xp6dWE4xc

Hästen var jättefin, hoppade fint, men......:D:rofl: hahaha jag höll på att garva ihjäl mig när jag började fokusera på dig/någon som drev hästen i bakgrunden. Viftade med en pinne, galopperade ute i gräset för sig själv, lyfte benen i ett språng som för att hjälpa hästen över:rofl: Ni kanske ska investera i ett longerspö så ni kan ge lite mer diskreta signaler till hästen. :laugh: Mne bra inlevelse, det måste jag säga. Och fin häst!

Pålle och min lilla kusin idag!

http://www.youtube.com/watch?v=QuOmxV-J9Tk

De har tränat några gånger ihop men nu var första gången sen i juli som hon red honom. Han var lite lurig och testade att knycka lite tygel och sådär :grin:
Det blir träning igen i övermorgon och då ska vi testa att spänna bågen lite mer och sätta lite mer krav på honom..
Tjejen är väldigt duktig, men ung och rider annars ponny. Hon har lite väl mycket respekt för honom och det känner han direkt såklart :angel:

Jag skulle gärna sitta i den där galoppen ett par timmar. :laugh:

Den är hemsk att sitta ner i! :p Den ser dock rätt bekväm ut, det håller jag med dig om! Jag har ont i röven idag ska jag säga ;)

Nu är det dock dags för ungen att börja RIDA!! Den där bakkärran ska aktiveras! :devil: Lektion inbokad imorgon. Ska försöka filma igen.

Aha, då luras filmen, för den ser riktigt bekväm ut! Du kanske är för smal? ;)

Jag håller med jacko, det ser riktigt skönt ut att rida Kalle :) Där kan man snacka om att kunna åka och glassa ;)

Jag håller med jacko, det ser riktigt skönt ut att rida Kalle :) Där kan man snacka om att kunna åka och glassa ;)

Om det vore så väl :angel:
Fan var just ute och red och iofs är jag väl ingen toppgymnast direkt ;) men fy satan vad svårt jag har att sitta på honom i galoppen, skulle behöva superlim :rofl:

Satte lite press på honom idag så han studsade lite i protest också innan han vinklade in sina baktassar :angel: Bra med handtag ;)

Det ser väldigt fint ut och du har en bra grundsits! Meeeen, du sitter och rider lätt på fel sittben!! Tror också att du hade fått en ännu stadigare form om i fall du hade varit starkare i bålen vågat hålla kvar lite mer. Är rätt impad över hur fin din nordis är och hur välriden hon verkar:).

Senast ändrad:

Fina ni är! Ni ser ut att passa varann bra av det jag såg på filmerna! :)

Tack så mycket! Hon är min egen uppfödning och är nu åtta år, så vi har växt ihop ganska bra:). Nackdelen är väl att alla mina brister som ryttare lyser igenom väldigt starkt:p. Väntar på att det ska lossna helt för oss-då kommer det att bli bra!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 605
Senast: Sasse
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 975
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur